Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Motor Favo v Š742 - skúsenosti
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2247
Stránka 1 z 2

Autor:  ferrari [ 27.10.06, 20:45 ]
Předmět příspěvku:  Motor Favo v Š742 - skúsenosti

Chcel by som vás poprosiť o podelenie sa s vlastnými skúsenosťami s motorom favo v Š742. Zaujímalo by ma nasledovné:
- akú máte nápravu/prevodovku/stály prevod
- akú vačku, aký karbec, ako ste nastavili karbec, ako sa to správa za studena
- akú máte spotrebu
- aké máte celkovo pocity
- aký máte predstih a aké zapaľovanie

Moje pocity:
Ja som si zamontoval Favo motor (kompr. pomer 9,7; vačka 254/254, odľahčený zotrvák o 0,8 kg, karbec Š130) najprv do otcovej šáde (vlčka, 5 kvlat, stály prevod 3,9); navzdory Wildovi - http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=1603-
som mal spotrebu 7-8 l/100 km, podľa mňa je tá prevodovka 3,9 na túto konšteláciu ťažká (napr. 5ka veľmi slabo ťahá, stačí malý kopček a už sa zadýcha) - http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=1603- inak je motor ale super živý, využiteľný je tak od 2000 ot, začne riadne ťahačť pri cca 3300 ot. ale končí pri 5000 ot (čo sa mi nepáči) - dá sa síce nasilu potiahnuť aj ďalej, nemá to ale význam
Potom som motor prehodil do mojej Š125 (5kvalt; 4,22 prevod; kyvka) - je to úplne niečo iné. 5ka ťahá pri citlivom plyne už od 70km/h, spotrebu som ešte nemeral, samozrejme hlučnosť je pri kyvke úplne iná (s tou vlečkou to bolo paráda - pri malom plyne tiché, pri plnom plyne krásny barytón - nemal som totiž nátrubok na filtri)
Za studena to dosť zdochýňa (ale nemám to ešte nastavené - je to len tak od oka). Čo mi najviac vadí, je akási výkonová diera, kt. je pri plnom pridaní plynu kdesi v str. otáčkach (neviem, či je slabá akceleračná pumpa, alebo sa neskoro otvára 2. komora)

Autor:  spartra [ 28.10.06, 07:06 ]
Předmět příspěvku: 

náprava kyvná, převodovka 5q, poměr stále nevím, nejspíš 4,22
motor, je s kompresí kolem 12,5:1, setrvačník má něco ubraný
vačka je stejná myslím 248, karburátor 29 51(možno namontovat lekr), karburátor, nastavovali naposled na emsích,
za studena na LPG no problem, benzin na sytič chytí též
spotřeba, na lpg 8 - 12l lpg, benzín bude tak podobný
pocity 12 kw a zhruba 20nm, navíc musí bejt znát :lol:, na LPG, žádnou díru nemám, na benzín, ale když se točí tak 3500ot/min, problém odpadá
zapalováni, bezkontaktní, předstih si myslím, že v rozmezí standart

Autor:  elegant [ 28.10.06, 08:23 ]
Předmět příspěvku: 

Máš aj ten motor zapísaný v TP?

Autor:  ferrari [ 28.10.06, 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

elegant píše:
Máš aj ten motor zapísaný v TP?

Ak sa pýtaš mňa, tak nie...neriešim to, jediný problém by podľa mňa mohol nastať pri STK...

Autor:  elegant [ 28.10.06, 15:33 ]
Předmět příspěvku: 

Dosť riskuješ. Ak ho tam najdu, tak budeš mať problémy. Tuším keď náhodou nabúraš, tak vtedy kontroluju aj motor.

Autor:  Jarda S. [ 28.10.06, 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

elegant píše:
Dosť riskuješ. Ak ho tam najdu, tak budeš mať problémy. Tuším keď náhodou nabúraš, tak vtedy kontroluju aj motor.


musí doufat že nenabourá :lol: :lol:

Autor:  kdoasi [ 28.10.06, 19:12 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Ak sa pýtaš mňa, tak nie...neriešim to, jediný problém by podľa mňa mohol nastať pri STK...


Nemám to ověřené, nicméně pokud zaviníš nehodu, tvá pojišťovna nevyplatí poškozenému vzniklou škodu, resp. ji bude požadovat po tobě - tvé auto není technicky způsobilé. Takže pokud trefíš něco novějšího, pojišťovna tě sedře z kůže.

Autor:  spartra [ 28.10.06, 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

je technicky způsobilé, legálně prošlo stk

Autor:  Martin [ 28.10.06, 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

To, že prošlo nic neznamená. Můžou to říct žes to tam dal potom a nic nenadeláš. Jak je tam motor, co tam nepatří, tak je technicky nezpůsobilý.

Autor:  Matthes [ 28.10.06, 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

Ja taky uvazuju o fa motoru. Kamos rikal ze se dneska muzou motory menit bez problemu. Akorata se nesmi menit mezi dieselem a benzinem. No nevim jesi je to pravda :?

Autor:  Pech. [ 28.10.06, 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

není, záměnnost motorů je přesně vypsaná v tom cancu od škodovky, dostpným na vebu mdčr

Autor:  Matthes [ 28.10.06, 21:54 ]
Předmět příspěvku: 

Von asi mluvil o novejsich autech :(

Autor:  Jarda S. [ 29.10.06, 08:49 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Ja taky uvazuju o fa motoru. Kamos rikal ze se dneska muzou motory menit bez problemu. Akorata se nesmi menit mezi dieselem a benzinem. No nevim jesi je to pravda :?


motory můžeš měnit jenom stejnej typ :roll:

Autor:  ferrari [ 29.10.06, 09:01 ]
Předmět příspěvku: 

V SR je to tak, že motor je náhradný diel; číslo sa nikde neeviduje. Musí ale pasovať typ motora = v Š120 môže byť jedine motor 120. Žiadny diesel, benzín...presný typ.
Máte pravdu, relatívne dosť riskujem...lenže nedá sa žiť so 100% ným dodržiavaním zákonov...

Autor:  elegant [ 29.10.06, 14:04 ]
Předmět příspěvku: 

Nemáš motor evidovaný vo veľkom techničáku?!? (myslým ten starý)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/