Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Volnoběh a jízda karbec
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=23906
Stránka 1 z 2

Autor:  Dundee [ 27.9.10, 18:05 ]
Předmět příspěvku:  Volnoběh a jízda karbec

Po výměně těsnění pod hlavou a rozvodů mě začal zlobit volnoběh a jízda do úplného zahřátí. Vypadá to asi takhle:

Nastartuje na brnk, ale má strašně nízkej volnoběh (cca 500-600 ot.) ačkoliv s karburátorem nikdo nic nedělal. Do plnýho ohřátí při přidání plynu lehce zacuká a pak teprve začne reagovat a když je motor v tahu, tak ve výfuku "zvoní" až "cvrliká" (možná nejsou úplně nejlíp seřízený ventily) a maximálku na rovince má cca 105-110 km/h.

Dneska jsem v práci vyměnil roztrhanou kostku pod karburátorem (byla tam týden) za kovovou podložku s "plastovým" nadstavcem (asi z jednoho z prvních favoritů) a doufal, že se něco změní, ale všechno stejný jako ráno a včera...

P.S.: Vzducháč, palivák a svíčky jsou úplně nový.

Autor:  Nepér [ 27.9.10, 18:11 ]
Předmět příspěvku: 

Funguje ten podtlakový ovladač přívěry sytiče?

Autor:  darklord [ 27.9.10, 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Volnoběh a jízda karbec

Dundee píše:
možná nejsou úplně nejlíp seřízený ventily


Tam by som zacal...

Autor:  ferrari [ 27.9.10, 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

DL - tak-tak...

Autor:  Dundee [ 27.9.10, 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér: Nevim, co přesně máš na mysli, ale po ťuknutí do plynu se startovací klapka trochu přivře a při prošlápnutí plynu se přivře až na malou štěrbinku.

DL, ferrari: Dneska už jsem ventily nestihl, tak se pokusím je zítra zkontrolovat, ale nezdá se mi, že by ventilová vůle udělala rozdíl na volnoběhu cca 300-400 ot.

Autor:  ferrari [ 27.9.10, 19:39 ]
Předmět příspěvku: 

No tak ak sú nastavené úplne od veci, tak prečo nie...

Autor:  Dundee [ 27.9.10, 20:18 ]
Předmět příspěvku: 

Nastavoval jsem je na 0,2 mm jak mají být, ale k dalšímu protočení motoru a kontrole jsem se už nedostal, protože jsem musel nutně odjet.
Když jsem je nastavoval poprvé před týdnem, tak nebyl problém najít ventily s vůlí cca 0,5-0,6 mm a volnoběh se po jejich seřízení nezměnil...

Autor:  Jarda S. [ 27.9.10, 20:20 ]
Předmět příspěvku: 

to bys moh kontolovat do nekonečny nikdy nejsou na chlup stejně jako předtim

Autor:  Šemik [ 27.9.10, 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ale menil jsi hlavu pokud vim, vis jestli nebyla ta stara snizovana? Jestli jo a tys dal origo, bude to chtit doladit predstih

Pripadne pri vymene rozvodu stacilo rozdelovac pootocit o jeden zub na sikmym kolecku (coz se velmi lehce stane) a uz je to taky rozhozeny hodne.

Autor:  Dundee [ 28.9.10, 12:08 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik: Obě hlavy mají výřez zespodu stejně hlubokej. S tim šikmym kolečkem mě to taky napadlo, ale to by byl předstih tak rozhozenej, že by to nechytlo na brnk nebo jo? Asi si půjdu nakreslit značky na rozdělovač a budu pokusně točit.

P.S.: Je zajímavý, že na cca rok starym rozdělovači (minulej majitel kupoval fungl novej) neni značka HÚ prvního válce :evil:

Autor:  Šemik [ 28.9.10, 13:14 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus to, kdyby to bylo o zub, startovat by to mohlo pořád solidně, ale výkon nikde

Autor:  Dundee [ 28.9.10, 18:17 ]
Předmět příspěvku: 

Asi to fakt bylo pootočený, protože otáčením rozdělovače se zvedl volnoběh. S kámošem jsme to nakonec nastavili tak nějak líp, ale bez strobáče to stejně nebude nikdy ono, takže musim sehnat někoho, kdo stroboskop má a nastavit předtih přesně. Po nastavení předstihu se uvidí a eventuelně budu pátrat po dalším zádrhel (ale doufám, že nastavit předstih bude stačit)...

Autor:  ferrari [ 28.9.10, 18:39 ]
Předmět příspěvku: 

Prečo ba to nebolo ono? Ja to mám nastavené bez stroboskupu a plná spokojnosť...najprv bol predstih veľmi vysoký, tak som ho jemne znížil a teraz je to OK...

Inak, pri ventiloch je skôr nebezpečenstvo, keď majú malú vôľu...veľká vôľa spôsobí hlavne hlučnosť motora, výkon je skôr vyšší...

Autor:  Dundee [ 28.9.10, 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

Nepodařilo se nám najít tu správnou pozici rozdělovače (asi to nemáme tak "v uchu" jako mazáci) a zřejmě by to chtělo i pořádně seřídit karbec (to ale budu muset někomu svěřit, vrtat se do toho neumim).

Ventilový vůle zkontroluju zítra, dneska mi nestihl vystydnout motor :)

Autor:  ferrari [ 28.9.10, 19:06 ]
Předmět příspěvku: 

PS - ale isto nie je správna poloha, keď sú najvyššie otáť´čky na voľnobeh...to už je predstih príliš vysoký

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/