Nízká teplota Felicie 1.3 MPi - záhada?
Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Nízká teplota Felicie 1.3 MPi - záhada?
Nevšiml jsem si, že by tu někdo řešil stejný problém, takže nové téma...
Při jízdě se mi teplota nevyšplhala výše než na cca 75°C. Ani při jízdě rychlostí přes 120km/h. Takže jsem vyměnil termostat za zbrusu nový, odzkoušený, otvírá přesně při 89°C. Jenže to nepomohlo. Teploměr auta funguje správně, teplota hlavy změřená laboratorním teploměrem je stejná, jako ukazuje budík. Taktéž přes diagnostiku je teplota nízká. Při zastavení auta a vypnutí motoru teplota naroste o nějakých 10°C, ale jakmile se vyjede, klesá pomalu ke svým cca 75°C. Kapalina není zasviněná, tlak v hadicích není nijak extrémní, teplota je stabilní, takže na podfukování hlavy to nevidím...
Co tam může být blbě?
|
20.6.10, 23:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
a pri kolika ten termostat zase zavira? jestli neotevre pri 90 ale pak ne zavre az treba pri tech 75, taky otazka jestli dovira, tesni dobre taky je tam odvzdusnovaci dirka tam ma byt takova kulicka ktera to uzavre po naplneni kapalinou
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
21.6.10, 07:40 |
|
|
Desperado
Příspěvky: 87 Bydliště: Vysoké Mýto
|
Re: Nízká teplota Felicie 1.3 MPi - záhada?
fatal píše: Nevšiml jsem si, že by tu někdo řešil stejný problém, takže nové téma...
Při jízdě se mi teplota nevyšplhala výše než na cca 75°C. Ani při jízdě rychlostí přes 120km/h. Takže jsem vyměnil termostat za zbrusu nový, odzkoušený, otvírá přesně při 89°C. Jenže to nepomohlo. Teploměr auta funguje správně, teplota hlavy změřená laboratorním teploměrem je stejná, jako ukazuje budík. Taktéž přes diagnostiku je teplota nízká. Při zastavení auta a vypnutí motoru teplota naroste o nějakých 10°C, ale jakmile se vyjede, klesá pomalu ke svým cca 75°C. Kapalina není zasviněná, tlak v hadicích není nijak extrémní, teplota je stabilní, takže na podfukování hlavy to nevidím...
Co tam může být blbě?
Ten samej problém taky doma řešíme a furt nevíme
|
21.6.10, 08:26 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Zkus jiný termostat a nezkoušej ho. Můj fungoval, dokud jsem ho zkušebně neohřál v hrnci.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.6.10, 08:55 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Jiri píše: a pri kolika ten termostat zase zavira? jestli neotevre pri 90 ale pak ne zavre az treba pri tech 75, taky otazka jestli dovira, tesni dobre taky je tam odvzdusnovaci dirka tam ma byt takova kulicka ktera to uzavre po naplneni kapalinou Zavírá zase při 89°C. Ta teplota se ani k 90°C nedostane, takže termostat vlastně ani neotevře, takže problém se špatným zavřením bych vyloučil. Dovírá těsně, kov na kov, takže plynotěsné to nebude, ale kapaliny se přes to určitě moc nedostane. Odvzdušňovací dírka tam není, felda termostat to už nemá, odvzdušňuje se přes teplotní snímač, odvzdušněno to mám. Nepér píše: Zkus jiný termostat a nezkoušej ho. Můj fungoval, dokud jsem ho zkušebně neohřál v hrnci.
Jenže já ho musel zkusit. Musel jsem si ověřit, že tam dávám dobrý termostat. Protože jinak bych teď nadával jak špaček že jsem to dělal zbytečně, když se tím problém nevyřešil. A hlavně bych zase podezříval ten polský termostat... Starý termostat mám, takže ho vyzkouším kdy otvírá. Ovšem pokud by oba termostaty odrovnalo jedno zahřátí ve vodě v hrnci na nějakých 93°C, tak pak nevím, jak by mohly vydržet normální provoz v motoru...
|
21.6.10, 12:44 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
teplotní čidlo v háji, pokud se ti motor ohřeje dle laboratorního teploměru na správnou teplotu a budík i diagnostika ukazujou něco jiného tak je v háji čidlo teploty.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
21.6.10, 15:59 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Kristensen: Já to pochopil ale tak, že když to měřil zvlášť teploměrem, tak teplota byla stejná jako teplota na budíku. Když už to ale takhle blbne, raději bych opravdu vyměnil to čidlo teploty. Alespoň bude mít jistotu, že není špatné.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.6.10, 16:31 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Kristensen píše: teplotní čidlo v háji
Není, vždyť píšu že teplota hlavy změřená laboratorním teploměrem je stejná, jako ukazuje budík.
|
21.6.10, 17:39 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Abych tě uklidnil Fatale, tak tatíkovi to dělalo fávo po strejdovi. Bylo to fávo r.v.93 s karbem. Už to mělo ten nový černý interiér a kulaté budíky palivoměru a teploměru. Já mám to samé, ale stříkačku. Já mám na teploměru při provozní teplotě ručičku zhruba v půlce a když někde stojím, tak vyleze asi do dvou třetin stupnice. Ventilátor se mi spouští asi 2-3mm před červeným políčkem. Tatík měl provozní teplotu na začátku teploměru, asi v jedné třetině stupnice. Když už to bylo přehřáté, tak se ručička vyšplhala asi do půlky a roztočil se ventilátor. Dali jsme nové čidlo, nový budík, ale bylo to pořád stejné. Zkoušeli jsme i přikostřit zvlášť čidlo ale pořád nepomáhalo. Ani nevím, čím to bylo. Tatík pak dal fávo na vrakec. Nevím ale, jestli má felda stejný princip teploměru.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.6.10, 17:58 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Ještě mě napadlo, vyzkoušej jet na nějakou velkou dálku, třeba 30km. Potom zkontroluj teplotu. Jestli bude nízká, bude nejspíše v čudu termostat.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.6.10, 18:00 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
varok píše: Ještě mě napadlo, vyzkoušej jet na nějakou velkou dálku, třeba 30km. Potom zkontroluj teplotu. Jestli bude nízká, bude nejspíše v čudu termostat.
Jel jsem i víc než 200km v kuse, rychlostí kolem 120km/h, dokud jsem jel, 75-80 °C to drželo.
|
21.6.10, 19:09 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Tak to je ku...y málo. A nezkoušel jsi to nechat běžet po delší jízdě na místě až do zapnutí větráku?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.6.10, 19:18 |
|
|
kdoasi
Příspěvky: 212 Bydliště: Praha, Ostrava
|
Hmm, ve 105ce jsem měl klasický 80 st. termostat a budík se neustále převaloval okolo 65-70 stupňů. Teď tam je 88 st. z favorita a budík ukazuje max. 80 st. Když byla v okruhu čistá voda, budík ukazoval o 10 st. více (jakoby správně).
Mám pocit, že už se tady někdy řešilo, že s nemrznoucí směsí ukazuje budík méně stupňů.
|
21.6.10, 19:21 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já to mám taky na jedné feldě MPi je tam max 7O stupnů na budíku ale v řídící jednotce je přes osumdesát, měnil jsem termostat, čidlo, teploměr,
asi nějaký odpor po cestě ve vedení
taky leta bádáme a pořád nevíme miloš
|
21.6.10, 19:22 |
|
|
Desperado
Příspěvky: 87 Bydliště: Vysoké Mýto
|
slovacek.milos píše: já to mám taky na jedné feldě MPi je tam max 7O stupnů na budíku ale v řídící jednotce je přes osumdesát, měnil jsem termostat, čidlo, teploměr, asi nějaký odpor po cestě ve vedení taky leta bádáme a pořád nevíme miloš
Nejsi sám, i naší 1.3 MPIčku je to to samý
_________________ Škoda Favorit 136LS
|
21.6.10, 19:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|