Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Felda,vzduchový filter.podtlakové hadičky.
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=21806
Stránka 1 z 2

Autor:  skoda [ 3.4.10, 17:16 ]
Předmět příspěvku:  Felda,vzduchový filter.podtlakové hadičky.

Zdravím vás škodováci,chcem sa opýtať,spod vzduchového filtra ide tenká hedička nad teplotné čidlo záklopky ktoré podľa teploty reguluje nasávanie vzduchu od motora alebo z vonku.Skúšal som ústami sať vzduch trocha zdvihlo tú záklopku,ako to teda má správne robiť?Dík.

Autor:  varok [ 3.4.10, 18:23 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli je to Felda BMM a je myšleno takové to plastové kolečko na trubce, která jde zpod předního světla do filtrboxu, tak z venku do filtru. Ta klapka se zavře při studeném motoru a otevře přívod teplého vzduchu od výfuku. Až se motor zahřeje tak ta klapka zavře přívod teplého vzduchu od výfuku a pustí studený pod světlem.

Autor:  michalkatka [ 3.4.10, 22:01 ]
Předmět příspěvku: 

áno, ale je to ovládané podtlakovým ventilom, ktorý je umiestnený v priestore airboxu, z neho ide jedna hadička na klapku vstrekovania dole ( vedľa hadičky čo ide na aktívne uhlie ), a druhá na tú klapku čo ovláda nasávanie vzduchu, myslím že hraničná teplota je 22°...

Autor:  skoda [ 4.4.10, 08:45 ]
Předmět příspěvku: 

Ide o feldu 1,3 rok 96. Spod filtra vzduchového idu dve tenké hadičky,jedna k víku plnenia mot.oleja,druhá k čidlu klapky otvárania podľa teploty,skúsim vybrať čidlo a doma vyskúšam či reaguje,ale ten podtlak tam má svoju funkciu? Ako sa dohodne čidlo s klapkou a podtlak? Tieto dve súčasti vedia opraviť nasávanie vzduchu? Dík.

Autor:  varok [ 4.4.10, 08:52 ]
Předmět příspěvku: 

Škodar: však ano. Podle teploty nasávaného vzduchu se ve filtrboxu čidlem přidává nebo ubírá podtlak. Když je motor studený, tak čidlopustí podtlak do té klapky a ta zavře přívod studeného vzduchu a otevře teplý vzduch od výfuku. To aby motor lépe v zimě startoval. Po zahřátí motoru na určitou teplotu to čidlo ve filtrboxu zastaví podtlak do té klapky a ta zavře přísun teplého vzduchu a pustí naopak studený vzduch pod světlem.
Pochopily?

Autor:  michalkatka [ 4.4.10, 09:56 ]
Předmět příspěvku: 

skoda píše:
Ide o feldu 1,3 rok 96. Spod filtra vzduchového idu dve tenké hadičky,jedna k víku plnenia mot.oleja,druhá k čidlu klapky otvárania podľa teploty,skúsim vybrať čidlo a doma vyskúšam či reaguje,ale ten podtlak tam má svoju funkciu? Ako sa dohodne čidlo s klapkou a podtlak? Tieto dve súčasti vedia opraviť nasávanie vzduchu? Dík.


nie nie to máš zle :!:

spod airboxu idú dve hadičky čo som popisoval :idea:

tenká hadička čo je na veku ventilov, na nalievanie oleja má ísť na nátrubok na saní v zadu :idea: tadiaľ si nasáva motor stály vzduch pre voľnobeh, v tom nátrubku je na to tryska... :arrow:

Autor:  skoda [ 4.4.10, 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

Zobral som od vzduch.filtra ten kus,kde je teplotné čidlo,klapka bola 1cm pootvorená na pustenie teplého vzduchu od matora,na 5 minút som ju dal do mrazničky a klapka sa nepohla,začal som fénom fúkať teplý vzduch,a hneď sa klapka pohla a uzavrela prívod teplého vzduchu od motora.Keď to bolo v mrazničke,nemala sa klapka úplne otvoriť pre prívod teplého a zatvoriť pre prívod studeného vzduchu? Robí čidlo riadne a klapkou v tomto prípade hýbe dostatočne? Dík.

Autor:  michalkatka [ 4.4.10, 13:40 ]
Předmět příspěvku: 

ale ono to potrebuje podtlak a ten je tam iba za chodu motora...

Autor:  skoda [ 4.4.10, 14:49 ]
Předmět příspěvku: 

To viem,preto keď som to mal z auta vonku,podtlak som robil ja ústami,klapku zodvihlo len trocha.Stalo by sa niečo,keby som vyradil klapku z činnosti a hadičku zaslepil,samozrejme v zime pri štarte a zahriatí by to už nefungovalo...

Autor:  skoda [ 4.4.10, 15:10 ]
Předmět příspěvku: 

Skúsil som pri naštartovanom aute,či ide podtlak z hadičky vedúcej spod vzduch.filtra k nátrubku nad tepelním čidlom s klapkou prívodu teplého vzduchu od motora a nič,priložil som jazyk k hadičke a nič. Ešte otázka,vzadu pod vzduch.filtrom sú vedľa seba 2 centimetre,dve nátrubky,hrubšia hadica ide k filtru s akt.uhlím,druhá tenšia ide o 10 cm.niššie na nátrubok na telese sánia,má byť tá tenká tak zapojená ?V článku vyššie bolo napísané že má ísť na nátrubok na víko ventilov? Dík.

Autor:  michalkatka [ 4.4.10, 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

už som ti napísal ako to má byť zapojené....

Autor:  skoda [ 6.4.10, 17:28 ]
Předmět příspěvku: 

Keďže som bol dnes v autoservise,prímací technik pozeral v katalógu a nanič neprišiel,na dvore pozeral dve feldy ktoré mali ísť do opravy ale motor a teda zapojenie bolo iné, ešte raz poprosím podrobne a pre laika zrozumiteľne popísať,ako majú byť a kam a sčím prepojené hadičky. Spod vzduchového filtra idu dve tenké,jedna na víko ventilov a druhá k čidlu klapky teplý/studený vzduch,spod filtra vychádzajú tam kde končí plynové lanko.A vzadu ide jedna hrubšia hadička k filtru s akt.uhlím,a druhá tenšia ide niššie o 10 cm na nátrubok.Karle já nevím.Je to dobre? Dík.[/b]

Autor:  michalkatka [ 6.4.10, 20:52 ]
Předmět příspěvku: 

opakujem....

nemáš to dobre :!:

s filterboxu idú dve - 1 ide na klapku teply/studený vzduch na saní, 2 - ide na klapku vstrekovania vedľa tej hadičky čo ide do ventilu pred nádobkou s aktívnym uhlím :idea:

s veka ventilov má ísť hadička na sanie zo zadu pod klapkou vstrekovania :idea:

Autor:  skoda [ 9.4.10, 15:46 ]
Předmět příspěvku: 

Dnes som zapojil hadičky,z vika ventilov som dal na kovový nátrubok v strede s tenkou dierkou,nachádza sa pod dvojnátrubkom hadičiek k filterboxu a k akt.uhliu.V návode opráv PDF príloha je obrázok o tejto problematike,ale zapojenie hadičky od vika ventilov k tomu nátrubku tam neni zobrazený.Škoda že som sa nikde nedočítal princíp zapojenia a funkciu.Otáčky na volnobeh sa zhoršili ešte viac,takže som to zapojil ako bolo pôvodne.

Autor:  michalkatka [ 9.4.10, 17:57 ]
Předmět příspěvku: 

voľnobeh sa ti zhoršil lebo ti to ešte niekde prisáva vzduch, najčastejšie to robí podložka pod klapkou, a RJ potrebuje nejaký čas aby to zrovnala...

princíp je :?: na saní pod klapkou je nárubok s tryskou kde je stála voľnobežná dávka vzduchu, má za úlohu rostrekovať palivo ktoré tam je cez klaku nasávané, ono to rozstrekuje už zmes ktorá zo vstekovača a štrbiny klapky je nasávaná do sania a pokračuje ďalej...

nátrubok na klapke vstekovania je iba stály podtlak ( vedľa je nátrubok do aktívneho uhlia ) ktorý je použitý na ovládanie teploty nasávaného vzduchu prostredníctvom termovenilu v priestore airboxu a klapky pred vzduchovým filtrom...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/