Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

nejde za plynem
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20916
Stránka 1 z 2

Autor:  Radon [ 3.2.10, 22:26 ]
Předmět příspěvku:  nejde za plynem

Ahoj,

můj problém se týká vozidla Škoda Felicia combi 1.3 bmm, 50 kw, r.v. 1995, najeto 160 000 km

auto mám 2 roky a teď začalo zlobit.

Auto nechce jít do otáček, zrychlení je minimální, chová se jakoby ztratilo výkon, na plyn reaguje pozvolna, do prudkého kopce jsem musel řadit jedničku (v autě seděli čtyři lidi), vyšší rychlost než 100 km/h je z něj problém dostat, je problém se přehopnout přes 3000 otáček na jakýkoliv převod. stupeň, od 3000 otáček začne z motoru něco pištět, zajímavé je, že to začíná přesně na této hodnotě otáček, v nižších otáčkách pištění slyšet není, v kabině vozidla je cítit jakoby benzín (skoro pořád) zápach bych přirovnal spíše výfukovým plynům pionýra, nebo 2taktnímu motoru

spotřeba benzínu je stejná, olej nepapká, voda se neztrácí, jo a Ještě jsem si všimnul, že po opakovaném brždění tvrdne brzdový pedál, to mi dříve nedělalo, ale se závadou to asi souviset nebude.


Budu Vám opravdu vděčný za každou radu. Auto potřebuji každý den, s dětmi sem tam zajedu na lyže a s takovým autem v kopcích to fakt nejde.

Autor:  gokralik [ 3.2.10, 23:05 ]
Předmět příspěvku: 

Musíš změřit tlak paliva. Možná vyměnit palivový filtr, ale ten je u nádrže a přístup je k němu jako k penězům.

Autor:  Radon [ 4.2.10, 15:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak po dnešním zkoumání jsem zjistil, že pískavé zvuky vychází z alternátoru..

a teď by mě zajímalo, jestli je možné, že "pokažený" alternátor by mohl brzdit motor, ubírat mu výkon ??

abych nezapomněl, když je studený motor a přídám trochu více plynu, tak se z motru ozývá takové rachocení a motor má tendenci skoro chcípnout (padají otáčky) rachocení vychází pravděpodobně z alternátoru, po zahřáti motoru a přidání plynu na volnoběh je to už v pořádku

Autor:  CrazyMan [ 4.2.10, 16:42 ]
Předmět příspěvku: 

jak jsou přidřené ložiska tak může... repásni altík... je to jednoduché...

Autor:  Radon [ 5.2.10, 11:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tak dnes jsem vyměnil alternátor za jiný a závada bohužel stále přetrvává, je fakt, že teď auto jede mnohem lépe, ale jakmile se ozve pískání z motoru, tak dojde k poklesu výkonu auta, ale už né tak razantnímu jako předtím.

To pískání bych přirovnal zvuku, který vydává taková ta konvice s píšťalkou na čaj, když vám to začne vařit 8)

Na volnoběh můžu auto točit do omezovače a ani necekne mrška :D , za jízdy když uberu a znovu přidám plyn, tak to na chvíli přestane,..

dneska jsem kontroloval i vzduchový filtr a všimnul jsem si, že je prořezaná hadička, mělo by se jednat o podtlakovou hadičku, podtlakového termospínače (je taková černá, chlupatá a vede z airboxu do sání). Prořezalo ji lanko plynu.

Pokud někdo ví, za čím vězí můj problém, tak ať se prosím ozve... díky :wink:

Autor:  aeronaut7111 [ 5.2.10, 11:39 ]
Předmět příspěvku: 

mrkni na olej v převodovce

Autor:  aeronaut7111 [ 5.2.10, 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

upřesňuju - nejenom množství, nech vytéct výpusťákem aspoň deci, nech ustát... on ten smrad jakoby z pionýra může být přidřená převodovka

Autor:  slovacek.milos [ 5.2.10, 12:03 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud někdo ví, za čím vězí můj problém, tak ať se prosím ozve... díky :wink:[/quote]



se to ozval změř tlak paliva jestli je atm a za jízdy do kopce kdy to ztrácí výkon, tlakoměr jde udělat i ze starého měřáku na kola miloš

Autor:  aeronaut7111 [ 5.2.10, 12:05 ]
Předmět příspěvku: 

milošu to se připojí přímo na benál ? neteče to (nerozpustí ty těsnění) ?

Autor:  Radon [ 5.2.10, 12:11 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za radu, na ten olej kouknu, nedávno jsem ho sice měnil (1 rok zpátky), ale jistota je jistota

ještě mi při rozjezdech hučí spojkové ložisko, ale spojka by snad takové pískavé zvuky během jízdy vydávat neměla 8)

Autor:  Radon [ 5.2.10, 12:18 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
se to ozval změř tlak paliva jestli je atm a za jízdy do kopce kdy to ztrácí výkon, tlakoměr jde udělat i ze starého měřáku na kola miloš


jj, nechám ho změřít, ale sám si na to netroufám, dám to do nějaké autoopravny

Autor:  slovacek.milos [ 5.2.10, 12:27 ]
Předmět příspěvku: 

podle mě máš KO baterku vede altík do skratu padá napětí zhorší se výkon miloš

Autor:  Radon [ 5.2.10, 12:38 ]
Předmět příspěvku:  baterka

Tak je fakt, že baterka toho má už hodně za sebou, mám ji ještě z předchozího auta, ale nedávno bylo -25 °C a starty v pohodě, zkusím někde sehnat jinou baterku a ozkůšám to :)

stejně se mi pořád zdá, že ty zvuky jdou od drážkového řemenu, je i takovej "pokovenej" jako by to prokluzovalo, takže jestli to jde do zkratu a tím to ten altík někjak brzdí, tak by byla záhada rozluštěna

Autor:  Milan Koukal [ 5.2.10, 14:30 ]
Předmět příspěvku: 

ještě mě napadlo jestli nemáš při dřenou vodní pumpu :wink:

Autor:  sharpers [ 5.2.10, 15:03 ]
Předmět příspěvku: 

pískání při vyšších otáčkách....asi špatně nastavené turbo :D



sry za OT :oops: :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/