Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Těsnění pod karburátorem
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2137
Stránka 1 z 1

Autor:  Belial [ 14.10.06, 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Těsnění pod karburátorem

Zdarec palec
chtěl bych se s váma podělit o jednu zajímavou zkušenost, doufám že to někomu pomůže..
Přidělával sem si na karburátor (favorit 136L) ovládání manuálního sytiče, protože i s novým bimetalem přetočeným někam do závratných dálek sytič hrozně dlouho držel což se mi nelíbylo :) Každopádně k jádru - měl sem sundanej karburátor, když sem to tam všechno dal tak jak to vypadalo že by to i mohlo bejt správně, pozapojoval sem všechny hadice atd, radostně nastartoval motor a ejhle - šel jak bolavá noha.. nedržel volnoběh, bez plynu chcípal, šel hrozně nepravidelně atd.. takže sem půl dne lamentoval nad tím co sem tam mohl pokazit, až mě známej přivedl na nápad těsnění pod karburátorem (taková ta příruba - kov zalitej gumou, přišroubovanej na sací potrubí).. Takže sem ho vyměnil (při té příležitosti i těsnení pod víčkem) a bylo po problému..

a ještě se chci zeptat - jaký patří do favorita 136 L svíčky? myslím konkrétně to číslo - já dávám DY14C, slyšel sem že sou lepší DY15C, někdo dává i 17 tak bych chtěl vědět co to číslo znamená, co to ovlivňuje při zapalování atd..

Autor:  Šemik [ 14.10.06, 12:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Těsnění pod karburátorem

Belial píše:
a ještě se chci zeptat - jaký patří do favorita 136 L svíčky? myslím konkrétně to číslo - já dávám DY14C, slyšel sem že sou lepší DY15C, někdo dává i 17 tak bych chtěl vědět co to číslo znamená, co to ovlivňuje při zapalování atd..


To číslo znamená jak je svíčka "teplá" (udává její tepelnou hodnotu). Každý motor potřebuje svíčky jiné, např. do motoru Š105 můžeš dát svíčky třeba Brisk N15YC. Do motoru š 130 náleží svíčky Brisk N14YC (brisk je zde uváděn pouze proto že byl první který mě napadl, není to žádná reklama). Pokud bys dal do motoru svíčku "studenější", tak by se špatně vypalovaly, elektrody by byly celé černé a hrozí nebezpečí že se jim mezi elektrodami vytvoří vodivý můstek a tím pádem nedochází k přeskoku jiskry a zapálení směsi :arrow: motor nepracuje. Pokud bys dal do motoru svíčku naopak příliš "teplou" tak by se naopak hrozně vypalovala. Co se týče svíček do Fáva, tak s tím ti neporadím - Š781 nemám. To ti bude muset zodpovědět někdo jiný...

Autor:  Belial [ 14.10.06, 12:36 ]
Předmět příspěvku: 

nešlo by to trošku rozvést?

Autor:  Zaky [ 14.10.06, 12:51 ]
Předmět příspěvku: 

Teplota svíčky za chodu motoru je dána konstrukcí svíčky samotné (jak vede teplo) a také zamozřejmě motorem a jeho provozním režimem, kolik tepla předá svíčce a kolik tepla ze svíčky závitem odvede do hlavy. Svíčka by měla mít za provozu optimální teplotu, potom zůstává čistá a má optimální životnost. Příliš studená svíčka ze zanáší karbonem, který tvoří svod a vede k vynechávání zapalování, příliš teplá se přehřívá a způsobuje samozápaly, snižuje se její životnost a hrozí prasknutí a odpadnutí části izolátoru a následné poškození motoru. Více třeba tady :
http://www.skyfly.cz/zajimavo/svicky05.pdf
Zaky

Autor:  Nepér [ 14.10.06, 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

Mužeš nějak blíž popsat výměnu toho těsnění pod karburátorem, trošku mi kolísá volnoběh a myslím, že by to mohlo být tím... a ještě by mě zajímalo, co je to těsnění pod víčkem...

Autor:  Belial [ 14.10.06, 14:15 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
Mužeš nějak blíž popsat výměnu toho těsnění pod karburátorem, trošku mi kolísá volnoběh a myslím, že by to mohlo být tím... a ještě by mě zajímalo, co je to těsnění pod víčkem...


jestli ti trošku kolísá volnoběh (jakože mě taky) tak to vůbec nemusí být tím těsněním.. spíš jestli třeba nemáš špatně nastavenou směs nebo tak něco..
já mám vyměněný to těsnění, nový svíčky, rozdělovač, káble, nastavenej předstih, veškerý hadice (podtlakový, na posilovač brzd a tak) vyměněný, a stejně nejsem schopnej ten karburátor seřídit tak aby ten motor šel naprosto pravidelně :?
každopádně:
-odděláš dekl od zvduchovýho filtru, odšroubuješ tři matičky a celej ten černej bazmek co drží filtr zděláš pryč
-poodpojuješ různý hadičky co ti budou vadit při manipulaci s karburátorem (budeš ho muset oddělat)
-odšroubuješ 4 šroubky na víčku karburátoru, potom 3 větší šrouby (hlava na 10 klič) který drží karburátor na sacím potrubí čímžpádem můžeš celej karburátor sundat z motoru
-no a pod ním je taková gumová obdélníková přířuba, a to je to těsnění.. drží ji tam 4 šrouby

i když může vypadat dobře (jako třeba v mým případě) tak jestli je na tom autě původní tak je lepší ho při nějaké manipulaci s karburátorem vyměnit, je to naleptaný od benzínu a nemusí to tak úplně těsnit.. u mě to bylo dobrý do té doby než sem měl ten karburátor sundanej..

no a těsnění pod víčkem karburátoru je takový to papírový, stojí to asi 30 korun a není na tom nic složitýho.. ale tama si to údajně falešnej vzduch sát nemůže (podotýkám údajně, ja ho stejně vyměnil)
jo a to těsnění pod karbec stojí asi 160 korun

Autor:  Belial [ 14.10.06, 14:15 ]
Předmět příspěvku: 

Zaky píše:
Teplota svíčky za chodu motoru je dána konstrukcí svíčky samotné (jak vede teplo) a také zamozřejmě motorem a jeho provozním režimem, kolik tepla předá svíčce a kolik tepla ze svíčky závitem odvede do hlavy. Svíčka by měla mít za provozu optimální teplotu, potom zůstává čistá a má optimální životnost. Příliš studená svíčka ze zanáší karbonem, který tvoří svod a vede k vynechávání zapalování, příliš teplá se přehřívá a způsobuje samozápaly, snižuje se její životnost a hrozí prasknutí a odpadnutí části izolátoru a následné poškození motoru. Více třeba tady :
http://www.skyfly.cz/zajimavo/svicky05.pdf
Zaky


díky náčelníku ;)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/