Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Chladici kapalina Š 120 GLS atd. https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=22462 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | Josik [ 20.5.10, 19:36 ] |
Předmět příspěvku: | Chladici kapalina Š 120 GLS atd. |
Zdravim, mam takovyto problem: Auto bylo po dlouhem stani revitalizovano a vsechno ficelo tak jak melo. Hlavne teplota po zahrati krasne 80 stupnu bez problemu. Vcera si ale tak jedu a koukam, ze na teplomeru je rucicka na stovce:( Tak jsem trochu zpomalil a behem chvilky uz to bylo zpatky na 80ce. Tak jsem dneska mrkl na chladici kapalinu. Tady uz je prvni dotaz, nevite cim by mohla pustit takova spina az usazenina na nadrzce?:) Neni to vubec pruhledne ani z jedne strany:( Zkousel jsem to vycistit klasicky ale bez sance. No abych se vratil, tak jako prvni me zaujalo, ze kolem vicka bylo plno vody(taky ale mohlo natect pri tech silnych destich, nevim:) ) No tak kouknu dovnitr a nadrzka prazdna:( Nevite co by mohlo byt pricinou ze to tak po 500 km uteklo?:( No jeste by s tim mohlo souviset ze asi pred tydnem jedu s pustenym vytapenim z motoru(jen jsem popojizdel po meste a mlzilo se mi to) a pri parkovani najednou zacalo neco strasne rvat. Tak jsem se lekl a haltnul jsem to, a potom uz bez problemu. Tipoval bych to ale ze to slo nekde zepredu, je mozne ze se projevil nedostatek prave chladici kapaliny?:) Jo a jeste si neodpustim dotaz ohledne prevodovky:P Nechcu tady zakladat dva topicy a prasit tim forum tak to mrsknu sem...zda se mi ze se posledni dobou nejak prestava darit zpatecce:( Z 50% pripadu pri startu se syticem mi to pri razeni zpatecky chrchla jakoby pres zuby a hned vyskakuje. Resim to tak, ze vypnu motor, zaradim zpatecku a nastartuju. Nevite cim by to mohlo byt?:) Diky za odpovedi, omluvte pripadnou neznalost ci nesrozumitelnost, moc do toho jeste nevidim(a zvlast ne do nadrzky od chladici kapaliny:P):) |
Autor: | Šemik [ 20.5.10, 19:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chladící okruh - je fouklé těsnění pod hlavou - vyměnit Zpátečka - spojka málo vypíná, zkusit odvzdušnit spojkový systém a seřídit vůli spojky, případně vyměnit spojku |
Autor: | Josik [ 20.5.10, 19:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jej to me prilis nepotesilo:( To auto jsem ted vicemene podedil, a spojka pry byla menena nedavno. Ale tohle mi to dela jen pri sytici(tzn. 2k otacek). Kdyz couvam bez sytice tak to nedela, kdyby byla spatna spojka tak by to delalo i tehdy, nebo se pletu?:) No ale zas na druhou stranu by s tim(pokud to teda neni normalni vlastnost stodvac:) ) mohlo souviset, ze kdyz dojizdim na neutral, tak tam jednicka naskakuje az zhruba napotreti:( Jinak diky moc:) |
Autor: | Šemik [ 20.5.10, 20:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
S tou jednickou je to normalni, tam musis umet dokonale meziplyn, kdyz ho das dobre, neni problem dat jednicku v 50km/h. Tu spojku bude nejspis stacit jen rozchodit. Tesneni pod hlavou je sranda, i s presahy vlozek prace na den. |
Autor: | Viky [ 20.5.10, 20:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
Treba je ta spojka jenom blbje serizena. I kdyz.. auto po revitalizaci je nejhorsi. Vsechno kolem brzd a brzdovky se zacne postupne sypat. Co se tyka toho bordelu v nadrzce, je pravdepodobny ze to je tesneni. Jestli mlzi topeni, muze to bejt pokazenej radiator topeni..... ale to bych radsi 2x menil hlavu nez tohle. |
Autor: | Josik [ 20.5.10, 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
No s tou revitalizaci je to pravda, semtam to pri brzdeni vydava zajimave zvuky:) A ten binec vypada ze je tam fakt za tech necelych 30 let nejak naneseny a ze uz s tou nadrzkou srostl, nejak aktualne nevypada. A topeni nemlzi, myslel jsem ze jsem mel pustene to topeni abych odmlzil:) No uvidim co se da delat. |
Autor: | venda [ 20.5.10, 20:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Než začneš přemýšlet o výměně těsnění pod hlavou, tak si projdi všechny spoje na chladicí soustavě ( je jich tam tuším 38 ), a zkontroluj úniky. Je dobré si udělat víčko na nádobku s ventilkem a za studena lehce natlakovat. A o sundání hlavy uvažuj až když to opravdu nikudy jinudy nepoteče. |
Autor: | Šemik [ 20.5.10, 20:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zbytečná práce navíc, jak je u škodovky něco špatně s chlazením je nejlepší jít rovnou na těsnění pod hlavou. Stejně to tak nakonec vždycky skončí. Navíc když jsou tam hnědé usazeniny, není proč zkoumat těsnost spojů. |
Autor: | Viky [ 21.5.10, 01:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
No u LSka to vetsinou konci hlavou, ne tesnenim. |
Autor: | venda [ 21.5.10, 07:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: jak je u škodovky něco špatně s chlazením je nejlepší jít rovnou na těsnění pod hlavou. To bych netvrdil. Díky naprosto jediněčně a geniálně vymyšlenému chladicímu systému je nesčíslně možností, kudy může voda vytéct. Hlava to sice nakonec být může, ale lepší je předem zlistit, jestli to neteče někde jinde. |
Autor: | john simple [ 21.5.10, 09:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
mě na LSu právě že praskla hlava, Ale to už bylo vidět, že jsou bublinky v nádržce |
Autor: | Petr105 [ 21.5.10, 09:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já o těsnění pod hlavou přemýšlím už roky, protože teplota se sice drží na 80, ale čas od čásku vyleze na 90, pak se zase vrátí... Někdy to neudělá celou cestu, jindy několikrát za sebou. Známý mechanik mi zase ale tvrdil, že pokud by šlo o těsnění pod hl. ,tak byse to rapidně zhoršovalo a né že by to drželo přifouklý dva roky... Tak nevím Jelikož jsem chronický preventivní měnič, rád bych ho dal nové, ale sám se do toho nepustím a platit to by byla pálka jako bejk A pokud se jená o ten únik - zkontrolováním VŠECH spojů nic nezkazíš. Na 80% jsou to ty spoje pod autem... |
Autor: | venda [ 21.5.10, 10:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě poznámečka. Pokud je vyfouklé těsnění, tak až na vyjímky (vada materiálu), je to důsledek nějakého jiného průšvihu. Třeba i toho, že někudy vyteče voda. A úniky chladicí kapaliny.... to je věčný boj. |
Autor: | Viky [ 21.5.10, 10:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
To je recht, prinejmensim kriva hlava. |
Autor: | venda [ 21.5.10, 11:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hlava se ale sama od sebe nezkřiví....... |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |