Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.11.24, 08:36



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 Chladici kapalina Š 120 GLS atd. 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15
Bydliště: Moravskoslezský kraj, okres NJ
Příspěvek Chladici kapalina Š 120 GLS atd.
Zdravim, mam takovyto problem:
Auto bylo po dlouhem stani revitalizovano a vsechno ficelo tak jak melo. Hlavne teplota po zahrati krasne 80 stupnu bez problemu. Vcera si ale tak jedu a koukam, ze na teplomeru je rucicka na stovce:( Tak jsem trochu zpomalil a behem chvilky uz to bylo zpatky na 80ce. Tak jsem dneska mrkl na chladici kapalinu. Tady uz je prvni dotaz, nevite cim by mohla pustit takova spina az usazenina na nadrzce?:) Neni to vubec pruhledne ani z jedne strany:( Zkousel jsem to vycistit klasicky ale bez sance. No abych se vratil, tak jako prvni me zaujalo, ze kolem vicka bylo plno vody(taky ale mohlo natect pri tech silnych destich, nevim:) ) No tak kouknu dovnitr a nadrzka prazdna:( Nevite co by mohlo byt pricinou ze to tak po 500 km uteklo?:( No jeste by s tim mohlo souviset ze asi pred tydnem jedu s pustenym vytapenim z motoru(jen jsem popojizdel po meste a mlzilo se mi to) a pri parkovani najednou zacalo neco strasne rvat. Tak jsem se lekl a haltnul jsem to, a potom uz bez problemu. Tipoval bych to ale ze to slo nekde zepredu, je mozne ze se projevil nedostatek prave chladici kapaliny?:)

Jo a jeste si neodpustim dotaz ohledne prevodovky:P Nechcu tady zakladat dva topicy a prasit tim forum tak to mrsknu sem...zda se mi ze se posledni dobou nejak prestava darit zpatecce:( Z 50% pripadu pri startu se syticem mi to pri razeni zpatecky chrchla jakoby pres zuby a hned vyskakuje. Resim to tak, ze vypnu motor, zaradim zpatecku a nastartuju. Nevite cim by to mohlo byt?:)

Diky za odpovedi, omluvte pripadnou neznalost ci nesrozumitelnost, moc do toho jeste nevidim(a zvlast ne do nadrzky od chladici kapaliny:P):)


20.5.10, 19:36
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Chladící okruh - je fouklé těsnění pod hlavou - vyměnit
Zpátečka - spojka málo vypíná, zkusit odvzdušnit spojkový systém a seřídit vůli spojky, případně vyměnit spojku

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.5.10, 19:39
Profil

Příspěvky: 15
Bydliště: Moravskoslezský kraj, okres NJ
Příspěvek 
Jej to me prilis nepotesilo:( To auto jsem ted vicemene podedil, a spojka pry byla menena nedavno. Ale tohle mi to dela jen pri sytici(tzn. 2k otacek). Kdyz couvam bez sytice tak to nedela, kdyby byla spatna spojka tak by to delalo i tehdy, nebo se pletu?:) No ale zas na druhou stranu by s tim(pokud to teda neni normalni vlastnost stodvac:) ) mohlo souviset, ze kdyz dojizdim na neutral, tak tam jednicka naskakuje az zhruba napotreti:( Jinak diky moc:)


20.5.10, 19:55
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
S tou jednickou je to normalni, tam musis umet dokonale meziplyn, kdyz ho das dobre, neni problem dat jednicku v 50km/h.
Tu spojku bude nejspis stacit jen rozchodit. Tesneni pod hlavou je sranda, i s presahy vlozek prace na den.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.5.10, 20:07
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Treba je ta spojka jenom blbje serizena.

I kdyz.. auto po revitalizaci je nejhorsi. Vsechno kolem brzd a brzdovky se zacne postupne sypat.

Co se tyka toho bordelu v nadrzce, je pravdepodobny ze to je tesneni. Jestli mlzi topeni, muze to bejt pokazenej radiator topeni..... ale to bych radsi 2x menil hlavu nez tohle. :-D

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


20.5.10, 20:13
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 15
Bydliště: Moravskoslezský kraj, okres NJ
Příspěvek 
No s tou revitalizaci je to pravda, semtam to pri brzdeni vydava zajimave zvuky:) A ten binec vypada ze je tam fakt za tech necelych 30 let nejak naneseny a ze uz s tou nadrzkou srostl, nejak aktualne nevypada. A topeni nemlzi, myslel jsem ze jsem mel pustene to topeni abych odmlzil:) No uvidim co se da delat.


20.5.10, 20:30
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Než začneš přemýšlet o výměně těsnění pod hlavou, tak si projdi všechny spoje na chladicí soustavě ( je jich tam tuším 38 ), a zkontroluj úniky. Je dobré si udělat víčko na nádobku s ventilkem a za studena lehce natlakovat. A o sundání hlavy uvažuj až když to opravdu nikudy jinudy nepoteče.


20.5.10, 20:34
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Zbytečná práce navíc, jak je u škodovky něco špatně s chlazením je nejlepší jít rovnou na těsnění pod hlavou. Stejně to tak nakonec vždycky skončí. Navíc když jsou tam hnědé usazeniny, není proč zkoumat těsnost spojů.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.5.10, 20:43
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
No u LSka to vetsinou konci hlavou, ne tesnenim.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


21.5.10, 01:00
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Šemik píše:
jak je u škodovky něco špatně s chlazením je nejlepší jít rovnou na těsnění pod hlavou.

To bych netvrdil. Díky naprosto jediněčně a geniálně vymyšlenému chladicímu systému je nesčíslně možností, kudy může voda vytéct. Hlava to sice nakonec být může, ale lepší je předem zlistit, jestli to neteče někde jinde.


21.5.10, 07:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek 
mě na LSu právě že praskla hlava, Ale to už bylo vidět, že jsou bublinky v nádržce


21.5.10, 09:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5224
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Příspěvek 
Já o těsnění pod hlavou přemýšlím už roky, protože teplota se sice drží na 80, ale čas od čásku vyleze na 90, pak se zase vrátí... Někdy to neudělá celou cestu, jindy několikrát za sebou. Známý mechanik mi zase ale tvrdil, že pokud by šlo o těsnění pod hl. ,tak byse to rapidně zhoršovalo a né že by to drželo přifouklý dva roky... Tak nevím :wink: Jelikož jsem chronický preventivní měnič, rád bych ho dal nové, ale sám se do toho nepustím a platit to by byla pálka jako bejk :(

A pokud se jená o ten únik - zkontrolováním VŠECH spojů nic nezkazíš. Na 80% jsou to ty spoje pod autem... :wink:

_________________
Škoda 105L, r.v.1983
Peugeot 306 HDi Break


21.5.10, 09:43
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Ještě poznámečka. Pokud je vyfouklé těsnění, tak až na vyjímky (vada materiálu), je to důsledek nějakého jiného průšvihu. Třeba i toho, že někudy vyteče voda. A úniky chladicí kapaliny.... to je věčný boj.


21.5.10, 10:09
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12129
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
To je recht, prinejmensim kriva hlava.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


21.5.10, 10:24
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Hlava se ale sama od sebe nezkřiví.......


21.5.10, 11:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz