Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Jak je to s obohacovací tryskou u Favo 136L https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=22290 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | ppromi [ 8.5.10, 13:34 ] |
Předmět příspěvku: | Jak je to s obohacovací tryskou u Favo 136L |
Zdar, 3 lidi mi tvrdí, že obohacovací tryska v karburátoru tohoto auto (favo 136L, 89) má stříkat i na sešlápnutý plyn na volnoběhu. Další 3 lidi mi tvrdí, že to funguje jen při jízdě. na tomto webu jsem se vyčetl, že obohacovačka funguje, když je otevřená škrtící klapka, tzn., že by měla stříkat i na volnoběh. Tak se ptám, jak to doopravdy je a jaké následky by nesla nefunkční obohac. tryska. Řeším problém s výkonem a údajně to může souviset právě s tímto. Kód: Obohacovací zařízení slouží k obohacení směsi při požadavku maximálního výkonu. Karburátor je v běžném provozu seřízen na ekonomicky nejvhodnější ochuzenou směs, která nevyhovuje při požadavku na maximální výkon. Proto se při téměř plném otevření škrtící klapky směs obohacuje pomocí přídavného zařízení. Původně používané mechanicky ovládané obohacovače (např. v karburátorech motorů řady Š 1000 MB a Š 100), kdy se mechanicky otevřel přívod přídavného paliva, dnes nahradil statický obohacovač - ekonostat. Jde o sestavu dvou trysek a jednoho vzdušníku (v principu systém s přídavnou tryskou), které jsou umístěné ve víku karburátoru a kanálem propojené s rozprašovačem první komory. Při vzniku určité velikosti podtlaku v rozprašovači (asi od 85% výkonu výše) se začíná přisávat palivo přes trysky ekonostatu a tím se směs přiměřeně obohatí. Zařízení je velmi jednoduché a provozně spolehlivé. |
Autor: | Nepér [ 8.5.10, 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslíš akcelerační pumpičku, nebo druhou komoru karburátoru? |
Autor: | ppromi [ 8.5.10, 19:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takovou to "mosaznou ?" hadičku, která trčí ven a je namířena pravděpodobně do 2-hé komory. Lze ji vidět po sundání řerného plastového krytu karbecu ... |
Autor: | Nepér [ 8.5.10, 19:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak tou se přisává palivo pouze když se naplno otevře klapka druhého stupně, tedy musí být dostatečně otevřená klapka prvního stupně a dostatek otáček, typicky nad 3100 rpm. Na neutrál se druhá klapka jen tak neotevře, protože bez zátěže dosáhneš vysokých otáček při mnohem menším otevření první klapky. Můžeš zkusit odpojit podtlakový ovladač druhého stupně a zkusit, jestli to nepojede. To druhé, co někdy mysleli někteří tví kamarádi, protože pořádně nevěděli, na co se ptáš a co má stříkat i na stojícím motoru pod difuzor do komory prvního stupně je akcelerační pumpička, to je zase dobré k tomu, aby to při prudším přidání plynu z nižších otáček nemělo "díru v plynu". |
Autor: | ppromi [ 8.5.10, 19:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, právě že mistři "pravý pravý " opak. Nemáš s tím náhodou skušenost, zda to opravdu na volnoběh (plný plyn) nestříká ? Snad Karburátor pozná, jestli jedu nebo ne ... ? |
Autor: | Nepér [ 8.5.10, 19:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Možná kdybych to vytočil na šest tisíc, tak jo ale dělat to nehodlám, minimálně kvůli tomu, že při tom musí mít člověk hlavu v motoru. |
Autor: | ppromi [ 8.5.10, 19:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
A karburátor to asik nepozná, jestli jedu, nebo ne, ne ? A co to skusit se zacpanýma ušima ... ? EDIT// Já nějak potřebuju totiž přijít, jestli mi to stříká,nebo ne ..., jaké by mohli být následky kdyby s tama nic nešlo ? |
Autor: | Nepér [ 8.5.10, 19:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karburátor to pozná podle podtlaku. Kdyby to nepoznal, zdechlo by ti to při prvním pokusu o akceleraci. Ta trubička vede zhora přímo do plovákové komory s benzínem, na tom se nemá, kromě jejího ucpání, co rozbít. Foukni do ní přes brčko a ono ti to prskne do oka benzín odvětrávací dirkou |
Autor: | ppromi [ 8.5.10, 19:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak tu jsem čistil ..., takže tím se můj problém nevyřešil... A co můj dotaz níže, jak poznat špatné tlaky motoru, aniž bych jsem si je nechal měřit ? |
Autor: | Nepér [ 8.5.10, 19:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
To je asi jako změřit napětí bez voltmetru. |
Autor: | ppromi [ 8.5.10, 19:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale můžou být špatné tlaky, když je akcelerace za 15sekund ? |
Autor: | Nepér [ 8.5.10, 20:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
15 sekund je normální hodnota. |
Autor: | ppromi [ 8.5.10, 21:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ano, ale dokázal by to motor se špatnými tlaky ? |
Autor: | werty [ 8.5.10, 22:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ale obohacovač plného zatížení u LEKRu (respektive karburátoru Pierburg 2E3) je trochu něco jiného než ekonostat u předchozích karburátorů Jikov (EDSR, SEDR) o kterých se v tom odstavci píše. Ekonostat je u těchto karburátorů vřazen do I. komory. Ale u LEKRu jsou obohacovače pro oba stupně samostatné. Jeden pro částečné zatížení a druhý pro plné zatížení. Ten pro částečné zatížení který taky v práci jen tak neuvidíš jelikož je integrován přímo do přípravy hlavní směsi I. stupně (palivo z obohacovače kanálkem do trysky obohacovače a následně do emulzní trubice) je v činnosti i pokud to zkoušíš na neutrál (za předpokladu že je vše v optimálním stavu). Ale obohacovač plného zatížení se v činnost na neutrál nikdy neuvede stejně jako neuvidíš otevření II. stupně... logicky totiž na neutrál nemůžeš plného zatížení nikdy dosáhnout jelikož odebíraný výkon motoru je naprosto zanedbatelný a slouží jen pro překonání pohonu jeho příslušenství (motor defacto nevykonává žádnou práci a jen se točí naprázdno). Už tomu rozumíš? A jak už trochu naznačil Nepér... někteří tví rádcové zřejmě neměli moc ponětí o čem mluví a nejspíš zaměňovali obohacovač plného zatíženi u LEKRu s akcelerační pumpičkou u karburátoru EDSR, SEDR. |
Autor: | ppromi [ 9.5.10, 10:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ano, už tomu rozumím. Děkuji za vysvětlení. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |