Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 16:44



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 motor Favorit do Rapid 130 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek motor Favorit do Rapid 130
potřebuju poradit jak je to s motorem Favorit do Rapida 130. Nemyslím montáž, ale úřady. Jestli je to povolená přestavba, jaké jsou u toho podmínky, co k tomu potřebuju za papíry...


29.1.06, 20:34
Profil
Pspvek Reklama

   
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Mám dojem, že dnes už neuspěješ...

_________________
J.


29.1.06, 21:32
Profil

Příspěvky: 263
Příspěvek 
Nejsem si úplně jistej, ale možná bys mohl použít favomotor, který už byl někdy dříve (když to ještě úředně šlo) namontovanej do nějaký škodovky. Možná, že pak by ti ten motor povolili jako náhradní díl do rapida. Ale jistej si nejsem.


30.1.06, 11:51
Profil
Příspěvek Favo motor
Bohužel, podle posledních dokumentů ze Škoda Auto jde do Š130 už jen motor Š742.135/136, tedy poměrně vzácnej kousek ze 135/136/Rapid135/Rapid136. Motor Š781.135/136 není už jako náhradní díl na přestavbu povolenej. On je ten motor prakticky stejnej, jenom sání+výfuk, sklon bloku a nějaký další drobnosti jsou jiný. Ale na STK to obvykle poznají...


30.1.06, 22:29
Příspěvek 
Neviem ako u Vas, ale u nas na Slovensku to bud nepoznaju, alebo ich to nezaujima. Raz som mal skusenost s policajtom, a ten sa robil mudrim a pytal sa, preco je hlinikkove vicko ventilov, ze to ma asi vacsi vykon. Tak som mu "vysvetlil", ze motor je 105!!!! a je vymenene len to vicko, aby netiekol cez to olej, a on to zozral aj s navijakom. Cislo motora je samozrejme 105.


1.2.06, 20:11
Příspěvek 
Já si nechal asi před dvouma rokama poslat, oficciálně ze škodovky, papír kde my poslal nějakej maník od nich z kostrukce, že výměna motoru ve škodě 130 za motor z FAVA, není přestavba, ale výměna(za předpokladu, že nechám původní chladící system atd, atd). jako jakýkoliv jiný díl. to sem ukázal na policii a normálně mi ho zapsali do TP. otázka je jestli se to nějak nezměnilo, ale když to před tím šlo, tak snad by to mělo jít i teď.
Obecně mám pocit že co dopravní inspektorát a technická to vlastní výklad....Mě třeba vyhodili z technický, že 130 sedan se nedělal a že sem padělal tehničak z rapida :)) jinde sem prošel v poho..


6.2.06, 13:02
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
No, tak to by mne na té technické teda hodně dojali, že se stotřicítka jako sedan nedělala...:-) A pravdou je, že motory Š 135/136 se do 742 normálně montovaly, akorát měli kontakní zpalování a SEDR, jinak byly totožné (detaily jako potrubí a a vanu neřeším).

_________________
J.


6.2.06, 13:44
Profil

Příspěvky: 26
Příspěvek 
Mám k dispozici poslední verzi dokumentu o přestavbách vozů škoda přímo od škody auto (ze dne 28.12.2005), kde se píše následující :

přestavbu vozidel 74x s motory typu 742.10, 742.12, 742.13, 742.135 a 742.136 s použitím motoru 781.135 nebo 781.136 nedoporučujeme (nejedná se o nesouhlas). Důvodem je mj. nezaručení správné funkce mazání motoru a kontrolu množství olejové náplně.

Z čehož usuzuji, že tato přestavba možná je, musí být ovšem dodrženy ostatní požadavky tj. 4pístkové přední brzdy, otvory pro chlazení brzdového systému v přední masce, karoserie typu M, pětirychlostní převodovka s úhlovou zadní nápravou, zadní brzdové válečky průměru 19mm .....


21.2.06, 18:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
rsvancara píše:
Mám k dispozici poslední verzi dokumentu o přestavbách vozů škoda přímo od škody auto (ze dne 28.12.2005), kde se píše následující :

přestavbu vozidel 74x s motory typu 742.10, 742.12, 742.13, 742.135 a 742.136 s použitím motoru 781.135 nebo 781.136 nedoporučujeme (nejedná se o nesouhlas). Důvodem je mj. nezaručení správné funkce mazání motoru a kontrolu množství olejové náplně.

Z čehož usuzuji, že tato přestavba možná je, musí být ovšem dodrženy ostatní požadavky tj. 4pístkové přední brzdy, otvory pro chlazení brzdového systému v přední masce, karoserie typu M, pětirychlostní převodovka s úhlovou zadní nápravou, zadní brzdové válečky průměru 19mm .....


No tak ty pozadavky rapidy splnuji ne? Jen me napadlo ted napadlo ze by mi to mohli rict na STK. Po vymene motoru tam stejne musis na nejakou kontrolu nebo tak neco ne? V patek jim tam stejne musim Rapidka ukazat, tak se zeptam a pak dam vedet.


22.2.06, 16:21
Profil

Příspěvky: 26
Příspěvek To Lukas :
Ano, nejdrive prestavba, pak na STK, pak na urad prepsat papiry ...


22.2.06, 16:57
Profil

Příspěvky: 39
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Kde přesně se dá sehnat ten dokument o přestavbách škodovek?


23.2.06, 15:21
Profil

Příspěvky: 26
Příspěvek To : Radek
Ja ho mam odtud :
Bruchova, Helena (PST) [Helena.Bruchova@skoda-auto.cz]


23.2.06, 20:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
no takze: v patek sem udelal technickou a na zaver sem se ptal toho technika jestli je povolene dat tam ten motor z favorita. Ten na me vyvalil oci se slovy slovy ze to absolutne nepripada v uvahu. Se divim, ze mi tu nalepku STK ze znacky nestrhl :D fakt ho malem porazilo ze se na neco takoveho ptam.
Takze motor Favorit do Rapida dat muzete, ale v soucasne dobe to nejspis neni povolene.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


27.2.06, 21:45
Profil

Příspěvky: 51
Bydliště: Písek
Příspěvek Co to zkusit takhle?
přestavbu vozidel 74x s motory typu 742.10, 742.12, 742.13, 742.135 a 742.136 s použitím motoru 781.135 nebo 781.136 nedoporučujeme (nejedná se o nesouhlas). Důvodem je mj. nezaručení správné funkce mazání motoru a kontrolu množství olejové náplně.

Což takhle u toho motoru nějakým způsobem zajistit spolehlivé mazání a měrku na olej (použitím dílů z motoru 742.13) a zeptat se Škodovky na další důvody a ty taky odstranit? Popřípadě napsat do Škodovky žádost o povolení výměny jako náhradní díl s tím, že se zavazuješ, že motor upravíš tak (viz výše), aby záměnný byl.

Perlička na závěr: Mě se povedlo víceméně nechtěně o zápis této kouzelné věty do TP: "Typové označení motoru zaniklo"

To bylo tak. Když jsem to auto (Š 105L) dostal, nechal jsem si (papírově) změnit motor na typ 722, t.j ze škody 100 (tenkrát to ještě šlo), a to proto, abych se s obsahem dostal pod 1000 ccm kvůli podstatně nižšímu pov. ručení, ale motor fyzicky zůstal původní. Číslo motoru jsem nechal vymazat z registru.
Následně jsem jel na STK, tam mi do protokolu napsali poznámku "Typ motoru nezjištěn". Dosud nevím, co to znamená. Buď že zjišťovali, ale nic nezjistili, nebo že nezjišťovali takže taky nic nezjistili.
Asi za rok jsem nechal namontovat do auta LPG. Aktivní pracovnice chtěla vidět protokol ze STK. Uviděla a byla z té poznámky nesvá. Cituji: "Jak nezjištěn? Já ho chci vědět, jeďte na STK ať vám to zjistí!" Oponoval jsem, že tam mají zavříno, tak ať se na ten motor mrkne sama, že parkuju před barákem. Nakonec vyslala kolegu, ten přinesl na papírku xxxxxx/1. Koukla se do nějaké tabulky, a zjistila, že "/1" patří do 105ky a že uvedený typ 722 má mít /8. Oponoval jsem, že /1 má v typovém označení i Š 1000 MB (což je pravda - první modely) a motory Š 1000 MB a Š 100 jsou totožné, takže je vše v richtigu. No a v napjaté situaci před koncem úředních hodin mi do TP napsala zmiňovanou větu. LPG zapsala a vše dobře dopadlo.
Vzhledem k tomu, že tento příběh není zcela košér, zbývá doplnit, že se odehrál v mém snu v noci z předevčírem na včera ještě s ostatními událostmi, které na tento web nepatří :wink:


28.2.06, 10:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Lukas píše:
no takze: v patek sem udelal technickou a na zaver sem se ptal toho technika jestli je povolene dat tam ten motor z favorita. Ten na me vyvalil oci se slovy slovy ze to absolutne nepripada v uvahu. Se divim, ze mi tu nalepku STK ze znacky nestrhl :D fakt ho malem porazilo ze se na neco takoveho ptam.
Takze motor Favorit do Rapida dat muzete, ale v soucasne dobe to nejspis neni povolene.


jo jeste jsem se ptal na ostatni veci (bile smerovky...) tak mi bylo receno ze kdyz to ma ceskou homologacni znacku E8, nebo tu evropskou (tusim ze ta se znaci E20), tak je to schvalene = legalni, coz je pro me dulezite protoze autem jezdim denne do skoly a hadat se s policajtama nemam zajem.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


28.2.06, 19:32
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 58 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz