Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Forman karbec 1992,stříká benzín z čističe vzduchu,netáhne
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20994
Stránka 1 z 4

Autor:  cmd [ 9.2.10, 09:03 ]
Předmět příspěvku:  Forman karbec 1992,stříká benzín z čističe vzduchu,netáhne

Ahoj, prosím o radu. Několik let v zimě při teplotách asi pod -10 st. C mi Forman netáhne, auto nemá sílu,na pedál plynu reaguje jak se mu zachce, a maximální otáčky při plynu na podlaze jsou něco mezi 2-3000 ot/min, nejvíc se to blíží stavu, kdy nejede na všechny válce. Staruje, vrčí, ale netáhne, takže nevyjedu ani třeba přes 5 cm napadaného sněhu.Neřešil jsem to, protože šlo řádově o jednotky dnů za zimu, navíc se to těžko zkoumá, když to dělá jenom za velkého mrazu. Letos jsem to chtěl vyřešit, protože mrzne prakticky stále. Rozhlédl jsem se na fórech, vyměnil svíčky, proměřil kabely ke svíčkám, nalil do nádrže Velfobin. Včera jsem vyměnil víčko a palec rozdělovače, ráno zase netáhlo.Po asi 5 minutách šlapání na plyn se ozvaly 2 rány, něco jako samozápal, a auto začalo jet. Ujel jsem asi 3 km, když jsem si při kontrole všiml, že je celý motor zastříkaný od benzínu. Pátráním jsem zjistil čistič vzduchu vystříkaný benzínem, odtud to stříká "všude". Ještě pro doplnění, v létě a při teplotách nad -10 jezdí auto bez problémů, ten benzín je novinka, to udělalo až dnes. Několik let pozoruji úbytek chladící kapaliny, ale pouze v zimě, přičítal jsem to vyžrané hlavě (měl jsem jí sundanou, vyměnil jsem pro jistotu alespoň těsnění pod hlavou).
Prosím,
1, může benzín v čističi vzduchu být důsledkem vyměněného víčka a palce rozdělovače (něco jsem podělal, přehodil fajfky-myslím že ne,ale,...ale to by nejelo vůbec?)
2, pokud ne, tak kde hledat- somozřejmě mě napadá karbutátor, pokud není příčina horší, ale kde a co na karburátoru?

Díky za tipy.

Autor:  slovacek.milos [ 9.2.10, 09:34 ]
Předmět příspěvku: 

čistič vzduchu máš zastčíkaný palivem a stčíká všude, to máš zevnitř zastříkané a benzín teče nebo zvenku


si ten filtr sdělej pryč a bádej kde to to stříká miloš

Autor:  cmd [ 9.2.10, 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="slovacek.milos"]čistič vzduchu máš zastčíkaný palivem a stčíká všude, to máš zevnitř zastříkané a benzín teče nebo zvenku


si ten filtr sdělej pryč a bádej kde to to stříká miloš[/quote]

zevnitř, vložka je nasáklá a ten plast mokrý od benzínu, ale zvláštní je, že to dělá až teď. Ven to stříká vývodem z čističe vzduchu nad rozdělovačem, k němu nemám nic připojené......

Autor:  kwiko [ 9.2.10, 10:33 ]
Předmět příspěvku: 

hmm, ze by si mal pokazeny ihlovy ventil v karburatore? :idea:

Autor:  slovacek.milos [ 9.2.10, 10:35 ]
Předmět příspěvku: 

sdělej filtr a vyprávěj co se dějě


a co ventily šteluješ je taky někdy :?: miloš

Autor:  Nepér [ 9.2.10, 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Po ohřátí to zmizí? Nejsou tam záporné vůle na ventilech?

Autor:  aeronaut7111 [ 9.2.10, 13:38 ]
Předmět příspěvku: 

to smrdí ventilama....

Autor:  cmd [ 10.2.10, 19:31 ]
Předmět příspěvku: 

Takže jsem zkoumal, odkud to stříká, a nevím,jestli nemám to auto rovnou zlikvidovat, posuďte a poraďte:
-ztráta výkonu se bohužel dnes neprojevila, protože se "oteplilo" na -3, a jak jsem psal , projevuje se to když mrzne víc jak cca -10
-auto tedy dnes táhlo normálně, zkoumal jsem ten benzin v čističi vzduchu. Při volnoběhu nic, při polovičním plynu nic, teprve při plnem plynu něco jako přírodní gejzíry do čističe vzduchu. Nikoliv ale z karburátoru, ale z hadice spojující prostor rozvodů s čističem vzduchu (ústí přes plastové pravoúhlé koleno do dna čističe vzduchu v přední části). Následovalo zkoumání, co to vlastně stříká, závěr smrdí to po benzínu, ale konzistence a barva je bližší oleji. Po sundání víka rozvodů a pohmatu jsem nic nezjistil, měrka oleje ve vaně a ejhle, vana je plná směsi oleje a benzínu. Podotýkám, motor vrčí, auto jede, "jenom" v těch cca -10 nemá výkon a od pondělí stříká ta směs do čističe vzduchu.
Kdyby to byla směs oleje a chladící kapaliny (nikde žádná bílá emulze), jdu po těsnění pod hlavou, i s ohledem na to, že jak jsem psal v zimě chladicí ubývá. Tohle ale opravdu vypadá spíš jako benzín s olejem.
Na forech jsem našel 3 možnosti, jak se benzin může dostat do oleje:
-zapečené, prasklé pístní kroužky nebo propálený píst, vzhledem k tomu, že auto netáhne jenom při velkém mrazu, tiše doufám, že to není ono (to by to netáhlo nebo vůbec nejelo nikdy, ani v mrazu ani v teple?)
-prasklá membrána palivového čerpadla- ověřím, dneska už jsem to nestihl, musím to dělat venku
- špatná výška hladiny v plovákové komoře, nebo pokažený jehlový ventil

Začnu asi s tou membránou palivového čerpadla, to je nejejdnodušší, potom ta plovákovka, pokud to nebude ani jedno, tak nevím. Má někdo další nápad?

Autor:  slovacek.milos [ 10.2.10, 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

vyměn membránu

Autor:  gokralik [ 10.2.10, 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě zkus vyměnit obohacovač. Jestli máš auto z r. 1992 už budeš mít novější typ palivového čerpadla a ten na průniky benzínu do oleje netrpí.

Autor:  aeronaut7111 [ 10.2.10, 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

stejně je divné že to dělá jen pod -10.... ze by to souviselo s pružností membrány ?

Autor:  Nepér [ 10.2.10, 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

A ty ventily seřídils?

Autor:  Mig315 [ 10.2.10, 22:06 ]
Předmět příspěvku: 

Podivej i kdyby byl motor totalne v prdeli tak za 1000 koupis jinej a svistis jak drak. Pokud je kastle ok neni treba hazet flintu do zita

Autor:  patrik-hp [ 10.2.10, 23:27 ]
Předmět příspěvku: 

Odstraň závadu a pak po projevování další závady pátrej dál :!:Jinak logicky nikdy nedostaneš auto do stavu funkčního ...Vyměň tedy tu membránu AC pumpy...Pokud si na prášky sděl kde se nacházíš a možná by ti bylo i pomoženo... :wink:

Autor:  cmd [ 11.2.10, 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

kastle bohužel nestojí za nic, chtěl jsem ješte v březnu na poslední technickou a za dva roky dát auto do šrotu, protože déle už kastle nevydrží i když kolem toho stále lezu s barvou a autogenem.......v létě v zimě stojím venku

bohužel se ukázalo (jak někdo píše výše), že tam je opravdu novější čerpadlo, u kterého (předpokládám) se membrána vyměnit nedá. Zkoušel jsem ucpat vstupní a výstupní díru na benzín v čerpadle a hýbat tím "zobákem", zdá se mi, že se to chová správně (když ucpu vstup, tak s tím "táhlem" nehnu, když ucpu výstup, ta se snaží ucpávku vyfouknout, po sundání z toho ještě při ručním pumpování stříkal benzín). Je to dostatečné na závěr, že čerpadlo to nebude, nebo mám investovat do nového čerpadla ( to by ale nebylo jen čerpadlo, nejspíš jediný způsob, jak ověřit , je vyměnit olej a sledovat, jestli do toho ten benzín teče dal...). Stříkání do čističe vzduchu je evidentně jenom vedleší efekt toho, že vana je až nahoru zaplněná benzínem s olejem a olejové čerpadlo to tlačí do čističe vzduchu.
Co radíte dál, tu plovákovou komoru?

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/