Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Felda,vzduchový filter.podtlakové hadičky. https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=21806 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | skoda [ 3.4.10, 17:16 ] |
Předmět příspěvku: | Felda,vzduchový filter.podtlakové hadičky. |
Zdravím vás škodováci,chcem sa opýtať,spod vzduchového filtra ide tenká hedička nad teplotné čidlo záklopky ktoré podľa teploty reguluje nasávanie vzduchu od motora alebo z vonku.Skúšal som ústami sať vzduch trocha zdvihlo tú záklopku,ako to teda má správne robiť?Dík. |
Autor: | varok [ 3.4.10, 18:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jestli je to Felda BMM a je myšleno takové to plastové kolečko na trubce, která jde zpod předního světla do filtrboxu, tak z venku do filtru. Ta klapka se zavře při studeném motoru a otevře přívod teplého vzduchu od výfuku. Až se motor zahřeje tak ta klapka zavře přívod teplého vzduchu od výfuku a pustí studený pod světlem. |
Autor: | michalkatka [ 3.4.10, 22:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
áno, ale je to ovládané podtlakovým ventilom, ktorý je umiestnený v priestore airboxu, z neho ide jedna hadička na klapku vstrekovania dole ( vedľa hadičky čo ide na aktívne uhlie ), a druhá na tú klapku čo ovláda nasávanie vzduchu, myslím že hraničná teplota je 22°... |
Autor: | skoda [ 4.4.10, 08:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ide o feldu 1,3 rok 96. Spod filtra vzduchového idu dve tenké hadičky,jedna k víku plnenia mot.oleja,druhá k čidlu klapky otvárania podľa teploty,skúsim vybrať čidlo a doma vyskúšam či reaguje,ale ten podtlak tam má svoju funkciu? Ako sa dohodne čidlo s klapkou a podtlak? Tieto dve súčasti vedia opraviť nasávanie vzduchu? Dík. |
Autor: | varok [ 4.4.10, 08:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Škodar: však ano. Podle teploty nasávaného vzduchu se ve filtrboxu čidlem přidává nebo ubírá podtlak. Když je motor studený, tak čidlopustí podtlak do té klapky a ta zavře přívod studeného vzduchu a otevře teplý vzduch od výfuku. To aby motor lépe v zimě startoval. Po zahřátí motoru na určitou teplotu to čidlo ve filtrboxu zastaví podtlak do té klapky a ta zavře přísun teplého vzduchu a pustí naopak studený vzduch pod světlem. Pochopily? |
Autor: | michalkatka [ 4.4.10, 09:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
skoda píše: Ide o feldu 1,3 rok 96. Spod filtra vzduchového idu dve tenké hadičky,jedna k víku plnenia mot.oleja,druhá k čidlu klapky otvárania podľa teploty,skúsim vybrať čidlo a doma vyskúšam či reaguje,ale ten podtlak tam má svoju funkciu? Ako sa dohodne čidlo s klapkou a podtlak? Tieto dve súčasti vedia opraviť nasávanie vzduchu? Dík. nie nie to máš zle spod airboxu idú dve hadičky čo som popisoval tenká hadička čo je na veku ventilov, na nalievanie oleja má ísť na nátrubok na saní v zadu tadiaľ si nasáva motor stály vzduch pre voľnobeh, v tom nátrubku je na to tryska... |
Autor: | skoda [ 4.4.10, 12:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zobral som od vzduch.filtra ten kus,kde je teplotné čidlo,klapka bola 1cm pootvorená na pustenie teplého vzduchu od matora,na 5 minút som ju dal do mrazničky a klapka sa nepohla,začal som fénom fúkať teplý vzduch,a hneď sa klapka pohla a uzavrela prívod teplého vzduchu od motora.Keď to bolo v mrazničke,nemala sa klapka úplne otvoriť pre prívod teplého a zatvoriť pre prívod studeného vzduchu? Robí čidlo riadne a klapkou v tomto prípade hýbe dostatočne? Dík. |
Autor: | michalkatka [ 4.4.10, 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
ale ono to potrebuje podtlak a ten je tam iba za chodu motora... |
Autor: | skoda [ 4.4.10, 14:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
To viem,preto keď som to mal z auta vonku,podtlak som robil ja ústami,klapku zodvihlo len trocha.Stalo by sa niečo,keby som vyradil klapku z činnosti a hadičku zaslepil,samozrejme v zime pri štarte a zahriatí by to už nefungovalo... |
Autor: | skoda [ 4.4.10, 15:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Skúsil som pri naštartovanom aute,či ide podtlak z hadičky vedúcej spod vzduch.filtra k nátrubku nad tepelním čidlom s klapkou prívodu teplého vzduchu od motora a nič,priložil som jazyk k hadičke a nič. Ešte otázka,vzadu pod vzduch.filtrom sú vedľa seba 2 centimetre,dve nátrubky,hrubšia hadica ide k filtru s akt.uhlím,druhá tenšia ide o 10 cm.niššie na nátrubok na telese sánia,má byť tá tenká tak zapojená ?V článku vyššie bolo napísané že má ísť na nátrubok na víko ventilov? Dík. |
Autor: | michalkatka [ 4.4.10, 15:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
už som ti napísal ako to má byť zapojené.... |
Autor: | skoda [ 6.4.10, 17:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Keďže som bol dnes v autoservise,prímací technik pozeral v katalógu a nanič neprišiel,na dvore pozeral dve feldy ktoré mali ísť do opravy ale motor a teda zapojenie bolo iné, ešte raz poprosím podrobne a pre laika zrozumiteľne popísať,ako majú byť a kam a sčím prepojené hadičky. Spod vzduchového filtra idu dve tenké,jedna na víko ventilov a druhá k čidlu klapky teplý/studený vzduch,spod filtra vychádzajú tam kde končí plynové lanko.A vzadu ide jedna hrubšia hadička k filtru s akt.uhlím,a druhá tenšia ide niššie o 10 cm na nátrubok.Karle já nevím.Je to dobre? Dík.[/b] |
Autor: | michalkatka [ 6.4.10, 20:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
opakujem.... nemáš to dobre s filterboxu idú dve - 1 ide na klapku teply/studený vzduch na saní, 2 - ide na klapku vstrekovania vedľa tej hadičky čo ide do ventilu pred nádobkou s aktívnym uhlím s veka ventilov má ísť hadička na sanie zo zadu pod klapkou vstrekovania |
Autor: | skoda [ 9.4.10, 15:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dnes som zapojil hadičky,z vika ventilov som dal na kovový nátrubok v strede s tenkou dierkou,nachádza sa pod dvojnátrubkom hadičiek k filterboxu a k akt.uhliu.V návode opráv PDF príloha je obrázok o tejto problematike,ale zapojenie hadičky od vika ventilov k tomu nátrubku tam neni zobrazený.Škoda že som sa nikde nedočítal princíp zapojenia a funkciu.Otáčky na volnobeh sa zhoršili ešte viac,takže som to zapojil ako bolo pôvodne. |
Autor: | michalkatka [ 9.4.10, 17:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
voľnobeh sa ti zhoršil lebo ti to ešte niekde prisáva vzduch, najčastejšie to robí podložka pod klapkou, a RJ potrebuje nejaký čas aby to zrovnala... princíp je na saní pod klapkou je nárubok s tryskou kde je stála voľnobežná dávka vzduchu, má za úlohu rostrekovať palivo ktoré tam je cez klaku nasávané, ono to rozstrekuje už zmes ktorá zo vstekovača a štrbiny klapky je nasávaná do sania a pokračuje ďalej... nátrubok na klapke vstekovania je iba stály podtlak ( vedľa je nátrubok do aktívneho uhlia ) ktorý je použitý na ovládanie teploty nasávaného vzduchu prostredníctvom termovenilu v priestore airboxu a klapky pred vzduchovým filtrom... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |