Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Ventilátor chlazení - felicia https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=23474 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Skoda 120LS [ 18.8.10, 19:24 ] |
Předmět příspěvku: | Ventilátor chlazení - felicia |
Ahoj, prosím o radu. Ventilátor na chladiči u feldy 1,3 Mpi spíná strašně brzo. A to i v chladnějším počasí. Ručička na teploměru na přístrojové desce je cca 4 mm před půlkou a větrák se točí. Stačí ujet pár kilometrů a sepne se to. Teplota na teploměru ještě nikdy nepřelezla přes půlku a to ani v teplých dnech, takže s přehříváním problém nejspíš není. Díky za případnou radu. Zajímavé je, že soused má tu stejnou feldu a dělá mu to to samé. Stačí dojet do obchodu a zpátky a už to hrčí na celou ulici Předpokládám, že to normální chování asi nebude.. Díky. |
Autor: | michalkatka [ 18.8.10, 19:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chlazení - felicia |
nepovažujem to za chybu, otázne je aká je teplota motora reálna, budíky beriem iba orientačne... ak chceš môžeš skúsiť vymeniť čidlo na chladiči... |
Autor: | Skoda 120LS [ 18.8.10, 19:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Díky. Takže...čidlo teploty chladící kapaliny na termostatu je pro budík (teploměr) a to čidlo na chladiči ovládá ventilátor je to tak? |
Autor: | michalkatka [ 18.8.10, 19:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
presne tak... |
Autor: | varok [ 18.8.10, 20:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty budíky samo o sobě někdy kecají. Tadík měl něco podobného na fáčku po strejdovi, r.v. 93. Vyměnili jsme čidlo pro budík, termostat za 100% dobrý a termospínač na chladiči, stejně měl ručičku na budíku jen na spodku. |
Autor: | Jiri [ 18.8.10, 21:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
varok píše: Ty budíky samo o sobě někdy kecají. Tadík měl něco podobného na fáčku po strejdovi, r.v. 93. Vyměnili jsme čidlo pro budík, termostat za 100% dobrý a termospínač na chladiči, stejně měl ručičku na budíku jen na spodku. tech cidel je nekolik pro ruzne typy palubovek, kdyz das na model 94 favorita cerna palubka cidlo ze stareho facka tak mas porad podchlazeno a naopak, stejnej problem muze byt na te felde takze nejdrive bych zmeril realnou teplotu motoru teplomerem |
Autor: | Skoda 120LS [ 18.8.10, 21:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Můžu se ještě zeptat...jaká teplota je přesně polovina na budíku u feldy? Alespoň přibližně. Při kolika by měl sepnout ten ventilátor na chladiči na té 1.3 MPI? Nevíte někdo? Zítra zkusím tedy sehnat nějakej teploměr s takovým rozsahem a pokusím se to změřit po sepnutí ventilátoru. No a dotaz 2 Jak to co nejlépe změřit teploměrem? Díky |
Autor: | Jiri [ 18.8.10, 21:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak zalezi jaky mas teplomer, ale rozhodne merit v miste kde je cidlo prave pro ten budik takze na domku termostatu, cidlo na chladici spina nejak okolo 90stupnu |
Autor: | Kachnis [ 18.8.10, 21:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
no asi by bylo nejlepsi kapilarovej teplomer a kapilaru zasunout k cidlu. ale to asi nemas, vid pak jedine treba prilozni, ale to uz je zkresleny.. |
Autor: | Jarda S. [ 18.8.10, 21:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Skoda 120LS píše: Můžu se ještě zeptat...jaká teplota je přesně polovina na budíku u feldy? Alespoň přibližně. Při kolika by měl sepnout ten ventilátor na chladiči na té 1.3 MPI? Nevíte někdo? cca 90°C |
Autor: | Skoda 120LS [ 18.8.10, 21:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten kapilarovej teploměr bohužel nemám :/. Příložní tu jeden je, tak to zkusím zítra aspoň tím. Každopádně rovnou vyměním i to čidlo na chladiči. Termostat byl komplet měněný cca před půl rokem za nový, takže už by pak zbývalo to čidlo na termostatu a samotný budík. Jakmile to zítra změřím, tak dám vědět. Snad to bude jen tím čidlem. Zatím díky. |
Autor: | Jarda S. [ 18.8.10, 22:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
nový dneska bohužel neznamená dobrý |
Autor: | michalkatka [ 18.8.10, 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
čidlá na chladiči Favorit/Felicia 1.3 sú 95, príp 97°... |
Autor: | varok [ 19.8.10, 19:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Feldy už myslím oproti fáčkům mají ten teploměr popsaný, ne, Je tam myslím 70°C a 110°C, tak to podle toho nějak odečíst. Něco mězi těmi dvěmi políčky by mělo být zravna provozní teplota. Ventilátor by měl spínat něco pod 100°C, nějakých 95-100, záleží na čidlu. |
Autor: | Ondras83 [ 19.8.10, 20:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Skoda 120LS píše: Můžu se ještě zeptat...jaká teplota je přesně polovina na budíku u feldy? Alespoň přibližně. Při kolika by měl sepnout ten ventilátor na chladiči na té 1.3 MPI? Nevíte někdo? Zítra zkusím tedy sehnat nějakej teploměr s takovým rozsahem a pokusím se to změřit po sepnutí ventilátoru. No a dotaz 2 Jak to co nejlépe změřit teploměrem? Díky 86°C kolem půlky, spíš pod...je tam tolerance budíku |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |