Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

čo je zlé? tesnenie či hlava
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=22603
Stránka 1 z 1

Autor:  xerox422 [ 1.6.10, 20:13 ]
Předmět příspěvku:  čo je zlé? tesnenie či hlava

Dnes som vymienal sviečky tak som sa pozeral aj na ostatne veci a zistil som: ked som vyčistil ten vrchnák na víku ventilov uplne do čista a potom som naštartoval, zohrial na 80-85°C a zhasol motor pozrem a na vrchnáku boli kvapky na 80% vody. TAk sa pýtam čo je zlé tesnie pod hlavou alebo prasknutá hlava (120 LS), lebo voda sa pomali ale isto stráca ale do oleja neuniká teda olej nepribúda a v expanzke s vodou nie su skvrny od oleja. Motor štartuje ako doteraz bez problemov ale po ohriaty na 80C nedrží otáčky už som musel nastavovat karbec bohatost aj vzduch a ked mu pridám na bohatosti tak potom su sviečky čierne (teda vela bohatosti) a dosť dymí inak otáčky držia teraz na cca 600 ot. +-100 ot. aj to koliše. a okolo 2 sviečky je vzdy olej aj ked ju vyberem tak je od oleja inak su sviečky pekne biele.

Autor:  Kachnis [ 1.6.10, 20:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: čo je zlé? tesnenie či hlava

no a jako motor vari? nebo si se jenom splasil a najednou zjistil ze motor dela kapicky? ono to kapicky delat muze kdyz je to studeny..dulezity je aby ti nelitala teplota, aby motor znicehonic nevaril a pokud dymi, musis zistit jesli huli vodu nebo olej.

Autor:  xerox422 [ 1.6.10, 20:44 ]
Předmět příspěvku: 

no ked idem 16 km (obvykla cesta) tak teplota drží na 95 -100 ale akkonahle dam neutrál tak sa trošku z chladí na 85-90 a toto nezvyklo pretože chladič s ventilatorom bol menený v lete a v huručavách pekne držalo na 85c vtedy nnemalo ani narozume vyšie ist ako je 90C. a teraz je to moc a to niesu ešte horucavy. termostat tam bol aj je. takže čo sa ...


dym je taký normal trošku tmavší ked dam vacšiu bohatost aby drzal otáčky na 900 ale potom su sviečky ako uhol. teraz su sviečky biele ale otácky nic moc 600 -+100 ot. a pocit ze kazdu chvilu zdochne.

Autor:  Kachnis [ 1.6.10, 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

vetsi bohatost aby si zvysil otacky? tak to mas uplne blbe nastaveni.navic otacky se nastavujou sroubem vzduchu..a mas tam dost oleje? pokud mas malo oleje, motor se taky hreje pri otackach

Autor:  xerox422 [ 1.6.10, 22:07 ]
Předmět příspěvku: 

no lenze sroub vzduchu je uz dost vysrobovaný viac potocim tak uz vidim závit srobu a ked dam menej neudrží a zhasne. a olej na teplotu nema vplyv to som hned vyskusal ma to podstate jedno ci horna alebo dolna ciara na ryske. Oba sroby (zvduch, bohatost) su dost vysroubovane ked zasrobujem trošku to je jedno který tak zhasne :(

Autor:  Kachnis [ 2.6.10, 08:20 ]
Předmět příspěvku: 

tak zkus jinej karburator. musi to chodit tak ze malej je vysroubovanej o 1,5 otacky max a velkej o 3 max

Autor:  xerox422 [ 2.6.10, 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

no ja viem ze by mali byt tak nejak vysroubovane no ale to asi nebude pricina vyssej teploty a oleja na 2. sviečke

Autor:  Viky [ 2.6.10, 10:06 ]
Předmět příspěvku: 

Pricina vyssi teploty to klidne muze bejt, pokud motor trvale spaluje chudou smes.
Vono to, ze to seridis na volnobeh este neznamena, ze to je v poradku. Sice s tim budu uz otravnej, ale potrebujes lambdu do vejfuku, jinak sam na nic neprijdes.

Kachnis ti dobre radi. Zkus to. Klidne i karburator ze 105ky, cokoliv co slusne funguje a uvidis, jestli se to zlepsi.

Dasi pricina muze bejt supervysokej predstih. Co ale vim jiste, ten motor to dlouho nevydrzi. Jeslti to tak budes pouzivat, pocitej s popraskanim pistu a podobnejma lahudkama.

Autor:  xerox422 [ 2.6.10, 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

hm ten karbec sa moze vyskusat. ale potom prečo mizne voda a na vrchnaku vika ventilov je po par 100vák km taký sarjart zlto biely. a predstih som skontroloval je ok 9-10° je to LS. a tá sviecka o d oleja a ked vyberem tak tam stoji v zavite na sviečku olej :?:

Autor:  Viky [ 2.6.10, 10:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ono to cely muze bejt opacne, nez si myslis.

Treba je ten problem s hlavou/tesnenim dusledkem toho prehrivani! Nerikam ze to hlavou neni, jenom rikam, ze to muze bejt vic veci najednou. Jestli se ti motor trvale hreje na 100°C, tak logicky v oleji trvale zadna voda nemuze bejt, vypari se.
No a srazet se bude jenom na dilech, ktery jsou chladnejsi.....

Autor:  URU [ 2.6.10, 11:03 ]
Předmět příspěvku: 

olej na druhý svíčce: kroužky a/nebo vodítka ventilů. jinudy se tam nemůže olej dostat

bohatost: píšeš že máš sroub volnoběhu vyšroubovanej skoro na maximum, tak bych se nedivil kdyby byly zanesený trysky a kanály -> buď jinej karb a nebo vyčistit ten současnej

a toho žlutobýlýho sajrajtu tam je kolik?

Autor:  xerox422 [ 3.6.10, 15:21 ]
Předmět příspěvku: 

tak asi vymena karburatora aj tesnenia pod hlavou a ten sajrat jeho dost a mizne voda a viem ze inde neunika ani z expanzky.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/