Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Vyhřívané sací potrubí u fáčka
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=22298
Stránka 1 z 3

Autor:  varok [ 9.5.10, 10:24 ]
Předmět příspěvku:  Vyhřívané sací potrubí u fáčka

Má vůbec odstranění vyhřívání sacího potrubí vliv na jízdní vlastnosti, spíše na výkon motoru? Vím že to tady někde řešil Ondráš83 a na netu jsem taky párkrát četl.Tak jestli to opravdu něčemu pomůže, nebo jestli je to zbytečné. Teoreticky má chladnější směs lepší hoření, nebo tak nějak, co jsem četl. Je tomu tak ale i v praxi?

Autor:  michalkatka [ 9.5.10, 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyhřívané sací potrubí u fáčka

varok píše:
Prosim vice necitovat!


pomôže to v zime na prvých 10km jazdy a v lete cca 5km jazdy, to jest, že do motora je nasaté väčšie objemové množstvo zmesi a motor je živší, po ujdenej vzdialenosti sa sacie potrubie začne od výfucku prehrievať a vlasnosti sa zhoršia...

ideálne je aby malo za každých podmienok konštantnú teplotu, najjednoduchšie je teplotu motora... :idea: ( v Mladej Boleslavi neboli tupci )

Autor:  varok [ 9.5.10, 13:16 ]
Předmět příspěvku: 

Že byli v Boleslavi tupci jsem nepsal. Navrhovali ale fáčka pro městský provoz, aby měli co nejnižší spotřebu, nízké emise apod. Na internetu plno típků píšou, že zrušily vyhřívání sacího potrubí, tak se ptám. Takže další blbost, asi jako leštěné sací potrubí, že? Myslím že to psal Kristenzen, že sací potrubí je právě lepší neupravené, neleštěné aby směs do motoru výřila. Že se tak lépe využije plnění motoru, nebo tak nějak.

Autor:  ferrari [ 9.5.10, 14:23 ]
Předmět příspěvku: 

Ja by som ti poradil to proste vyskúšať...na každom motore to môže byť inak...ja som vyhrievanie sania práveže zapojil, bo som mal nedobré prechody...ale mal som pocit (a to dosť silný pocit), že motor zlenivel, že proste s odpojeným vyhrievaním bol motor živší...prišlo mi to tak, že na bežné jazdenie to vyhrievanie musím mať zapojené (kvôli prechodom), ale na šprint by bolo lepšie odpojené sanie...

http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... 1#p1822771

Autor:  varok [ 9.5.10, 16:03 ]
Předmět příspěvku: 

Ferrari: Tak já to tedy vyzkouším. Jednou jsem to už zkoušel, ale z jizdy jsem nic neměl, protože se to hádalo. Je tam čidlo na teplotu kapaliny, tak s tím musím vydrbat a pak uvidíme.

Autor:  Ondras83 [ 9.5.10, 21:28 ]
Předmět příspěvku: 

já sem s tim nechal vydrbat škodovku, protože mám už MPI čidlo...

na zimu to budu muset zapojit, protože bude zamrzat směs, ale na léto to mám odpojený a je to znát...ten motor prostě táhne...

jezdim hlavně na LPG, na BA jen startuju :wink:

Autor:  varok [ 10.5.10, 17:25 ]
Předmět příspěvku: 

Ondráš: Vím že jsi to nedávno řešil. Na netu jsem četl různé články, že to trošku pomáhá, když jde do motoru studenější směs. Já to taky plánuji. A jak to že máš čidlo z MPi? Vždyť má jiné hodnoty, nebo ne? Nebo jsi vyměnil budíky? Já to čidlo ze sání dám do nějakého přípravku, který dám na hadici chladící kapaliny. Ale jestli to čidlo z MPi má stejné hodnoty, tak bych zkusil dát místo toho na sání.

Autor:  werty [ 10.5.10, 17:31 ]
Předmět příspěvku: 

varok: Má plastový domek termostatu a v něm kombinované čidlo pro teplotu chladící kapaliny a teploměr (ukazatel teploty) motoru... hodnoty jsou pro BMM a MPI stejné.

Autor:  Ondras83 [ 10.5.10, 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

jak píše werty...ty poslední BMM feldy před nástupem MPI to tak měli

Autor:  bosator [ 11.5.10, 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Vyhřívané sací potrubí u fáčka

varok píše:
Má vůbec odstranění vyhřívání sacího potrubí vliv na jízdní vlastnosti, spíše na výkon motoru? Vím že to tady někde řešil Ondráš83 a na netu jsem taky párkrát četl.Tak jestli to opravdu něčemu pomůže, nebo jestli je to zbytečné. Teoreticky má chladnější směs lepší hoření, nebo tak nějak, co jsem četl. Je tomu tak ale i v praxi?


Podle mě má smysl zrušit vyhřívání sacího potrubí jen pokud jezdíš na LPG, na benzín u nijak neupraveného motoru spíš ne, hlavně v zimě to může být naopak horší.

Autor:  Ondras83 [ 11.5.10, 11:01 ]
Předmět příspěvku: 

i na benzín to je lepší, protože chladnější směs do sebe dostane víc kyslíku a tim pádem líp hoří, ale v zimě se to musí zapojit, jinak to zamrzá a nejede

Autor:  darklord [ 11.5.10, 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

ono to vyhrievanie ma trosku zlozitejsiu ulohu ako sa tu dohadujete - u benzinu je zname ze pri nizkych teplotach kondenzuje - potrubie sapreto po starte vyhrieva teplou vodou aby benzin nekondenzoval, resp aby sa benzinovy prach odparoval. za tepla je situacia opacna - kedze skoda motor ma vyfuk aj sanie na jednej strane (blbec co to vymyslel) tak je potreba sacie potrubie chladit prave z dovodu toho co pisete - aby sa neznizilo nasavane mnzostvo zmesi tym ze bude prehriata.
tj = odpojenim vyhrievania sa za studena zvecsi kondenzacia benzinu na stenach, motor ma nepravidelny chod, zvysuje sa spotreba. za tepla sa zase sanie prehrieva, do motoru ide menej zmesi - zase sa zvysuje spotreba. ono to bude mat svoje opodstatnenie ked to tam pani montovali od dob SEDRu az po BMM

Autor:  Ondras83 [ 11.5.10, 12:29 ]
Předmět příspěvku: 

nepočítali s provozem na LPG

Autor:  ferrari [ 11.5.10, 16:34 ]
Předmět příspěvku: 

To čo tu poniektorí píšete, že pokiaľ toto vyhrievané sanie necháš bez vody, tak sa pri dlhšej jazde prehrieva, nie je pravda...teda, rozhodne nie celé...totižto, keď som mal problémy s prechodmi (v dôsledku nevyhrievaného sania), tak bolo jedno, či idem kilometer, alebo 200 km, stále bol problém s prechodmi...

A presne, ako píšeš, Darklord, ono úplne studené byť nemôže, bo by tam benzín kondenzoval a teda nie je blbec, ktor vymyslel, že je to nad výfukovým potrubím - výfukové potrubie sa proste zohrieva od výfuku a to je aj dobre...a zsa sa nejak neprehreje, bo predsa ho chladí prietok zmesi...

Tak, či onak bude motor lepší výkonovo, ke´d sanie predohrievané nie je...otázka je, ako to bude s prechodmi...aj Vrba písal, že empiricky zistené je, že pre klasické vačky, resp. aj pre vačku 254/254 je vyhrievani eprínosom; ale pre ostrejšie vačky treba vyhrievanie odpojiť...

Inak, spotreba mi po zapojení výkrevu zostala na pôvodnej úrovni...teda, +-

Autor:  darklord [ 11.5.10, 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

no, ja s tym laborovat nebudem, na prestavbovu STK (~400km) to nahodim tak ako to ma byt a potom tam ajtak pojde MPi :D

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/