Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

jak nastavit rozdělovač co nejlíp ?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2233
Stránka 1 z 2

Autor:  Tomass [ 25.10.06, 17:33 ]
Předmět příspěvku:  jak nastavit rozdělovač co nejlíp ?

Potřeboval bych vědět jak to nejlépe nasatavit? mam v Rapidu motor z Fačka (135). Jestli někdo znáte přesné nastevení (podle dokumentace) nebo spíš podle zkušeností, což byvá často lepší, tak mi nějak dobře poraď te. Ono to jede slušně, nestěžuju si, ale když jedu po dálnici tak dostat s toho 130 už je docela problem, musim držet nohu na podlaze a trvá to dost dlouho, ale do 100-110km/h to jde dost rychle a spotřeba se pohybuje okolo 8lit. při trošku ostřejší jízdě ... co jsem se dočetl tak by to mohl byt problem rozdělovače.

díky

Autor:  Matthes [ 25.10.06, 17:37 ]
Předmět příspěvku: 

Muzu ti poradit metodu pokusu a omylu, pac kazdy auto chce svoje. Nastav defaultni hodnotu a pak ji zvysuj a pozoruj vysledny efekt, popripade ji lze i snizovat ...

Autor:  Martin [ 25.10.06, 17:42 ]
Předmět příspěvku: 

Pan Čech to pěkně popsal tady:

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=404

Autor:  Peter50kw [ 25.10.06, 17:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: jak nastavit rozdělovač co nejlíp ?

Tomass píše:
Potřeboval bych vědět jak to nejlépe nasatavit? mam v Rapidu motor z Fačka (135). Jestli někdo znáte přesné nastevení (podle dokumentace) nebo spíš podle zkušeností, což byvá často lepší, tak mi nějak dobře poraď te. Ono to jede slušně, nestěžuju si, ale když jedu po dálnici tak dostat s toho 130 už je docela problem, musim držet nohu na podlaze a trvá to dost dlouho, ale do 100-110km/h to jde dost rychle a spotřeba se pohybuje okolo 8lit. při trošku ostřejší jízdě ... co jsem se dočetl tak by to mohl byt problem rozdělovače.

díky

Zakladny predstih nastav na 7 az 9 stupnov, radsej 9. Ak by ti potom klepal motor, tak to trocha zniz. Rozdelovac zo S120 alebo S130 a karbec S130 alebo S120LS.

Autor:  JohnDeere [ 25.10.06, 18:46 ]
Předmět příspěvku: 

Keď je tu reč o tom rozdeľovači, skúsim sa pridať a tiež pýtať radu. Ja som svoju 125-ku kúpil asi pred jeden a pol rokom.. asi pol roka som do nej ani nepozrel (okrem vody a oleja samozrejme :lol: ) Najprv sa mi nepáčilo že ak uberiem troška plynu a potom pridám prvé čo sa stalo bolo, že motor ako keby trošku udusilo.. ale len krátučko ale potom začal v pohode ťahať. Samozrejme bol totálne rozštelovaný karburátor. Mal 3,5 ot benzínu a 1,5 ot vzduch. Tak som to dal podľa knizky na 4x180° vzduch a 5x180° benzín. Celkom sa to zlepšilo. Potom som ale zistil že mám novší karburátor a že vzduch má ísť iba 2x180° a benzín 4x180°. Dal som to tak a motor beží krásne na nízučkých otáčkach, ani nezakolíše, tak som sa s tým už ďalej nehral. Popri tom som skontroloval predstih a zistil som že nemám skoro žiadny. že vraj má byť 5°+-2, tak som dal 7°. Motor išiel pekne, neklepal, bol živý (stovku som spravil za 14s.. predtým 21... samozrejme približne+-) ale potom sa mi odrazu začal prehrievať, som sa zľakol že to môže byť tým tak som to dal dole na 5°.. samozrejme sa prehrieval ďalej, lebo to bol tesnenie pod hlavou, ani vodu nežral.. olej čistý.. ale bolo to tesnenie.. vymenil som a je kľud.
Preto si pýtam radu ako s tým predstihom.. mám dojem, že čím väčší, tým je motor živší.. možem ho zvyšovať až do takej hodnoty pokiaľ motor nebude klepať? Dik

Autor:  Šemik [ 26.10.06, 07:57 ]
Předmět příspěvku: 

Mužeš, já to taky tak dělám. Ty základní hodnoty v knížkách jsou sice pěkná věc, ale každý motor potřebuje jiný předstih. Zvláště dnes, po desetiletích provozu....

Autor:  Peter50kw [ 26.10.06, 18:55 ]
Předmět příspěvku: 

Dnesne benziny su velmi kvalitne, takze je tam priestor na zvysovanie predstihu. Na druhej strane je mozne, ze nad urcitou hodnotou predstihu uz vykon poklesne aj ked motor neklepe, tak by som nestaval rovnicu cim vacsi tym lepsi. Rychlost horenia a teda aj poziadavka na predstih zavisi hlavne od bohatosti zmesi, jej virenia a kompresie. Rychlost horenia nezavisi vyznamne od oktenoveho cisla. Je aj mozne, ze optimalny predstih zavisi od okamzitej teploty a nadmorskej vysky. To co nastavis je nejaky kompromis. Ja by som nad 10 stupnov zakladny predstih nesiel. Ked som mal S120, tak som daval 8 az 9. Pod 7 auto vyrazne zlenivelo. Velmi maly predstih - vyrazne mensi, nez kaze vyrobca moze sposobit poskodenie ventilov a urcite posobi nizsi vykon. Vyssi predstih moze sposobit klepanie motora (detonacne horenie), co je pre motor vrazda. Dalej sposobuje vyssie tlaky, co nevadi, pokial sa tie tlaky prejavuju za hornou uvratou (vyssi vykon). Privysoky predstih posobi nadmerne namahanie motora, prehrievanie a pokles vykonu.

Autor:  ferrari [ 26.10.06, 20:35 ]
Předmět příspěvku: 

JohnDeere píše:
Keď je tu reč o tom rozdeľovači, skúsim sa pridať a tiež pýtať radu. Ja som svoju 125-ku kúpil asi pred jeden a pol rokom.. asi pol roka som do nej ani nepozrel (okrem vody a oleja samozrejme :lol: ) Najprv sa mi nepáčilo že ak uberiem troška plynu a potom pridám prvé čo sa stalo bolo, že motor ako keby trošku udusilo.. ale len krátučko ale potom začal v pohode ťahať. Samozrejme bol totálne rozštelovaný karburátor. Mal 3,5 ot benzínu a 1,5 ot vzduch. Tak som to dal podľa knizky na 4x180° vzduch a 5x180° benzín. Celkom sa to zlepšilo. Potom som ale zistil že mám novší karburátor a že vzduch má ísť iba 2x180° a benzín 4x180°. Dal som to tak a motor beží krásne na nízučkých otáčkach, ani nezakolíše, tak som sa s tým už ďalej nehral. Popri tom som skontroloval predstih a zistil som že nemám skoro žiadny. že vraj má byť 5°+-2, tak som dal 7°. Motor išiel pekne, neklepal, bol živý (stovku som spravil za 14s.. predtým 21... samozrejme približne+-) ale potom sa mi odrazu začal prehrievať, som sa zľakol že to môže byť tým tak som to dal dole na 5°.. samozrejme sa prehrieval ďalej, lebo to bol tesnenie pod hlavou, ani vodu nežral.. olej čistý.. ale bolo to tesnenie.. vymenil som a je kľud.
Preto si pýtam radu ako s tým predstihom.. mám dojem, že čím väčší, tým je motor živší.. možem ho zvyšovať až do takej hodnoty pokiaľ motor nebude klepať? Dik


Vo všeobecnosti, väčší predstih by mal byť lepší vo vyšších otáčkach a menší v nižších.
Inak, chcel by som vidieť Š125kt. spraví stovku za 14s....

Autor:  Peter50kw [ 26.10.06, 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Vo všeobecnosti, väčší predstih by mal byť lepší vo vyšších otáčkach a menší v nižších.
Inak, chcel by som vidieť Š125kt. spraví stovku za 14s....


Na toto mas odstredivu regulaciu. Ak nastavis blby predstih, odstrediva regulacia sa postara, aby bol blby v kazdom rezime.

Autor:  Matthes [ 26.10.06, 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Inak, chcel by som vidieť Š125kt. spraví stovku za 14s....


Kdyz ji roztahnes nebo roztlacis ... :wink: Nebo kdyz tam das motor z octy, to nejsilnejsi TDI, nekde na netu byl typek co tohle udelal ale uz nevim kde :(

Autor:  JohnDeere [ 26.10.06, 23:34 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
ferrari píše:
Inak, chcel by som vidieť Š125kt. spraví stovku za 14s....


Kdyz ji roztahnes nebo roztlacis ... :wink: Nebo kdyz tam das motor z octy, to nejsilnejsi TDI, nekde na netu byl typek co tohle udelal ale uz nevim kde :(


Skúšal som to asi pred pol rokom... ste ma teraz trošku nahnevali chlapci :lol: Zajtra idem domov z intráku... tak to na výpadovke skusím. Budem mať so sebou aj brata ktorý mi to zmerá... Š 125L, 127 tis. že vraj bez GO.. neviem, mám ju 1,5 roka.. pred 5 tis. menené tesnenie pod hlavou.. , kompresný pomer od 8 do 8,5 ... 4-tý valec žerie olej.. stále mokrá sviečka. 1-notka do 40km/h.. 2-ka do 70 a trojka do 100.. (predstih mám teraz približne 5° takže to počítam okolo 20s)... skúsim to tvýšiť a uvidím.... ináč 3-ku kľudne potiahnem do 110 keď to nechce ťahať do kopca.. 4-ku na rovinke aj do 130... a 5-ka končí asi okolo 150... pri miernom zjazde na diaľnici aj 160.. ale to sa už bojím.. nemám úplne v poriadku kolesá, čo je môj najbližší cieľ.

Dúfam, že zajtra nebudú "zelení"... aspoň uvidím ako na tom motorček pred zimou je... dám vedieť výslekok... keď sa sklamem tak sklopím ušká a napíšem sem pravdivú hodnotu. čaute

Autor:  Jarda S. [ 27.10.06, 06:53 ]
Předmět příspěvku: 

JohnDeere píše:
1-notka do 40km/h.. 2-ka do 70 a trojka do 100.. (predstih mám teraz približne 5° takže to počítam okolo 20s)... skúsim to tvýšiť a uvidím.... ináč 3-ku kľudne potiahnem do 110 keď to nechce ťahať do kopca.. 4-ku na rovinke aj do 130... a 5-ka končí asi okolo 150... pri miernom zjazde na diaľnici aj 160.. ale to sa už bojím.. nemám úplne v poriadku kolesá, čo je môj najbližší cieľ.


s těma rychlosttma nekecá játo dělám taky tak kvuli zrychlení

Autor:  JohnDeere [ 27.10.06, 07:43 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
JohnDeere píše:
1-notka do 40km/h.. 2-ka do 70 a trojka do 100.. (predstih mám teraz približne 5° takže to počítam okolo 20s)... skúsim to tvýšiť a uvidím.... ináč 3-ku kľudne potiahnem do 110 keď to nechce ťahať do kopca.. 4-ku na rovinke aj do 130... a 5-ka končí asi okolo 150... pri miernom zjazde na diaľnici aj 160.. ale to sa už bojím.. nemám úplne v poriadku kolesá, čo je môj najbližší cieľ.


s těma rychlosttma nekecá játo dělám taky tak kvuli zrychlení


Dik Sadra17 :wink: samozrejme tak ale nechodím stále, niekedy keď sa ozaj neponáhľam a chcem si vychutnať pohodovú jazdu je tam 5-ka už pri 50-ke:) Ale ak sa trošku ponáhľaš a máš pred sebou nejaké 2-3 kamióny ktoré si to letia 80-90km/h tak ti neostane nič iné ako tam seknuť 3-ku a plyn pretlačiť až za podlahu:))))))
Minule som šiel plne naloženým autom (5 osôb a plný kufor) do Púchova a keď som chcel v 100-vke mierne do kopca predbiehať, lebo išiel predo mnou nejaký pako nič sa mi nepodarilo vymyslieť... ani 3-ka, ani 4-ka mi nepomohla... dal som smerovku, vyradil sa do protismeru... a o chvíľku som sa pekne zaradil s5 :lol: asi by to chcelo nejaký ten kilowatik naviac nie???.. kto vie koľko ich tam vôbec mám.. pochybujem že tých napísaných 37,5:)

Autor:  Jarda S. [ 27.10.06, 07:47 ]
Předmět příspěvku: 

já mam napsanejch 33.1 :lol:

Autor:  JohnDeere [ 27.10.06, 07:50 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
já mam napsanejch 33.1 :lol:


pozerám, že máš 120-ku v 105-kovom bloku, nevieš, napchám 130-ku do 120-kového bloku? možno k tomu raz dojde... jedine žeby som našiel niekde pohodený celý 130-kový motorček :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/