Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

záhada s chlazením
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20720
Stránka 1 z 4

Autor:  florisimo [ 21.1.10, 17:25 ]
Předmět příspěvku:  záhada s chlazením

Zdravím. Mám formana na plyn. Minulý týden jsem s ním jel a najednou chcíp a nešel znova nastartovat. Otevřel jsem kapotu a zplynovač celej zamrznutej a téměř žádná voda v nádržce. Vodu jsem dolil(s fridexem) nastartoval na benzín a jel dál. Od této doby vždycky když jedu na plyn tak mi zamrzne zplynovač a topení vůbec netopí. Dneska od rána hledám závadu a nic jsem nenašel-všechny hadice, chladič, radiátor, zplynovač, čerpadlo jsou průchodný a v pořádku-vrtulka čerpadla se točí, když odpojím hadici co vede z hlavy motoru ke zplynovači, háže to vody dost. Termostat funguje dobře je novej, co teplota vystoupá je vidět jak otevře a teplota klesne. Velký okruh(přes chladič) cirkuluje ale malej(motor-radiátor-zplynovač) ne! Kde je závada?

Autor:  škodař [ 21.1.10, 17:34 ]
Předmět příspěvku: 

koukni kolik máš oleje :wink:

Autor:  gokralik [ 21.1.10, 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle se mi letos už taky stalo. Postarej se, ať je v okruhu hodně nemrznoucí kapaliny. V reduktoru umí totiž voda zamrznout a pak to vypadá jako u tebe. Nebo startovat na benzín a po chvíli přepnout na plyn. Pak už by vše mělo jet v pořádku. Když už se auto zahřeje, jede na plyn normálně? Je to karburátor nebo BMM?

Autor:  Kachnis [ 21.1.10, 18:13 ]
Předmět příspěvku: 

podle me to chce vic fridexu a taky vyzkousej jesli tece voda na vystupu ze zplynovace, ne kazdej kousek soustavy zvlast,ale nastartuj to zapojeny v kupe a odpoj vystup ze zplynovace jestli z nej bude voda vytekat, vis jak, jestli se do zplynovace ta voda tlaci nebo jenom tak plyne..pak by se podchlazovala a mrzla

Autor:  Drak [ 21.1.10, 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

Já si spíš myslím, že těsnění pod hlavou, prasklá hlava, nebo prasklá vložka.

Autor:  slovacek.milos [ 21.1.10, 18:34 ]
Předmět příspěvku: 

já bych na to šel jinak draka už to napadlo


bubliny a proto ti to netopí,


musíš udělat test řádně pojezdi na benál a pohon to do kopce, pokud ti to bude topit, teplota OK a reduktor bude vřelý hlavou to nebude

a praskla membrána prvního stupně a plyn ti probublává do chladící kapaliny :sick: miloš :P

Autor:  Kachnis [ 21.1.10, 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

sou to zahady s tim chlazenim. me se deje to, ze jedu jak chci a nic, ale jakmile na chvili vypnu motor a pak jedu dal, tak termostat nikdy neotevre..vzdycky se prevari a pak zas muzu jet jak chci..se studenym motorem to nedela :(

Autor:  florisimo [ 21.1.10, 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

Ted jsem protočil motor aby čerpadlo prohnalo vodu v okruhu a najednou se z výfuku začal valit býlej kouř a v garáži to vypadalo jak když hodí výmovnici. Motor byl řádně prohřátej a z výfuku přesto kapala voda. Takže je špatný těsnění pod hlavou, prasklá hlava nebo válec? Když oddělám víčko od oleja, je tam emulze víc než kdy předtím. Na měrce oleja ale bílá emulze není. Tak co ted? Zítra jedu do města tak chci rovnou koupit věci co budou potřeba. Myslíte že to bude stačit koupit to těsnění nebo mám koupit ještě nějaký ty měděný kroužky co se dávají pod vložky. Jdou tam ty měděný kroužky dát pod vložky válců pouze s oddělanou hlavou? Formana mám už 5let a furt jen opravuju :(

Autor:  Drak [ 21.1.10, 19:29 ]
Předmět příspěvku: 

Vypadá to na těsnění. Zkus nastartovat s otevřenou nádobkou na vodu, prudce přidej plyn a hned uber. Dívej se přitom do nádobky, jak se ti tam objeví sifon, tak ti jde tlak ze spalováků do vody. Sundej hlavu a budeš vědět víc.

Autor:  gokralik [ 21.1.10, 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

florisimo píše:
Formana mám už 5let a furt jen opravuju :(


A jinak to nebude. :) Jsme na tom stejně, ale poslední dobou se to nějak uklidnilo, už se tam pomalu nemá co posrat...(klep, klep).

Autor:  slovacek.milos [ 21.1.10, 20:02 ]
Předmět příspěvku: 

může být i záhadně prdlé těsnění pod sáním že to tahá vodu

a pokud chceš vrtat s přesahama tak vana dole, hlavadole lástkovou měrkou naměříš co to chce a podle toho se kupijí ty mědění kroužky, varazíš píst i s válcem dáš kroužek a nasadíš miloš

Autor:  slovacek.milos [ 21.1.10, 20:05 ]
Předmět příspěvku: 

už jsem viděl jak nějaký trouba naskládal ty kroužky Cu mezi vložku a těsnění hlavy teoreticky by to tak mohlo fachčit ale ty kroužky se propálili miloš

Autor:  venda [ 21.1.10, 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

Kachnis píše:
sou to zahady s tim chlazenim. me se deje to, ze jedu jak chci a nic, ale jakmile na chvili vypnu motor a pak jedu dal, tak termostat nikdy neotevre..vzdycky se prevari a pak zas muzu jet jak chci..se studenym motorem to nedela :(

Máš prověšenou hadici mezi expanzkou a termostatem. Zakrať ji co půjde a pokud možno ještě něčím přichyť, ať nedělá oblouk.

Autor:  gokralik [ 21.1.10, 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Na Formanu? :|

Autor:  škodař [ 21.1.10, 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

Kachnis píše:
sou to zahady s tim chlazenim. me se deje to, ze jedu jak chci a nic, ale jakmile na chvili vypnu motor a pak jedu dal, tak termostat nikdy neotevre..vzdycky se prevari a pak zas muzu jet jak chci..se studenym motorem to nedela :(
to mi děla taky rapid buď ten čudlík odvzdušňovací na termostatu je naopak nebo ti fouká komprese do vody..

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/