Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

oddělení pístů od ojnic (aneb projekt "1490")
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20781
Stránka 1 z 3

Autor:  URU [ 25.1.10, 09:14 ]
Předmět příspěvku:  oddělení pístů od ojnic (aneb projekt "1490")

mam písty s ojnicema
chci: samotný písty
problém: pístní čep je v ojnici uložen s přesahem
hodilo by se: nezničit pístní čepy
trochu omáčky: mam písty (Mazda 323 1.6 GTX, 78mm), a chci vyměnit ojnice za škodovácký (mazda má o 1mm delší), aby byly použitelný na kliku z fabie 1.4 8V... o ojnice mi nejde, ale pístní čep by se hodil (přece jenom patří k pístu, ikdyž má stejnej průměr jako škodováckej)...
máte někdo nějakej fígl jak to rozebrat?

Autor:  Matthes [ 25.1.10, 09:40 ]
Předmět příspěvku: 

To chce nejakej vytahovak. Nebo jsem to delal tak, ze sem vzal dlouhej sroub, matku. Matku sem dal do pulky sroubu, sroub do cepu. Pist sem chytil rukou a mlatil do sroubu kladivkem :-) Nic sem neznicil :-) Ale na pistech mi nezalezelo, mozna by slo pist nahrat.

Autor:  URU [ 25.1.10, 09:55 ]
Předmět příspěvku: 

vytahovák by se hodil, ale nějak ho tu nemam... a nahřívat píst, když má pístní čep od výroby v pístu vůli... to v mim případě spíš nahřát ojnici a nějak ochladit čep... relativně výkonnej zdroj tepla bych měl, a když do čepu dam sníh, tak se bude chladit :) jdu to zkusit :)

Autor:  URU [ 25.1.10, 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

tak ojnice rozehřátá na cca 90-100°C, sníh se stihnul roztect, a zbytky vody z něj odpařit... chce to jiný chlazení...

Autor:  Jarda S. [ 25.1.10, 15:52 ]
Předmět příspěvku: 

trubka a dlouhej imbusovej šroub :wink:

Autor:  patrik-hp [ 25.1.10, 22:02 ]
Předmět příspěvku: 

A co je na tom za problém?Technologickej postup?Místo mlácení třeba použij svěrák,když nemáš třeba lis a normálně ho vytlač ven.Jestli ti není ještě jasný čím tak třeba Sadra má dobrej nápad. :P

Autor:  Pech. [ 25.1.10, 23:32 ]
Předmět příspěvku: 

je ta to přípraveček http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_2188.html

pro inspiraci jsem hodil na motorku, na auto je stejný, jen se modifikují rozměry...

tímto se čep vylisuje šetrně

Autor:  URU [ 26.1.10, 07:47 ]
Předmět příspěvku: 

patrik-hp píše:
A co je na tom za problém?Technologickej postup?Místo mlácení třeba použij svěrák,když nemáš třeba lis a normálně ho vytlač ven.Jestli ti není ještě jasný čím tak třeba Sadra má dobrej nápad. :P

problém je ten že Mazda udělala ojnice malinko jinak než škodovka... ta ojnice nemá žádný bronzový pouzdro jako škodovácká, prostě ocel na ocel a ještě bez vůle...
jo, zajímal by mě technologickej postup jak se takovýhle spoje rozebíraj
jinak jsem do toho čepu mlátil přes tyč kladívkem a čep se nehnul...kdybych stejně rozebíral škodováckej píst, tak je dávno čep venku...

Pech.: to je hezký, ale tady bych to asi strhnul :(

Sadra17: nemam dost dlouhý imbusy... vlastně ani nic jinýho podobnýho...

Autor:  URU [ 26.1.10, 08:20 ]
Předmět příspěvku: 

tak se svěrákem neúspěch :(
další pokus vidim na rozbrus a rozřezanou ojnici...

Autor:  czechino [ 27.1.10, 17:39 ]
Předmět příspěvku: 

cawes,nechci delat nove tema tak to hodim sem,snad to nebude nikomu vadit :)

zajimalo by me zda je tahle klika stejna jako z fabie a ta cena jestli je prijatelna?
ta prvni od zhora... http://www.sport-parts.cz/index.php?act ... mainCat=88
a kdyz se na ni hodej pisty z fabie tak bude obsah 1450ccm,nebo 1490ccm?
Dik za odpovedi.

Autor:  speedman [ 27.1.10, 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

čo si myslite o tích vačkach??...lebo mne sa zdaju až podozrivo lacnéé

Autor:  Drak [ 27.1.10, 18:10 ]
Předmět příspěvku: 

Polož to celý na dvouplotýnkáč pístem dolů a ojnicí nahoru. Hlídej si teplotu pístu, tak těch 150°C. Pak to chyť za ojnici těsně pod pístem do svěráku a přes tyčku mlať do čepu. Jinak se to nedělá, pak jedině za cenu destrukce.

Autor:  Gemini [ 27.1.10, 18:48 ]
Předmět příspěvku: 

czechino píše:
cawes,nechci delat nove tema tak to hodim sem,snad to nebude nikomu vadit :)

zajimalo by me zda je tahle klika stejna jako z fabie a ta cena jestli je prijatelna?
ta prvni od zhora... http://www.sport-parts.cz/index.php?act ... mainCat=88
a kdyz se na ni hodej pisty z fabie tak bude obsah 1450ccm,nebo 1490ccm?
Dik za odpovedi.


je to upravena kluka z fabie.......

Autor:  Gemini [ 27.1.10, 18:49 ]
Předmět příspěvku: 

speedman píše:
čo si myslite o tích vačkach??...lebo mne sa zdaju až podozrivo lacnéé


tie vacky jazdim v motoroch a su vyborne za tu cenu....

Autor:  czechino [ 27.1.10, 19:46 ]
Předmět příspěvku: 

Gemini: takze by mela jit do favorita bez uprav?
A v cem je lepsi lestena klika od klasicke? lepe klouze bo co? :?:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/