Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Tuning karburátorov SEDR a EDSR
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2134
Stránka 1 z 2

Autor:  ferrari [ 13.10.06, 22:03 ]
Předmět příspěvku:  Tuning karburátorov SEDR a EDSR

Ľudia, máte niekto skúsenosti s týmito úpravami:

http://www.skoda136gl.szm.sk/ponuka.html

Autor:  marosp77 [ 14.10.06, 15:11 ]
Předmět příspěvku: 

Je sice dost drahy ale tomu co robi sa rozumie.Odporucam.

Autor:  spartra [ 14.10.06, 16:45 ]
Předmět příspěvku: 

většinu toho zvládneš doma sám, pro mě je kapánek z ruky, ale zdá se býti rozumný :)

Autor:  Peter50kw [ 14.10.06, 17:17 ]
Předmět příspěvku: 

Mechanicke otvaranie druheho stupna je pre normalne jazdenie nezmysel. Menit trysky je sice mozne, ale aj tak som mal najlepsie vysledky s osadenim z tovarne. Uplne najlepsie je na kazdej skodovke od S100 az po S130 - SEDR z S130, kombinovany s rozdelovacom S120/130. K tomu vacka 110R alebo favo 136 a liznut hlavu na kompresiu 9,5 a je to hotovo. Predstih nastavit na 7 az 9 stupnov, tak aby motor este pri pouzitom palive neklepal. Pre motor S120 asi 42 kw. Pre ostatne verzie vykon umerny objemu. Benzin samozrejme BA95 s nahradou olova. Ak sa necha kompresia 8,5, postaci BA91. Samozrejme existuje mnozstvo dalsich moznych kombinacii, ale pre normalne jazdenie je to takto vhodne a postacujuce. Kto chce zavodit, moze robit samozrejme rozsiahlejsie upravy, ale potom to ide na ukor spotreby, emisii a zivotnosti. Vychadza to potom tak, ze pre S130 staci prehodit vacku, S120 LS tiez len vacku, pre S100/105 je dalej mozne zvysit aj objem na uroven S120 vymenou vloziek, pripadne aj klukovky. To si musi kazdy zvazit, kolko do toho chce vrazit. Kto chce vyssi vykon, nech radsej zvazi nakup niecoho vykonnejsieho od vyroby.

Autor:  spartra [ 14.10.06, 19:41 ]
Předmět příspěvku: 

peter, mechanické otvírání druhé kompory na lpg i ba je u mě bez problémů i zvětšené difuzory, ani se neprojevila vyšší spotřeba lpg, stále se vejdu do 9-10l lpg, jěště je to s kompresí 12:1, úpravou spalovacího prostoru, hlava i motor, jedou takřka už 70t.km bez problémů

Autor:  Peter50kw [ 14.10.06, 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

Lpg je nieco uplne ine. Ja tu pisem o benzine. Pri kompresii 12:1 je asi benzin problem - Felicia ma 11,5, ale so snimacom detonacneho horenia. Pri vyssej kompresii asi musis davat mensi predstih naa benzin, co mi pripada kontraproduktivne. Ina situacia je, ked na benzin len startujes.

Autor:  spartra [ 15.10.06, 07:19 ]
Předmět příspěvku: 

šak říkám, že na benzím i lpg, bez probémů, akorát by chtěli změnit trysky na benzín,
startuju na lpg, na benzín se to občas jenom projede :D

Autor:  Luboš [ 16.10.06, 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

To je mi odborník... Ani neví, že žádný karburátor 32 SEDR z 613ky nikdy neexistoval a přesto se v něm údajně vrtal a ještě se ho odvažuje nabízet za 2500 Sk na Š130??? :roll: :roll: :roll:

Autor:  ferrari [ 16.10.06, 20:20 ]
Předmět příspěvku: 

Peter50kw píše:
Mechanicke otvaranie druheho stupna je pre normalne jazdenie nezmysel. Menit trysky je sice mozne, ale aj tak som mal najlepsie vysledky s osadenim z tovarne. Uplne najlepsie je na kazdej skodovke od S100 az po S130 - SEDR z S130, kombinovany s rozdelovacom S120/130. K tomu vacka 110R alebo favo 136 a liznut hlavu na kompresiu 9,5 a je to hotovo. Predstih nastavit na 7 az 9 stupnov, tak aby motor este pri pouzitom palive neklepal. Pre motor S120 asi 42 kw. Pre ostatne verzie vykon umerny objemu. Benzin samozrejme BA95 s nahradou olova. Ak sa necha kompresia 8,5, postaci BA91. Samozrejme existuje mnozstvo dalsich moznych kombinacii, ale pre normalne jazdenie je to takto vhodne a postacujuce. Kto chce zavodit, moze robit samozrejme rozsiahlejsie upravy, ale potom to ide na ukor spotreby, emisii a zivotnosti. Vychadza to potom tak, ze pre S130 staci prehodit vacku, S120 LS tiez len vacku, pre S100/105 je dalej mozne zvysit aj objem na uroven S120 vymenou vloziek, pripadne aj klukovky. To si musi kazdy zvazit, kolko do toho chce vrazit. Kto chce vyssi vykon, nech radsej zvazi nakup niecoho vykonnejsieho od vyroby.


No, z môjho pohľadu by to mech ovládanie 2. komory malo zmysel....ja som to mal namontované a motor išiel lepšie vytočiť...

Inak, ja mám motor vyladený presne tak ako píšeš:
Favo motor, kompr. pomer 9,7, vačka Felicia 254/254, predstih 8 st, natural 95, karbec SEDR 130, jemne odľahčený zotrvák (asi 0,7 kg dole). Ale to podtlakové ovládanie 2. komory nestačí. Lebo v stredných otáčkach má toto osadenie "výkonovú dieru". Auto totiž ide super v 2 režimoch: buď citlivo na plyn a plynulo zrýchľovať, alebo od jednotky točiť do 5000 ot na plný kotol. Ale keď mám cca 3000 ot. a zošlapnem plyn naplno, auto akoby rozmýšľalo, a potom opatrne ide = výkonová diera - ja si to vysvetľujem tak, že motor má ešte malý podtlak na otvorenie 2. komory, ale motor (resp. vačka) by už 2.komoru potreboval...

Autor:  Kachnis [ 16.10.06, 22:20 ]
Předmět příspěvku: 

tak na tomhle neco bude... ja mam 120 (mozna i LS) , vnitr vacku 254/254 a orig pul roku starek karbec na LSku a kolem 3000 ot mam taky vykonovou krizi, ale porad si rikam ze by mi pomohla jina regulace predstihu ( z erka nebo 50kw fava..) jinak kdyz pak zabere 2. komora, je to mazec :)

]

Autor:  Pech. [ 17.10.06, 01:02 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari: zkus druhou komoru ovládat mechanicky, sice přijdeš o řízení komory podltlakem, který ti zaručuje chod bez škubání i když v malejch otáčkách dupneš plnej, ale tohle by to odstranilo, akorát bys musel při přechodovejch stavejch bejt opatrnější na plyn, protože se to pak chová skoro jako jednokomoráč.

Autor:  ferrari [ 17.10.06, 20:02 ]
Předmět příspěvku: 

Luboš píše:
To je mi odborník... Ani neví, že žádný karburátor 32 SEDR z 613ky nikdy neexistoval a přesto se v něm údajně vrtal a ještě se ho odvažuje nabízet za 2500 Sk na Š130??? :roll: :roll: :roll:


Nemáš náhodou nepotrebný a funkčný karbec T613?

Autor:  Luboš [ 17.10.06, 20:34 ]
Předmět příspěvku: 

Bohužel, sám bych teď potřeboval aspoň jeden tatrovácký EDSR na zkompletování sady.

Autor:  Pech. [ 17.10.06, 23:11 ]
Předmět příspěvku: 

Luboš: měla tatra difuzory 37mm nebo se mýlím?

Autor:  spartra [ 18.10.06, 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

si myslím 23 -27 :roll:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/