Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
nastavení SEDRU 105 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20694 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | tomvm [ 18.1.10, 17:51 ] |
Předmět příspěvku: | nastavení SEDRU 105 |
Ahoj kluci, mám problém se studenými starty. Svíčky,kabely,palec nové, nastavený rozdělovač i ventily. Tak sem nastavoval karburátor na základní nastavení, dle Andrta na str.385 je nastavení : 2 otočky po 180° velkým šroubem a 4 otáčky po 180° malým šroubem. Nastavil sem tak a úplně vychladlý motor. Startér se sortva otočil a motorek valil. No ale po zahřátí na provoz bez sytiče nedržel volnoběh. Tak sem nastavil 4 otáčky na obou šroubech. Start byl ještě lepší...prostě brnk a motor valil. Volnoběh se maličko zlepšil, ale stále nedržel. Tak sem přidal na 6 otáček velkým a 4 na malým ponechal a volnoběh byl blíž k normálu ale stále svítila kontrolka dobíjení. Sem si začal hrát s malým šroubem a ubráním na 3 otáčky volnoběh stoupl ale kontrolka pořád problikává až svítí, podle teploty motoru. Vím že když přidám na velkým šroubu na 7 otáček tak poběží volnoběh hezky. Ale ty starty by byly špatné. Poraďte mi prosím,jak mám karbec nastavit |
Autor: | tomvm [ 18.1.10, 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: nastavení SEDRU 105 |
Neříkejte že nikdo z vás nenastavoval ještě sedr. Tak si mrostě řekněte že sem blb a napište mi to jako amaterovi. |
Autor: | Viky [ 18.1.10, 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Problem je, ze starej SEDR, kterej ma obehany dorazy klapek, tak na nej "normalni" nastaveni neplati. Ja to delam podle vestaveny lambdy, coz vetsinou funguje. Tobe bych doporucil bud zkouset, nebo nekoho kdo ma paltest. |
Autor: | patrik-hp [ 19.1.10, 00:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nastav to při provozní teplotě a nelaboruj. V teple ti to zdechává,protože je to prostě už jiný pře-obrácený nevyvážený poměr ...Totiž při studeném motoru je provozní stechiometrický poměr skoro doslova obrácený ku poměru při motoru teplém a to díky sytiči,kterej tam je proč?A jsme u toho:wink: To jsou základy,který když se v tom šťouráš bys měl alespoň vědět,aby ses pak neptal proč to dělá to když to za studena nedělá a obráceně...začni s četbou,neseřizuj nic,pokud nevíš proč,až dočteš a budeš něco vědět.Řešíš chybu která není.Pokud chceš nastavit bohatost a volnoběh,je toho tady na TW fůra a je to stále stejné.Hlavně si to nekomplikuj,je to docela jednoduché.Chce to hlavně dobře odvedenej repas karburátoru to se totiž nastavuje nejlíp..Až se tedy ohřeje motor natolik,že ti sepne termospínač na chladiči,seřiď bohatost.Pokud tě nebude poslouchat jak píše Viky tak ty klapky zcela uzavři a udělej to znovu... Pokud na to nestačíš a motor ti za jízdy bude škubat,protože si to na bohatosti zavřel,tak to dej někomu,kdo to umí. |
Autor: | ferrari [ 19.1.10, 07:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hlavne ľudia, keby ste to trochu poštudovali, bo už sa to tu, aj na Virte xkrát riešilo... |
Autor: | tomvm [ 19.1.10, 12:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Moc o karbecech nevím, to je pravda, ale knizky sem si prošel, několik knih. Nechtěl sem po vás na dálku abysme mi poladili karbec ale abyste mi vysvětlili jak je možný že poměr benzín:vzduch je v knize 2:1 otáček a v reálu to je 1:2 otáček. Zatím děláte akorát ze mě blba většího než sem. Ale i tak dík za odpovědi, hlavně tobě patriku-hp |
Autor: | Viky [ 19.1.10, 12:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jestli to nebude tim, ze ti unika zakladni problem. Nastaveni klapek na karburatoru zarucuje, ze se nezaviraji uplne ale docela presne musis jejich polohu dodrzet. Kdyz ji nedodrzis, tak ti volnobezny system nefunguje jak ma. Z toho duvodu ti ty otacky sroubku nikdy nemuzou sedet. Domnival jsem se, ze se mi to povedlo vysvetlit uz predtim, ale asi nepovedlo. |
Autor: | tomvm [ 19.1.10, 13:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
no povedlo, ale na klapky nikdo nikdy nesahal, sou nastaveny z výroby, tak by asi měli bejt dobrý ne |
Autor: | Viky [ 19.1.10, 14:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty dorazy se obehavaji a klapky se zanasi. Casem tam mas mensi vule nez je potreba, to je celej for. Edit - Neboli jak stale pripominam: Prirucka plati pro vozy nove nebo nove opravene. U auta ktery ma najeto 60000 po GO, pokud nejaka byla a kde se 15 let nikdo nezabejval serizenim muzes na prirucky klidne zapomenout, nic uz davno podle prirucky nechodi. |
Autor: | tomvm [ 19.1.10, 16:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj, dik za vysvětlení Viky, má najeto 113t a bez generálky, nakonec se mi podařilo nastavit karb tak že na vychladlej chytne a beží napoprvý a volnoběh drží, strpení se mnou |
Autor: | ferrari [ 19.1.10, 17:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Njn, ako napísal Viky, ideálne nastavenie platí pre nový karbec a nový motor...ale musím povedať, že mne to tak fungovalo aj so starými karbami a nikdy som nenastavoval klapky...väčší problém býva prisávanie falošného vzduchu (najčastejšie popod karbec, popod víko karbecu a cez podtlak posilovača)...totiž 113t km je v pohode (lepší stav dnes už ťažko nájdeš), ak sa stým nejaký "majster" xkrát nehral... Preto ak karbec bez zásahov a s 113t km nejde dobre pri základnom nastavení, tak by som hľadal chybu inde, ako v karbe... Ale možno by nezaškodilo ho vybrať, vyčistiť, vymeniť gumové O krúžky na nastavovacíh skrutkách (aj veľkej aj malej), prekontrolovať rovinnosť víka a tiež spodku (príruby) , potom dať pod víko nové tesnenie a karbec namontovať. Pozor ale, tie 4 matičky, ktorými je karbec prichytený sa nesmú príliš dotiahnuť, bo sa skriví príruba. Rovanko sa nesmie príliš dotiahnuť ten šrób, ktorým je prichytený filterbox o karbec - ideálne je ten šróbikk vôbec nepoužiť a dieru zaslepiť... |
Autor: | ferrari [ 19.1.10, 17:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
No a samotné nastavenie sa robí na zohriatom motore a to tak, že väčším šróbom nastavíš normáln eotáčky a pomaly zaťahuješ malý šrób (zmes). Keď začnú otáčky klesať, tak políš o 180 st a zákl. nastavenie je hotové. Potom ešte doladíš otáčky a je to... |
Autor: | tomvm [ 19.1.10, 17:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
minulý rok v zimě myslím sem měl karbec ven, víko karbecu ven a čistil sem trysky, pod kabec sem dal ten těsnící tmel a pod víko bohužel taky..teť mě to pomale rozežírá benzín, už 2x mě to ucpalo volnoběžnou trysku tu tleva když se díváš zezadu auta dopředu. |
Autor: | tomvm [ 19.1.10, 17:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
tomvm píše: minulý rok v zimě myslím sem měl karbec ven, víko karbecu ven a čistil sem trysky, pod kabec sem dal ten těsnící tmel a pod víko bohužel taky..teť mě to pomale rozežírá benzín, už 2x mě to ucpalo volnoběžnou trysku tu zleva když se díváš zezadu auta dopředu. |
Autor: | darklord [ 19.1.10, 17:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
PREBOHA. nemam slov. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |