Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

???Abnormalna zavada. Pomoc???
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2278
Stránka 1 z 2

Autor:  septim [ 30.10.06, 08:22 ]
Předmět příspěvku:  ???Abnormalna zavada. Pomoc???

Uz mesiac sa trapime s jednou abnormalnou zavadou na bratovom Fa 135GLX karb r.v. cca93. Robi to toto: Rano nastartuje s obtiazami, ide do prace, za 10km mu zacne vyvierat intenzivne voda, ale teplomer neukazuje, ze by motor varil. Vyvrie asi 1.5L, zastavi na pumpe, doleje pocka a ide dalej asi 15km a nic. Kúri, nevrie, neprehrieva, motor ide normalne. Poobede cestou z prace vsetko ok, nevrie, kuri, ide. Rano zase vyvrie.
Je tam znizovana hlava o 1mm, nove tesnenie - kazdy by tipoval na to aj ja. Ale mexanik co to robil hovoril, ze videl za zivot iba 2 hlavy puknute na Fa. Okrem toho neveri, ze po zahladeni a GO hlavy+nove tesnenie by to bolo zle. Keby bola puknuta hlava, tak by to tlacilo tlak stale predsa... Hadice su ok, vsetky kontrolovane, novy termostat. Bez termostatu to nevyvieralo tak sme dali novy a robi to zas. Vodna pumpa tlaci vodu, je teda OK. Menili sme aj viecko na expanznej a robi to aj tak...
Nejake napady? Ak je to hlava tak to nestoji za namahu, bo za 2OOO ma druhy motor komplet. Poradte. Ani moj mexanik nevie co to je a sce dat dole hlavu. Ale teraz platil brat 2OOO za znizenie a GO hlavy, tak dat dalsiu a motor je slaby.. to radsej inu 136ku...
Tak a mozte lustit tento rebus... Vela stastia a diki.

Autor:  JohnDeere [ 30.10.06, 09:51 ]
Předmět příspěvku: 

Ja by som spravil to čo chce urobiť ten mechanik... dole hlavu a poriadne ešte raz skontrolovať hlavu aj tesnenie (možno brat trafil na zlý kúsok tesnenia)... nič iné ma nenapadá

Autor:  kwiko [ 30.10.06, 20:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tiez by som suhlasil s mechanikom. Rozdiel medzi motormi 135 a 136 je subjektivne minimalny, skor je to MPi vs. ekotronik(40kw) , ale ak niekoho bavi menit motor....

Autor:  ferrari [ 31.10.06, 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

No, ak sa nerobilo nič iné, iba tá hlava, tak by som veru aj ja tipol na problém s tesnením (alebo niekto znížil hlavu nejak blbo) - možno nedobre dotiahnutá hlava. Výmena tesnenia tak 150 Sk + ca 4 hodinky práce. Ak si dal dole 1mm, atk teraz máš komp. pomer 9,7 = 136 ku. Ak je motor dobrý a nežerie olej, nešpekuloval by som s výmenou...

Autor:  slovacek.milos [ 31.10.06, 19:34 ]
Předmět příspěvku: 

ptal jsem se jednoho v Hodoníně co dělá hlavy jako strojař pořád dokola, tak puklou hlavu na fáčku ještě neviděl a dělá to mnoho let miloš

Autor:  slovacek.milos [ 31.10.06, 19:40 ]
Předmět příspěvku: 

už jsem si vzpoměl, takovou závadu jsem jednou slyšel, byl prasklý válec asi 1 cm nahoře u hlavy, ale na vlastní oči jsem to neviděl, je možné že se ti po zahřátí prasklina zatáhne, já bych vypustil chladící kapalinu, sdělal přetlakovou zátku a ráno nastartoval, jak ti pujde výfuk z nádobky, tak hlava dole a hledat miloš

Autor:  Jarda S. [ 31.10.06, 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

já už viděl prasklej píst ale u potkanýho motoru :lol:

Autor:  Vašek Tábor [ 31.10.06, 20:25 ]
Předmět příspěvku: 

No a mě rupla hlava na formanu, najeto asi 250 tisíc, LPG a najednou se zastavil a bylo to. Praskla hlava, voda do oleje, ztratil kompresi a už nejel.

Autor:  Peter50kw [ 31.10.06, 22:28 ]
Předmět příspěvku: 

Mozes mat netesnost na vodnom cerpadle. Inak by som to tipoval na tesnenie hlavy - mozes mat aj utopene vlozky.

Autor:  paca [ 2.11.06, 16:39 ]
Předmět příspěvku: 

podla mna tam bude nieco s hlavou bud nedotiahnuta alebo ponorená vložka

pišeš, že po čase vyvreje voda a po doliatí ide v pohode.
Zrejme tam bude malá netesnost ktorá sa odstrání po zohriatí motora, a po vychladnutí sa znovu objaví
daj dole hlavu a tesnenie bude ako kniha ak je to netesné bude tam stopa po netesnosti, nezabudaj zmenil si kompressny pomer
ak nebude premeraj valce, ale idealne by bolo ich pretesnit

Autor:  slovacek.milos [ 2.11.06, 18:04 ]
Předmět příspěvku: 

Vašku prosím tě tys viděl tu prasklou hlavu na tom formanu? a kde ta prasklina byla ?, nenakukal ti to jen opravář? napiš miloš

Autor:  Michal Vrabec [ 3.11.06, 23:06 ]
Předmět příspěvku: 

povím vám hned několik věcí čím to může být za prvé vadné těsnění pod hlavou za druhé špatně snížená hlava podle vlastní zkušenosti můžu říct že může bejt snížená moc nahrubo nebo naopak najemno snižoval sem hlavu na 135L a musel sem jí nakonec snížit o 1.7mm než sem vychytal ten povrch nesmí to bejt ani moc ani málo nedá se popsat jak to udělat ale dělalo to přesně tohle a za další může bejt ohnutá hlava i když prasklou nelze vyloučit a viděl sem to na valstní oči byla prasklá mezi ventilama na druhym válci takže ať chceš nebo ne musí hlava dolu a zkoumat a zkoumat holt nějakej ten koník navíc něco stojí a neni vždy procházka růžovou zahradou

Autor:  Viky [ 4.11.06, 20:40 ]
Předmět příspěvku:  Moznost - netesnost chlazeni

Uz jsem videl tuto zavadu: na nejakem velice teplem miste chladiciho okruhu (mezi hlavou a vstupem chladice) muze byt miniaturni netesnost. Kdyz se motor ohreje, tece tamtudy voda, dokud se tlak nevyrovna s vnejsim tlakem, ale neni to videt, protoze se odparuje. Pri chladnuti si to vlivem podtlaku nasaje vzduch. Muze to byt napriklad na spoji hlava-termostat. Naslo by se to umelym natlakovanim chladiciho okruhu. Pokusne muzes po zastaveni motoru sundat vicko nadrzky a dat ho tam az budes startovat, tim zjistis, jestli to skutecne je tim nasavanim vzduchu.

Autor:  slovacek.milos [ 4.11.06, 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

michale to teda zírám, to jsem ještě nikdy neslyšel o tom povrchu, nechal jsem si dělat hlavu na R19, to se toho brusiče v pondělí přeptám, to znám případy hlava přebroušená pilníkem, vrtačkou, vibračkou a vcelku všechno jelo, pokud nebyla prohlá a na to ti stačí pravítko a lístkové měrky miloš

Autor:  Michal Vrabec [ 5.11.06, 12:18 ]
Předmět příspěvku: 

no fakt nekecám musela se snižovat na třikrát než se povedl ten správnej povrch poprvé mi to vytlačilo těsnění když se to zahřálo a podruhé byla zase moc nahrubo takže tam nebyla taková těsnost ale ono to byl taky extrém 135 dostal 280-tku vačku snížila se mu takhle hlava dostal 136-tkové písty duralový řemenice odlehčil se setrvačník zvětšily se kanály v hlavě a slícovalo se to s potrubím a kompletně se přetryskoval karburátor takže tam rozhodně nebyly sérioví tlaky ale opravdu se mi to stalo schválně se zeptej jo a snižovalo se to na CNC

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/