Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

výměna oleje fabia 1,4 16V (74kW)
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=21314
Stránka 1 z 2

Autor:  big.jedla [ 1.3.10, 21:37 ]
Předmět příspěvku:  výměna oleje fabia 1,4 16V (74kW)

Ahoj, chtěl bych se zeptat jak je to s výměnou oleje u tohoto motoru? Zatím jsem si vždycky měnil olej sám (š120,Fel), tak by mě zajímalo jestli to v pohodě zvládnu nebo to raději někomu svěřit? Jde to v pohodě nebo se musí "rozebrat půl auta"???
Dík za rady.

Autor:  deekay [ 1.3.10, 21:39 ]
Předmět příspěvku: 

pozri sa do prirucky k autu....
nemal by to byt problem na ziadnom aute
co je mozno problem je resetnut vymenny interval oleja, to uz nech ti poradia skusenejsi (viem ze napr. na renaulte to ide bez pocitaca)

Autor:  ferrari [ 1.3.10, 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

Aj na Peugeote to ide, aj na Octe...tak pravdepodobne aj na Fabke...ale jj , nech poradia skúsenejší...

Autor:  big.jedla [ 1.3.10, 21:45 ]
Předmět příspěvku: 

teoreticky je to pořád to samé já vím ale jestlli tam je třeba sundat nějakých 10krytů tak to bez pořádného zvedáku asi nezvládnu... snažil jsem se na netu najít nějakou rozumnou příručku ale když nejlepší rada zní naštivte některý z autorizovaných servisů tak to je pak těžko no

Autor:  Matthes [ 1.3.10, 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

Tak zalehni, najdi vypustni sroub, na motoru filtr a jedu ne :-)

Autor:  darklord [ 1.3.10, 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

podla mna ziadnych desat krytov nebudes musiet zhadzovat. staci lokalizovat filter (mam pocit ze tam sameni len papierova vlozka) a vypustak. dalej uz bude postup rovnaky ako na S120/fel = zohriat motor dlhsou jazdou, vypustit olej, vymenit filter, !zasrobovat odvzdusnovak! (pripadne dat uplne novy s tesnenim) a naliat oleja tak aby bol spravne na mierke. potom uz len resetovat servisny interval pre olej.

Autor:  Ondras83 [ 1.3.10, 22:25 ]
Předmět příspěvku: 

ohřeješ, zvedneš předek, sundáš plastovej dekl pod motorem, vypustíš olej (hliníková vana, šroub bude na zadní stěně vany, ne zespodu jak u feldy) je to 19tka klíč, povolíš, vypustíš, na šroub můžeš dát nový hliníkový těsnění, zašroubuješ, vyšroubuješ filtr (klasickej plechovej jako u feldy) vyměníš, naleješ novej olej a jedeš...interval se maže buď tlačítkama na palubce nebo VAGem...kup si knihu Jak na to nebo nějakou takovouhle publikaci o tom autu, tam to najdeš a i další rady :wink:

Autor:  Dawid130 [ 1.3.10, 22:30 ]
Předmět příspěvku: 

jen upřesním že na vaně je šroub s imbusem.

Autor:  Ondras83 [ 1.3.10, 22:31 ]
Předmět příspěvku: 

Dawid130 píše:
jen upřesním že na vaně je šroub s imbusem.

taky možnost, viděl sem to ale jen jednou :wink:

Autor:  Dawid130 [ 1.3.10, 22:32 ]
Předmět příspěvku: 

Ano ale aby s tím počítal.

Autor:  Jarda S. [ 1.3.10, 22:43 ]
Předmět příspěvku: 

podle nákresu v DP je tam obyč šroub :wink: ale bůhví co tam dali

Autor:  Ondras83 [ 1.3.10, 23:00 ]
Předmět příspěvku: 

podle nákresu v DP mám mit na převodovce taky klasickej a mám tam nějakou hvězdičku s čepem ve prostřed a nemám na to klíč :roll: :evil: čubky

Autor:  Jarda S. [ 1.3.10, 23:07 ]
Předmět příspěvku: 

ty musíš mít vždycky něco extra :lol: :lol:

Autor:  Jiri [ 2.3.10, 00:27 ]
Předmět příspěvku: 

Ondras83 píše:
podle nákresu v DP mám mit na převodovce taky klasickej a mám tam nějakou hvězdičku s čepem ve prostřed a nemám na to klíč :roll: :evil: čubky


to jde povolit klestema pak si ten cep veprostred odvrtas..je to hlinikove...a pak ti do toho jde torx

jiak olej na fabce pohoda nektery maji velkej dekl dole nektery jen malej...reset oleje podrzet pravej cudl zapnout klic jak naskoci oil tak pustit cudl otocil levym cudlem po smeru hodin a mas vyresetovano pak pravym prepnes inspekci a zase otocis levy a mas to..

Autor:  Ondras83 [ 2.3.10, 13:35 ]
Předmět příspěvku: 

jojo, já sem to tak udělal, ale jak sem to viděl, začal sem hned nadávat :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/