Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Karburátor EDSR Š120, studené starty
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2397
Stránka 1 z 2

Autor:  mahin [ 8.11.06, 16:15 ]
Předmět příspěvku:  Karburátor EDSR Š120, studené starty

Píšu do nového tématu, jde mi o vaše zkušenosti se studeným startováním. Nechci rady, jako vyčistit, profoukat, přetěsnit karbec apod. Zkrátka se to chová, jako by tam nestačil dotékat během startu benzín, jelikož jakmile motor chytne, během 2 sekund chcípne a když je tak -2°C, tak to startuje tak na 4x. Vždycky mám sytič(funguje), našlapu a nastartuju a takhle mě to zlobí.
Hladina,trysky,injektor,víčko,těsnění,ACpumpa,rozdělovač,kondenzátor,svíčky,kabely,koncovky jsou OK!!!Prosím, poraďte mi někdo, co s tím mám dělat...
Když už to chytne, jede to velmi dobře, při teplotách +10 a víc to jde úplně normálně nastartovat...Co mám ještě udělat?
:cry: :cry: :cry:
Diky za vaše náměty...

Autor:  paradio [ 8.11.06, 16:30 ]
Předmět příspěvku: 

to je snad u všech Š742, mám třetí a nic jiného jsem nepoznal, poctivě každé ráno otvítám zadní kapotu a pumpuju benzín, už jsem přemýšlel o elektr. čerpadle, třeba co měla kdysi 1203.

Autor:  ferrari [ 8.11.06, 17:16 ]
Předmět příspěvku: 

ja som s tým problémy mal, ale odkedy som nastavil hladinu problémy zmizli...
Skús ešte pozrieť prívodný ventil vo víku...možno viazne....ale skôr by som povedal, že si ako príčinu vylúčil niečo, čo skutočne príčinou je...skús dať víko z iného karbecu....pasuje tam aj zo SEDRu...
a to máš ešte tú verziu s takým ventilčekom vo vzduchovom okruhu sýtiča (mosadzný ventilček pod víkom karbeca, a pod ním pružinku), alebo už bez? Do niektorých verzií karbecom sa montovalo aj také tlmítko (niečo ako škrtenie) - pod tú trubičku, ktorou sy nasáva benzín z trysky sýtiča...

Autor:  mahin [ 9.11.06, 07:13 ]
Předmět příspěvku: 

Je to karbec bez ventilečku. A hladina to fakt není...Zkoušel jsem i maximální hladinu, jen tak na zkoušku a je to stále stejné. A co se týče přívodu benzínu, je to ok, to víko je nové, AC pumpa taky a hadičky taky...Nevíte jen tak pro orientaci, co to ještě může dělat...Dříve to bylo ok a najednou se to podělalo a bylo to horší a horší až se to ustálilo na nějakém nulovém bodu, který trvá doteď...

Autor:  Martin [ 9.11.06, 08:38 ]
Předmět příspěvku: 

Karburátoru moc nerozumím, ale není možné, že při vysoké hladině tam toho benzínu šlo až moc?

Autor:  Šemik [ 9.11.06, 10:12 ]
Předmět příspěvku: 

Přesně takhle se chová i naše lada. Též mě napadla hladina v plovákový komoře, tak jsem ji seřídil¨. Byla nastavená tak, že se plovák nezastavoval tak, že by zcela zatlačil jehlový ventil, ale tak, že se samotný plovák dotknul víka :lol: No, po seřízení bych řek malé zlepšení, ale po studenym startu to furt chcípe. dá se to obelstít tak, že se HODNĚ našlape, dá se sytič a začne se startovat. Během startu stále šlapeš na plyn a šlapeš na něj i poté, co to chytne (cca 5s). Pak mužeš nechat plyn plynem a už to drží na sytič. Jinak Rapidovi jsou takovéto problémy zcela neznámé - startuje skvěle jak studý, tak teplý :wink:

Autor:  mahin [ 10.11.06, 12:01 ]
Předmět příspěvku: 

Tak nic, děkuji, tyhle rady tak nějak nepotřebuji.....

Autor:  Viky [ 10.11.06, 17:49 ]
Předmět příspěvku: 

mahin píše:
Tak nic, děkuji, tyhle rady tak nějak nepotřebuji.....


Jeste bych zkontroloval jestli to pres posilovac nebo podtlak. regulator (pripadne jejich privody) neprisava vzduch a zmerit tlaky/ventily. Jinak docela dobra zavada je nefunkcni podtlakovy regulator predstihu, mozna vyzkouset vymenu.

Autor:  ferrari [ 10.11.06, 20:04 ]
Předmět příspěvku: 

a to to začalo robiť len tak z ničoho nič, alebo to je tak odjakživa? ALebo si kúpil šáde, alebo čo?

A nemáš možnosť vymeniť celý karbec za iný (aspoň na skúšku)?

a nemáš taký ten filtrík na prívodnej hadici? Mohol by byť zanesený..

Ale podľa mňa si už pravú príčinu vylúčil...

Autor:  mahin [ 11.11.06, 17:59 ]
Předmět příspěvku: 

Dělala to odjakživa..Ty ventily bych řekl, že jsou ok, šteloval mi je kamarád a je to ok. Dělalo to auto skoro furt, ale teď bych řekl, že je to horší....Co používáte za svíčky??? Brisk N15YC ?

Autor:  ferrari [ 12.11.06, 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

mahin píše:
Dělala to odjakživa..Ty ventily bych řekl, že jsou ok, šteloval mi je kamarád a je to ok. Dělalo to auto skoro furt, ale teď bych řekl, že je to horší....Co používáte za svíčky??? Brisk N15YC ?


Hej, N15YC...inak, ja takéto haluze riešim výmenou dielov(komplet rozdeľova, al. AC pumpy, al. karbec...tak to aspoň v rysoch vylúčim.

...ale ozaj pozri, či ti to niekde neprisáva fal. vzduch...na 120 najskôr cez podtlak na posilovač...

Autor:  long.michael [ 19.9.14, 21:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karburátor EDSR Š120, studené starty

já mám něco podobného stále chcípe na volnoběh.a to i za tepla i za studena.Nové těsnění karburátor,nová membrána AC pumpa,hadice přivod vše vyčištěno ale při čištění jsem objevil pod akcelátorem plynu štelovací šroub dá se tím stelovat volnoběh

Autor:  corsair [ 20.9.14, 12:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karburátor EDSR Š120, studené starty

Studeny start? Chyti v momente. Ale zime aj 7x skape.
Ale to co som mal predtym skodovku ta tocila tocila a chytila azpo chvili, ale uz neskapala.

Autor:  Kluci z Paky [ 20.9.14, 12:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karburátor EDSR Š120, studené starty

long.michael píše:
já mám něco podobného stále chcípe na volnoběh.a to i za tepla i za studena.Nové těsnění karburátor,nová membrána AC pumpa,hadice přivod vše vyčištěno ale při čištění jsem objevil pod akcelátorem plynu štelovací šroub dá se tím stelovat volnoběh


No a ten štelovací šroubek má na sobě o-kroužek, který většinou stářím netěsní... Jinak by stálo za to zkontrolovat, v jakém stavu je hadice podtlaku k posilovači brzd. Může být zpuchřelá a saje falešný vzduch. Jinak těch příčin může být více.

Autor:  fatal [ 20.9.14, 18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Karburátor EDSR Š120, studené starty

EDSR do nějakého roku měl "slabší" sytič. Měl jsem podobný problém, pod nulou první start pokaždé zdechl. Záleží také na seřízení volnoběhu.

Nejjednodušší řešení je výměna za SEDR, ale je těžké najít karb v dobrém stavu. Druhá možnost je repase a správné seřízení, protože i EDSR umí startovat pod nulou, ale je to prostě větší laborování.

Hladinou to nebude, ani V8 by nedokázal při startu plovákovku vycucnout za dvě sekundy. Tipuju kombinaci seřízení dorazů klapek, vůlí na oskách, a špatného seřízení volnoběhu.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/