Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

problem motor +termostat?+topení??
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20798
Stránka 1 z 1

Autor:  kozina [ 26.1.10, 16:48 ]
Předmět příspěvku:  problem motor +termostat?+topení??

Favorit 136 r.v.89 Ráno jsem jel do práce .Auto normálně nastartoval a nechal běžet než jsem odmetl sníh.Po 5 min jsem vyjel ale i po 3 kilometrech foukal studený vzduch z topení pak jsem si všiml asi po 8 kilometrech že rafika teploty je skoro v červeným a z topení šel pořad studenej vzduch dojel jsem ještě 0,5 km k benzínce zastavím otevřel jsem kapotu a čumím že ta vrchní hadice co vede od termostatu je vypadlá ven.Takže jsem ju nasadil zpět dolil jsem 3 litry fridexu a asi půl litru destilky . a okKde může být problem protože fridex v autě byl ten jsem dolíval před těma mrazama Jezdil jsem normálně v těch 18 st mrazech a najednou toto.nezdá se mě že by to mohlo zamrznout na to jsem si dával bacha a rano bylo pouze -6 st.Dík za rady.6e by se to nějak natlakovalo???? a hadicu to vytahlo ven??

Autor:  ferrari [ 26.1.10, 17:13 ]
Předmět příspěvku: 

Nerieš,uvidíš, čo sa bude diať ďalej :wink:

Autor:  Kristensen [ 26.1.10, 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

Někdy se to stane ta hadice časem povolí a sjede dolu ale teď ještě napiš za jak dlouhou dobu jsi tam nalil fridex a destilku? Jestli do rozpálenýho motoru tak začni sledovat jestli se něco neděje, jestli to netlakuje hadice, jestli se neztrácí voda, jestli to občas svévolně nevaří. Nikdy nesmíš lejt studenou vodu do přehřátýho motoru, hrozí poškození. Když už tak buď teplou vodu a nebo nastartovat nechat vrčet na volnoběh a pomalým čůrkem tam lejt tak nějak normálně studenou vody což je cca 20 stupňů.

Autor:  kozina [ 26.1.10, 17:56 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Někdy se to stane ta hadice časem povolí a sjede dolu ale teď ještě napiš za jak dlouhou dobu jsi tam nalil fridex a destilku? Jestli do rozpálenýho motoru tak začni sledovat jestli se něco neděje, jestli to netlakuje hadice, jestli se neztrácí voda, jestli to občas svévolně nevaří. Nikdy nesmíš lejt studenou vodu do přehřátýho motoru, hrozí poškození. Když už tak buď teplou vodu a nebo nastartovat nechat vrčet na volnoběh a pomalým čůrkem tam lejt tak nějak normálně studenou vody což je cca 20 stupňů.

tak to jsem tam lil fridex hned co jsem ho koupil na benzince tak když byl uvnitř tak snad nebyl moc studenej . hned jsem tam šupl skoro ty tři litry fridexu a tu destilku.jinak ta hadice nebyla vypadla od termostatu ale od chladiče.Jen mě je divný že když ta teplota na budíku ukazovala skoro do červenýho tak že nefoukal vřelej vzduch z topení.

Autor:  Kristensen [ 26.1.10, 18:43 ]
Předmět příspěvku: 

Protože topení je nejvejš, takže když ti někde na autě vyletí hadice tak vyletí voda z topení a netopí to

Autor:  Kristensen [ 26.1.10, 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

Jo a na ten chladič, to byla ta velká horní? Koukal jsi potom na to na světle? Dost často se stává že uletí ta plastová příruba na chladiči i s hadicí, loupne se v půlce takže když si toho nevšimneš tak povolíš sponku, hadici nasadíš utáhneš sponku a chvíli to držet bude ale pak to zase vyletí protože už tam chybí to rozšířené osazení který brání sesmeknutí hadice.

Autor:  kozina [ 26.1.10, 19:52 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Jo a na ten chladič, to byla ta velká horní? Koukal jsi potom na to na světle? Dost často se stává že uletí ta plastová příruba na chladiči i s hadicí, loupne se v půlce takže když si toho nevšimneš tak povolíš sponku, hadici nasadíš utáhneš sponku a chvíli to držet bude ale pak to zase vyletí protože už tam chybí to rozšířené osazení který brání sesmeknutí hadice.


jo je to na chladič a na to se musím teda podívat mám tušení že tam to osazení není ale to se podívám až zítra jestli pojedu tady je -17 stupnů a to je teprv 19:51 :o :o :o

Autor:  Capricorn [ 26.1.10, 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

Ne teda že bych chtěl rejt, ale... Tys nečetl v návodu k obsluze, že motor se nemá zahřívat na místě a po nastartování se má ihned vyjet :?: V návodu je to dokonce tučně a ještě s vykřičníkem... :D :wink:
(str. 32 http://ws.skoda-auto.com/download/4all/ ... Manual.pdf)

Autor:  kozina [ 26.1.10, 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

Capricorn píše:
Ne teda že bych chtěl rejt, ale... Tys nečetl v návodu k obsluze, že motor se nemá zahřívat na místě a po nastartování se má ihned vyjet :?: V návodu je to dokonce tučně a ještě s vykřičníkem... :D :wink:
(str. 32 http://ws.skoda-auto.com/download/4all/ ... Manual.pdf)


No člověče na to že jsem s tím najel 200 000 km tak to jsem zaregistroval poprvní dík za radu

Autor:  Kristensen [ 26.1.10, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

No já teda nevim ale když už se to nakouslo tak za ty roky je můj názor ten že pokud teploty klesnou pod nulu tak je rozumný to nechat brblat na místě do jedné minuty a pak teprve vyjet, obvzláště teď v těhle mrazech protože teplotou se mění hustota oleje a přece jen trochu dýl trvá než se olej natlačí všude a na volnoběh to běží bez výraznej zátěže.

Autor:  ferrari [ 26.1.10, 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

No väčšinou sa to robí tak, že sa naštartuje, zoškrabe sa námrazta z okien a ide sa...tiež si myslím, že min. tú minútku by to mohlo brblať...

Autor:  Capricorn [ 26.1.10, 23:07 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jasně do té minutky proč ne :wink: Ale určitě bych to nenechával vrčet 5 minut nebo dokonce 10 jak to mám několikrát možnost vidět tady u nás. Nakonec tak to zmiňuje jak Cedrych tak i Andrt kde uvádí: "Po spuštění motoru se krátkým během naprázdno prohřeje a promaže. Tato doba nemá přesáhnout jednu minutu. Delší prohřívání motoru během naprázdno motoru škodí."

Autor:  patrik-hp [ 26.1.10, 23:29 ]
Předmět příspěvku: 

Motoru běh naprázdno ani tak neškodí jako běh převodovky která je z části zatopená ale z části pouze navlhčená.Ty horní ložiska se tak bez jízdy nemažou,když stojí diferák kterej u většiny převodovek funguje jako oběžné čerpadlo oleje...To jsou pak ty skučení z almary při nastartování...opotřebované ložisko...proto by se mělo vyjet co nejdřive. 5 minut je dost,to už je motor teplej ale skříň jako led :P

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/