Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Jaký motor do fáčka? https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=22846 |
Stránka 1 z 8 |
Autor: | varok [ 21.6.10, 16:49 ] |
Předmět příspěvku: | Jaký motor do fáčka? |
Vymýšlím blbosti, tak bych se chtěl zeptat na jednu věc. Co si myslí mistři motoráři? Přemýšlím nad otázkou, co je lepší? Mám nyní ve fáčku převrtávaný motor na vrtání 77mm, což je obsah zhruba 1340ccm, ověřeno v Excelu. Myslíte si, že je lepší upravit stávající motor, dát ostřejší vačku, hlavu už upravovat prý moc nelze, jen novou. Nebo udělat klasický motor z normálního třeba 136B, snížit a upravit hlavu, ostřejší vačku, slícovat kanálky apod.? Už hodněkrát tady bylo psáno, že objem ničím nenahradíš. To asi bude pravda. Jenže ten debil, který ten motor nechával kdysy upravovat tomu rozuměl jako já vyšívání, tak to pěkně pomrvil. Motor prý moc nevydrží a hned po úpravě už byl dvakrát opravován z důvodu ukroucení dvou vnitřních pístů. Nevím přesně co to znamená, ale nechci to podcenit. Motor jede krásně, na křižovatkách docela pila, ale vždy jde ještě něco zlepšit. Pořád mi leží v hlavě to fáčko Romana Helera. |
Autor: | Gemini [ 21.6.10, 18:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
su dve cesty : 1. bez zmeny objemu - najlepsim prikladom je Tuner2, ako sa da spravit 1.3 2. zmena objemu - a) vacsie vrtanie - 77mm - vysoka cena, netreba upravovat blok , maly zisk objemu (50ccm) - 78-80mm - este vyssia cena, nutnost upravit blok motora, vacsie vlozky valcov , vacsi zisk objemu b) vacsi zdvih - 78mm - treba zohnat kitovu kluku, alebo si dat upravit Fabiovu kluku, alebo pouzit cely blok Fabia 3. kombinacia - kluka 78mm + piesty 77mm (1450ccm) 78mm (1490ccm) az 80,5mm (1550ccm) otazne je ci zacat stavat novy motor, alebo riesit stary....to je uz na tebe |
Autor: | Ondras83 [ 21.6.10, 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
nějak nechápu, proč by na stávajícím motoru nešla upravit hlava že to řikal čepek?..a proč to řikal..buď se mu do toho nechce, nebo je upravená, nebo si myslíš, že uprava hlavy je hlavně její snížení a to už nepude...hlava jde dycky upravit... do tohohle motoru dej vačku, změř kompresní poměr, případně ještě dolaď (kdyby byl moc malej), udělej něco s kanálama a jezdi...14tku ti stejně BMM neukrmí a předělávat to na karburátory...to sis moh nechat fáčko předtim |
Autor: | varok [ 21.6.10, 18:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
To staré fáčko jsem dal pryč, protože bylo prohnilé už moc. Navíc to byla jen 135 a už měla nalítané kolem 130 000km. A to už možná bylo přetočeno. Měl jsem s ním velké plány, ale když jsem sundal koberce, okamžitě šel pryč. Abych to upřesnil. Nee, pan Čepek vypadá docela ochotný, sice jsem mu jen volal telefonem, ale prý je schopný na fáčko udělat skoro cokoliv. Nemá ale nějak pro mě příznivé ceny, je pro mě moc drahý. S tou hlavou. Prý ji upravovali jen aby vyhovovala těm větším vložkám válců. Pry ji snížili jen asi o 0,3-0,4mm ale vzhledem k tomu, že ten motor má větší písty, tak to mělo obrovskou kompresi. Proto museli ubrat na výšce pístů, aby trošku snížili kompresi. Motor prý hrozně detonoval a nešel seřídit. Jinak prý není ani ta jejich sportovní vačka, ani jinak upravovaná hlava, což mě hrozně zklamalo. Gemini: motor už převrtán je, takže bych ušetřil. Jojo, Tuner#2 má asi dobře nakutěný motor. |
Autor: | varok [ 21.6.10, 18:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pan Čepek mi říkal, že kdybych potřeboval, že mi hlavu udělá novou. Buď mu ji dodám já, klasickou a on ji upraví, nebo mi hlavu připraví celou novou. Kdybych chtěl jen obyčejnou hlavu bez sportovnějších úprav, tak cena asi 3-5000,- kč. Kdybych ji chtěl trošku poladit, tak cena okolo 7000,- kč. a výše. Záleželo by na úpravách. Teď prý nemůže vědět, jestli nějaké pako neměnilo mezi tím, než se ke mě fáčko dostalo, těsnění pod hlavou a nelízli ještě víc hlavu. To už by prý motor rozervalo a i už teď to je na hraně. |
Autor: | varok [ 21.6.10, 18:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
A nedá se nějak vypočítat kompresní poměr? |
Autor: | Ondras83 [ 21.6.10, 18:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
takže von ti snižoval hlavu a pak kvůli tomu ubíral písty??? no tak k němu bych už to asi nedával |
Autor: | varok [ 21.6.10, 18:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nééééé. Ten původní majitel fáčka chtěl zvýšit výkon. Nechtěl ale do toho cpát moc peněz, tak mu nabídli v excelu, že ten motor převrtají. Sportovní T písty prý byly moc drahé, tak to raději převrtali. Hlavu lízli jen mírně o ty 0,3-0,4mm. Jenže potom měl motor hrozně velkou kompresi kvůli těm větším pístům. Tak aby tomu ubrali, tak ubrali na pístech. Člověk to asi moc nepochopí, je to trošku postavené na hlavu, to tě chápu, ale takhle mi to Čepek vysvětlil. A nesnižoval ji mě. V té době mi fáčko ještě nepatřilo. |
Autor: | Ondras83 [ 21.6.10, 18:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo to vim, už jsi to tady na netu psal snad 3x... nechápu teda, jak by Tčka zvýšily výkon tak, že by se to vyrovnalo 1340ccm, ale to je jedno prostě do toho udělej hlavu, dej tam vačku a ser na to |
Autor: | varok [ 21.6.10, 19:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak teď to jen shrnu a dám pokoj. Když to je jen asi převrtávané ale žádné jiné úpravy asi nejsou. Tak by pomohlo vyleštit výfukové kanálky? Sací prý nemají smyls, psal to myslím Kristensen a další. Zalícované asi jsou, protože když dávám dolů sací a výfukové potrubí z hlavy, tak je sací a výfukové potrubí jakoby trošku zahloubené na konci kde doléhá na hlavu. Jakoby sražená hrana. To je ono? Vlastně výfukové už ne, to jsem musel vyměnit. A dát vačku a přidám tomu? |
Autor: | varok [ 21.6.10, 19:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem to taky s těmi T písty nepochopil. Podle mě chtěli dělat úplně jiné úpravy a to T písty, snížit pořádně hlavu, udělat kanálky, sportovnější vačku a bůhví co se s tím dá ještě dělat. Ale někdo šetřil kde se nemá, no. Hold pražák. |
Autor: | Ondras83 [ 21.6.10, 19:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
když leštit (brousit) tak všechny, sražená hrana je z výroby, ale někdy málo, někdy vůbec, někdy dost (třeba moje MPI hlava)... máš knížku: sportovní úpravy škoda favorit? tam je návod na výpočet kompresního poměru...chtělo by to tak 10,5:1, k tomu excel vačka a něco s jednotkou (to budu řešit já a když se ti zdá excel drahej, řikal sem ti, abys počkal, řek bych ti, co stim) no a máš to...těch 80-90 koní by z toho mohlo bejt... |
Autor: | varok [ 21.6.10, 19:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tu knížku jsem chtěl kdysy koupit, ale zaváhal jsem a nemám. ŘJ asi upravená je, zase podle pana Čepka. Ale to jen kvůli tomu, aby to nakrmilo ten větší obsah. Jak už jsem psal jinde, tak že jsou drazí se nedivím. 1. jsou to pražáci 2. je s tím asi piplačka 3. hold to nějak řeší jejich jméno Však já nespěchám porád. Já jsem se jen ptal. Teď chci dát do kupy tu kastli a nápravy. Jen jsem se ptal. Ten Roman Heller kdo ho znal, to musel mít zážitek. Já jen vidím jeho klipy na youtube a smekám. |
Autor: | Ondras83 [ 22.6.10, 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
abys měl fáčko ja roman, to bys musel vyřadit LPG, vyřadit BMM, nasadit webry a v podstatě závodní motor, nejlíp Tčka a každej rok GO...to by ti 15 tis nestačilo |
Autor: | URU [ 23.6.10, 06:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
vzhledem k tomu že doma jeden motor 1341ccm je (sice ne ve fačku, ale v taťkovo užovce), tak možná to pomůže vrtání 77, klika 72, hlava serie->KP 10,09... ze začátku měl seriovou favo vačku a jel pěkně jak na benzín, tak na LPG, 0-100 cca 11-12s, Vmax přes 180, spotřeba: klidná jízda 7-9/100 LPG, když se na to šláplo, tak přes 15/100... pak se nechávala srovnat hlava (fouklý těsnění pod hlavou, hlava šla -0.2mm -> KP 10,31) a taťka vymyslel že se vyzkouší ta závodní vačka co kdysi sehnal (prej 295/295)... jedinej problém byl že doma k tomu nebyl vhodnej karbec a vejfuk (z toho důvodu nejni ten motor teď v autě)... volnoběh 1500 (míň to nešlo) do 2500 to vůbec nejelo, nad 4000 raketa... 0-100 se neměřilo, ale odhad je kolem 10s, Vmax se nezkoušelo, při řazení z 2 na 3 šlo písknout gumama... s detonacema problém nebyl... |
Stránka 1 z 8 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |