Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Lambda sonda × bohatost směsi
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20919
Stránka 1 z 6

Autor:  gokralik [ 4.2.10, 00:22 ]
Předmět příspěvku:  Lambda sonda × bohatost směsi

Tak, nějak se mi do hlavy vtěsnala myšlenka, že vlastně normální lambda z jakéhokoliv auta by se dala přestavět na jakýsi měřič bohatosti směsi pro ty naše analogové auta.

Stačilo by ji teoreticky strčit do výfuku a podle hodnot naměřených multimetrem seřídit bohatost směsi?

Autor:  chemer [ 4.2.10, 00:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tenhle patent už má Viky dávno zaregistrovanej přece :)

Autor:  gokralik [ 4.2.10, 00:34 ]
Předmět příspěvku: 

No doprčice. :) Asi jdu projet všechny Vikyho příspěvky. Díky za tip. :wink:

Autor:  Viky [ 4.2.10, 07:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle: http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 730#221730

A vysledek ve zkratce: http://skoda.panda.cz/video/lambda_test ... lambda.wmv

Autor:  Viky [ 4.2.10, 07:49 ]
Předmět příspěvku: 

Jeste dodam ze to dotedka funguje s puvodni sondou, takze pri provozu na LPG to preziva velmi dobre, na to ze byla na konci zivotnosti. Mam to od ty doby i otestovany na ME a neukazuje to nijak moc spatne.

Trochu problem je, ze ten A277D neni dost presnej na nastaveni pro ME, ale na nastaveni bohatosti na volnobeh a testy kraburatoru to bohate staci a pekne to chodi.

Problem s cuchnutim do vejfuku je, ze se sonda musi dost dlouho topit aby chodila. Kdyz to je navareny na vejfuk, tak to chodi o dost rychlejc.

Autor:  Matthes [ 4.2.10, 09:35 ]
Předmět příspěvku: 

Madare.

Autor:  gokralik [ 4.2.10, 10:22 ]
Předmět příspěvku: 

Vidím, že Viki si mě našel sám. 8) Až bude čas, prostuduju to a kdyžtak se ještě na pár věcí poptám.

Autor:  Gemini [ 4.2.10, 15:23 ]
Předmět příspěvku: 

lepsi je pouzit voltmeter LM3914 zapojeny ako voltmeter 0-1V........a cele vsetko zle je ze nezistime presnu hodnotu bohatosti, iba ci ze zmes bohata alebo chudobna.....

Autor:  Viky [ 5.2.10, 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, LM3914 je modernejsi, ale vzhledem k tomu ze je na 10 LED a A277D je na 12LED, tak to v rozliseni vychazi skoro nastejno.

Jinak neni pravda, ze se pozna jestli je smes bohata nebo chuda, ale rozlisis i jak moc je bohata, sice je to v rozsahu jenom asi dvou LED, ale zhruba se to pozna. Navic vyhoda je kdyz muzes ten merak mit v aute, za provozu vidis velmi dobre co se s bohatosti deje, coz je podle myho velmi zajimava informace, da se odhalit ruzne priciny nepravidelnosti chodu a podobne.

Autor:  aeronaut7111 [ 5.2.10, 10:36 ]
Předmět příspěvku: 

no dyk, s tím LMemkem je to v pohodě, máš to za 60,- a i když to není osciloskop, tak by jen slepého netrklo, že pokud má furt 0,1 v tak je chudá, a když furt 1v tak má bohatou.... Je to prostě užitečná věc (a rozhodně se vyplatí i u neřízených systémů, pokud teda to lambdu píchneš do roury...)

Autor:  Gemini [ 6.2.10, 00:09 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
Jo, LM3914 je modernejsi, ale vzhledem k tomu ze je na 10 LED a A277D je na 12LED, tak to v rozliseni vychazi skoro nastejno.

Jinak neni pravda, ze se pozna jestli je smes bohata nebo chuda, ale rozlisis i jak moc je bohata, sice je to v rozsahu jenom asi dvou LED, ale zhruba se to pozna. Navic vyhoda je kdyz muzes ten merak mit v aute, za provozu vidis velmi dobre co se s bohatosti deje, coz je podle myho velmi zajimava informace, da se odhalit ruzne priciny nepravidelnosti chodu a podobne.


samotny princip lacnej uzkopasmovej lambdy (vsetky 1-4 vyvodove) do nedovoluje, staci ked si pozres aku SKOKOVU charakteristiku ta lambda ma......cije je to vhodne ako dekoracia (tancujuce svetielka), pretoze odladit motor sa podla toho veru neda

nieco ine je sirokopasmova lambda, len na to je uz potrebne ina elektronika (skor minipocitac), ta ti povie kolko je zmes chudobna a kolko bohata

Autor:  aeronaut7111 [ 6.2.10, 11:17 ]
Předmět příspěvku:  gemini

nesouhlasím, skokově se mění zhruba v místě stechio optimální směsi, nežádoucí je převažující chudý režim (0V) a nežádoucí je převažující bohatý ražim (1V) - takže pokud ta barevná "hudba" nevykazuje stále 0 nebo 1 ale periodicky běhá mezi 0,1 a 0,9 (u řízených systémů) tak jsi na správné cestě, u neřízených stačí, když v převažujících režimech dosáhneš 0,1 - 0,6 (motor může pracovat s přebytkem vzduchu, ne však trvale na chudé směsi) U řízeného režimu je to kontrolní funkce, u neřízeného je to parametr podle kterého se dá motor zhruba seřídit (a následně kontrolovat) Obojí praktikuju, pokud víš co děláš tak seřídíš jak na spotřebu, tak na výkon. Osciloskop je v podstatě potřeba jen pokud máš pochybnosti o stavu lambdy, nebo v druhé fázi pochybnosti o průběhu řízení na základě signálu lambdy.

Autor:  Gemini [ 6.2.10, 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

suhlasim, ako orientacny udaj to moze byt, ale to je asi tak vsetko....tam to konci

Autor:  Viky [ 14.2.10, 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Musis si Gemini uvedomit ze rozdil mezi ladenim tvym a ladenim "normalnim" je dost propastny, na to normalni ta informativni funkce bohate staci.

Autor:  mihal.dp [ 15.2.10, 00:57 ]
Předmět příspěvku: 

vsak LMka sa daju spojit aj 3 a hned je to viac LEDiek :D

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/