Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Palivové čerpadlo Fe mpi
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=23298
Stránka 1 z 2

Autor:  aski [ 2.8.10, 14:08 ]
Předmět příspěvku:  Palivové čerpadlo Fe mpi

Zdravím
dnes po cestě do práce se mi stala velmi nepříjemná věc...umřelo mi asi palivové čerpadlo...motor najednou začal chcípat a několikrát problikly kontrolky mazání a dobíjení pak zhasl úplně a momentálně nejde nastartovat. Mám doma pal.čerp. z formana bmm to by asi nešlo použít že? Koukal jsem do dokumentace a to bmm má průtok 1000cm3 a tlak 0,8-1,2bar a mé mpi 1100cm3 průtok a tlak 2,5bar...ten průtok by asi možná nevadil a ten tlak ano že?
A nemáte někdo poblíž Ostravy čerp. z feldy mpi?

Díky za odpovědi

Autor:  Capricorn [ 2.8.10, 14:36 ]
Předmět příspěvku: 

Co vím tak zaměnit nejde právě kvůli tlaku v soustavě co už jsi zmínil. Známému taky odešlo čerpadlo ale na radu mechanika to neřešil nákupem staršího jetého, ale koupil pouze samotný nový motorek čerpadla originál VDO za cca 1000 Kč. Což se mi zdá celkem příjemná cena když si člověk vezme že životnost už použitého je ve hvězdách a zase cena úplně komplet čerpadla je cca 5000 Kč.

Autor:  kwiko [ 2.8.10, 14:49 ]
Předmět příspěvku: 

Vadi-nevadi,
Cervena felicia (Mpi) u nas jazdi takto uz dva roky a pohoda (cca 800km/tyzdenne mesto/dialnica). A felman ma naoplatku zase BMM s MPi cerpadlom 8)

Autor:  aski [ 2.8.10, 14:50 ]
Předmět příspěvku: 

No na autokelly maj origo škoda za cca 6500kč a pak nějaké jiné za 1740kč a jenom motorek cca 700kč

Autor:  Capricorn [ 2.8.10, 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

kwiko: Možné to je... nezkoušel takže nevím. Držím se toho co stanoví výrobce.

aski: No jo, ale za těch 894 Kč je to motorek Vika (viz fotka na Autokelly) což je poněkud pochybná značka. Tady a tady najdeš originál za oněch 1000 Kč.

V prvé řadě se ale ujisti jestli je to opravdu čerpadlem. Ale počkej si až se tady obejví Miloš a ostatní proficí z oboru... oni ti k tomu řeknou určitě víc.

Autor:  aski [ 2.8.10, 15:04 ]
Předmět příspěvku: 

capri: aha jsem si nevšiml....no ono budu muset prvně dostat auto k baraku :D momentalně shaním tažné oko

Autor:  Jarda S. [ 2.8.10, 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

nečet jsi vstřikovací tlak ?

Autor:  werty [ 3.8.10, 08:01 ]
Předmět příspěvku: 

To je hodně častá mýlka pramenící z nedokonalého pochopení systému BMM a MPI. Čerpadla BMM a MPI jsou skutečně stejná (co se týká max. tlaku který jsou schopny poskytnout) a tudíž záměnná... jde jen o to jaký tlak v sytému je udržovaný regulátorem tlaku paliva.

Autor:  kwiko [ 3.8.10, 08:20 ]
Předmět příspěvku: 

Oni rovnake asi nebudu, ale podobne hej. ten objem je tam kvoli 1,6mpi. na 1,3 staci aj BMM. S tym tlakom suhlasim s Wertym

Autor:  Capricorn [ 3.8.10, 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

jjj... už jsem to taky včera zjistil. Mně nešlo do hlavy co psal kwiko tak jsem se potom pídil na Felda klubu a vážně je to tak. Se omlouvám za dezinformaci :oops:

Autor:  varok [ 3.8.10, 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

Já si taky myslím, že tlak bude u čerpadla podobný, ale tlak paliva do vstřikovací jednotky určuje až ten regulátor tlaku na vstřikovací jednotce. A není jenom špatné relátko v motorovém prostoru? Nebo nevím, jestli má MPi relátko pro čerpadlo u motoru, ale BMM ano. Někdy bývá relátko už opálené a nespíná proud do čerpadla. To stojí asi 100,- kč tak bych zkusil vyměnit nejdříve to. Kdyby to nebylo relátkem, bude alespoň nové.

Autor:  kwiko [ 3.8.10, 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

Takze pridam aj ja trocha.

Kedze forman strajkuje a skape po 20-30sekundach chodu. vybral som palivove cerpadlo a porovnal s BMM.

Zmenne zial niesu ako celok, pretoze BMM nadrz ma na spodku kruzok na ktorym sa bajonetovym sposobom nasunie cerpadlo. Mpi cerpadlo je priskrutkovane k viecku, takze nic take nepotrebuje. A pri pokuse ho vlozit do BMM nadrze treba ten kruzok z nej odstranit (je tam pritaveny).
Obrázek Obrázek Obrázek

Autor:  werty [ 3.8.10, 11:23 ]
Předmět příspěvku: 

Pěkné a pro ty méně znalejší názorné srovnání kwiko. V čerpacích jednotkách jako celku rozdíly jsou, ale pokud jde o samotný motor tedy o výkon čerpadla tam je to stejné tudíž pokud je potřeba je možné jej použít. Jinak v čerpadle pro 1,3 MPI a 1,6 MPI není rozdíl... jde o jedno a to samé.

Autor:  aski [ 3.8.10, 13:55 ]
Předmět příspěvku: 

relatko je dobré, ale včera jsem zjistil, že mi to pálí pojistku č.20 (od řj, zap. modulu nebo karbecu jak píšou v knížce)...řj jsem vymontoval a rozdělal a tišťák je čistý...dnes večer odtáhnu auto k baráku a vyčistím pojistkovku je zas zaoxidovaná..jo a znamy říkal, že to taky může dělat lambda sonda a ta by měla být stejná jako u bmm ne?

Autor:  kwiko [ 3.8.10, 14:35 ]
Předmět příspěvku: 

Neni :lol:
Ale zavit je rovnaky, aj konektor, takze sa da pouzit
A znamy sa tomu asi moc nerozumie :wink:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/