Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Škoda Fabie r.v.2000 1,4Mpi - kolísání voln + špatné starty
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=22752
Stránka 1 z 2

Autor:  krausino [ 13.6.10, 18:05 ]
Předmět příspěvku:  Škoda Fabie r.v.2000 1,4Mpi - kolísání voln + špatné starty

Dobrý den.

Obracím se na Vás s prosbou o radu ohledně mojí Škody Fabie rok výroby 2000 s motorem 1,4Mpi, která má najeto 108.000km.

Problém spočívá v tom,že při každém studeném a někdy i teplém startu není auto schopno udržet volnoběch, špatně reaguje na přidání plynu a posléze "zdechne". Pokud ale ihned po startu otáčky vytočím k 3500 (stačí jen na malý moment) ,tak z 99% auto nechcípne. Myslím,že spojenou nádobou tohoto problému je i dlouhodobé kolísání otáček motoru (při jakémkoliv stavu) volnoběhu mezi 700-760 otáčkami, které je pro mne velmi nepříjemné.
Jelikož jsem napřed poctivě pročítal toto fórum,tak jsem napřed provedl tyto opravy :

1. Nové rozvody
2. Vyčištění a seřízení šrtící klapky
3. Výměna svíček

Auto jsem měl napíchlé na diagnostice, žádnou závadu počítač nehlásí - bohužel :(.

Prosím proto o radu, kterým směrem se mám vydat dále. Děkuji J.K.

Autor:  darklord [ 13.6.10, 18:33 ]
Předmět příspěvku: 

nevyskytuju sa ani sporadicke zavady? mna napada napriklad vadne cidlo otacok, netesnost na sacom/vyfukovom potrubi, chyba jednej z lambda sond, pripadne len nejaky spatny kontakt/studeny spoj.

Autor:  krausino [ 13.6.10, 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

Bohužel (nebo bohudík), žádnou jinou závadu jsem nezaznamenal. Vlastně je pravda,že plánuji vyměnit čidlo teploty, protože tam se bude jednat o studený spoj. Auto se normálně zahřívá,chladí atd. jen při delší cestě cca 40km, spadne teplota motoru dle čidla na "0",ale ověřil jsem si,že vše funguje jak mám. Termostat atd., tudíž je to opravde jen otázka toho čidla.
Nepředpokládám,že to má,ale na tu níže uvedenou závadu vliv...nebo se pletu?
100% vím,že výfuk a potrubí je v pořádku,ale jinak nic ověřené nemám - věřil jsem počítači (diagnostice).

Autor:  darklord [ 13.6.10, 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

no, ak cidlo teploty dava kraviny jednotke tak sa neni co divit. jednotka si mysli ze je motor napriklad zohriaty, aj ked ma -20, alebo naopak. a problem mame na svete. kolisanie = jednotka si mysli ze je motor teply, dava teda chudsiu zmes - studeny motor ma nizsie otacky, jednotka zvysi otacky a zase ochudi zmes.

Autor:  krausino [ 13.6.10, 19:03 ]
Předmět příspěvku: 

Rozumím. Vyměním tedy čidlo,ale stejně se mi to úplně nezdá. Uvidíme, třeb to opravdu bude ono. Ozvu se. Děkuji za radu.

Autor:  Jiri [ 13.6.10, 19:11 ]
Předmět příspěvku: 

cidlo teploty pokud dela takove veci tak by bylo v zavadach pokud ti spadne budik na nulu tak to nemusi souviset s tim co vi jednotka tam je ctyrpinne cidlo zvlast pro jednotku a pro budik mylsim, zkontroloval bych vsehcny podtlaky jestli neni nekde vypadla hadicka, tesnost saciho potrubi, na diagnostice mrknout co hlasi lambda sondy, rozvody predpokladam ze jsou sprave

Autor:  patrik-hp [ 13.6.10, 20:40 ]
Předmět příspěvku: 

Čidlo teploty na tomto motoru je sice dvoupinový,ale jednotka o něm sakra moc ví...z čeho by jinak brala ten údaj???!
Jinak nemusí vždy psát že je vadný...a vadný přesto je :wink:

Autor:  glider [ 13.6.10, 22:53 ]
Předmět příspěvku: 

toto nam tiez fabka robila aj felicia....

a servis samorejme menil hned skrtiacu klapku alebo lambdu? uz nevim ale 7000sk to stalo :D

najskor ju skus vycistit tym sprejom

108 k km je skoro na rozvody mam pocit

Autor:  darklord [ 14.6.10, 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

u OHV skodovky je pri kvalite dnesnych vyrobkov celkom uspech sto tisic na jednych rozvodoch. ja za 60k co mam auto som ich menil uz trikrat, zakazym jak som robil nieco s vackou som menil rozvody pretoze uz mali vole.

Autor:  krausino [ 14.6.10, 11:42 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím. Čidlo vyměním ve čtvrtek,tak uvidíme.
Rozvody jsou již vyměněny - měnil jsem je při 105.000km,takže jsou "nové".
Klapka je také vyčištěna.
Lamda sondy jsem zatím neřešil - jak jsem již psal - počitač nehlásí žádné pochybení (vyjma toho čidla teploty - informace z dnešního rána, kdy jsem byl opět "napíchnutý".)

Autor:  darklord [ 14.6.10, 12:35 ]
Předmět příspěvku: 

k rozvodom - pohladaj a najdes dovod preco sa tu Jiri pyta na rozvody. Oni totiz maju problem so znacenim - nie su spravne oznacene nastavovacie body na kolesach, ale pokial auto inak jazdi v pohode tak to asi posunute nebude.
k cidlu - ak jednotka hlasi chybu na cidle tak na 99% vymena tvoj problem vyriesi.

Autor:  Jiri [ 14.6.10, 19:24 ]
Předmět příspěvku: 

psal ze zadna zavada v pameti ale to neznamena ze tam zadna neni musi se na diagnostiku a do zivych hodnot tam uvidis i tu teplotu idealne nastartovat studene a koukat jak se to zahriva musi to lezt pekne nahoru bez skoku, lambdy musi chodit atd.....o rozvodech jsem tu taky psal nejsem sam kdo mel spatne oznacene :sick: ale pokud problem nezacal bezprostredne po vymene rozvodu tak to tim urcite nebude, zacal bych poradnou diagnostikou a kontrolou vsech podtlakovyhc hadicek a tesnosti saciho potrubi

Autor:  Josef.Radocha [ 14.6.10, 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

ještě jedou projdi spoje výfuku... už jsem se s něčím podobným setkal když netěsnil.

Autor:  krausino [ 19.6.10, 08:22 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím.

Tak jsem konečně nechal vyměnit čidlo teploty (dnes ráno). Jestli bude auto pořád při startu na studený motor zlobit zjistím až odpoledne,ale již teď vím,že to lehké kolísání otáček volnoběhu mezi 750-790 zůstalo.
Diagnostika již nehlásí vůbec žádnou závadu, auto je dle servisu ve výborném stavu.
Jsem z toho rozpačitý a začínám se smiřovat s tím,že těch "plovoucích" volnoběžných otáček se jen tak nezbavím.
Zkontrolovala se těsnost výfukového potrubí a tak jsme také žádnou netěsnost neobjevili.

Autor:  fatal [ 19.6.10, 09:29 ]
Předmět příspěvku: 

A těsnost sacího potrubí?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/