Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Chlazení oleje felicie 1,3 MPI jak? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=22578 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | axo [ 31.5.10, 15:42 ] |
Předmět příspěvku: | Chlazení oleje felicie 1,3 MPI jak? |
Má někdo zkušenosti s chladičem oleje ne felicii 1,3 mp Zatím vím že se pusune chladič a vedle néj se vejde ten olejovej to sem udělal. Jedna hadice příde místo čidla mazání a druhá si nejsem jistej. Na zimu to bude dost blbý chladit olej tak mě napadlo co když dám na hadice ventyli a když bude zima tak je zavřu. Nějaký rady nebo nápady? |
Autor: | deekay [ 31.5.10, 15:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Prva otazka znie: kvoli comu potrebujes extra olejove chladnie? Ak nemas vyrazne upraveny motor tak prilis nevidim dovod. |
Autor: | axo [ 31.5.10, 16:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chladič mám delši dobu a chci to vyzkoušet, když nebude dělat dobrotu pude ven. Motor je lehce upraven snížena hlava o 1 mm, vačka 280, cip, sání a komplet výfuk. je tam krátka převodovka tak že motor jezdí většinou ve vysokých otáčkách a ve velkých vedrech se přehřívá cca kolem 100 stupňů při extemní jízdě třeba po polní cestě. (ventilátor spíná dobře chladič je čistý z venku i zevnitř). (účinnější chladič dám až když nebude fungovat ten olejový). |
Autor: | Matthes [ 31.5.10, 16:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty jsi taky adept na ten VW vymenik voda/olej. |
Autor: | axo [ 31.5.10, 16:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Ty jsi taky adept na ten VW vymenik voda/olej. vyměník ne, jen chladič vzduch/olej |
Autor: | Matthes [ 31.5.10, 16:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Budes mit olej vetsinu casu podchlazenej. |
Autor: | axo [ 31.5.10, 17:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Matthes píše: Budes mit olej vetsinu casu podchlazenej. Ja nevím proto to chci vyzkoušet. Chladič podle mě bude zapojen jako optokový filtr tak že ho můźu kdykoli odpojit. Napadlo mě dát na hadici kulový ventil a tím můžhu regulovat průtok a nebo ho vypnout úplně. Jestli to tak bude znamená to že něco oleje pujde přez chladič a něco přez filtr??? Tak že, z plnoprůtokového filtru bude defakto optokový??? Kam zapojit hadice od chladiče??? |
Autor: | varok [ 31.5.10, 19:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já bych zkusil nejdříve nějak změřit skutečnou teplotu oleje a potom dával chladič. Pokud bude mít olej normál teplotu, je zbytečné dávat chladič, ne? |
Autor: | michalkatka [ 31.5.10, 19:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja by som sa na tvojom mieste zameral na chladenie motora vodou, ak bude dostatočné tak potom chladiť olej... zneužijem tento topic, ale zaujala ma myšlienka použiť chladič s 1.6, alebo 1.9 ten je väčší, ale tie bočné plastové stany prehodiť s 1.3 kôli tomu aby som nemusel upravovať hadice ( ako to kwiko spravil na tom volváckom chladiči ), mne to sériový chladič aj s dvoma ventilátormi uchladí len tak tak, a to ešte neboli najväčšie horúčavy... |
Autor: | axo [ 31.5.10, 19:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
michalkatka píše: ja by som sa na tvojom mieste zameral na chladenie motora vodou, ak bude dostatočné tak potom chladiť olej... zneužijem tento topic, ale zaujala ma myšlienka použiť chladič s 1.6, alebo 1.9 ten je väčší, ale tie bočné plastové stany prehodiť s 1.3 kôli tomu aby som nemusel upravovať hadice ( ako to kwiko spravil na tom volváckom chladiči ), mne to sériový chladič aj s dvoma ventilátormi uchladí len tak tak, a to ešte neboli najväčšie horúčavy... dokonce se prodává chladič na 1,3 do tropickéhop podnebí ale ten tam dám až zjistim že ten olejový stojí za ho*no. |
Autor: | michalkatka [ 31.5.10, 19:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
ako chceš, ale ja by som použil veľký chladič na vodu, pod olejový filter ten výmeník s 1.9... podľa mňa je to lepšie, teplota oleja je stabilnejšia, rýchlejšie a ohreje a udržiava sa na teplote vody čo je optymálnejšie... |
Autor: | Ondras83 [ 31.5.10, 20:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
jeslti se ti hřeje voda na 100° tak nevim, proč do toho chceš míchat chlazení oleje... chladič oleje je uplně poslední věc, kterou bych tam dával....předposlední věc by byl olej 10W50 |
Autor: | fatal [ 31.5.10, 23:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud se ti motor přehřívá, tak vyřeš nejprve to přehřívání. Jestli jezdíš někde po polňačkách na plný kotel na dvojku, tak se ti to neuchladí, ale to není problém oleje, to je problém nedostatečného průtoku vzduchu chladičem. |
Autor: | slovacek.milos [ 1.6.10, 06:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
dejte někdo fotku jak tobylo na llO LX nebo erku a podle toho bych to napojil |
Autor: | czechino [ 1.6.10, 15:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady máš redukce pod oleják,je tam i s termostatem http://www.sport-parts.cz/index.php?act ... &mainCat=8 |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |