Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Hlava 1.3 BMM/MPi https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=240 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Petr [ 23.2.06, 08:04 ] |
Předmět příspěvku: | Hlava 1.3 BMM/MPi |
Zdravim vsechny skodovaky a mam par dotazu. Mam celkem zachovale Favo 135LS z roku 1990, ale motor je dost chcipak. Mam do nej komplet motor z Feldy BMM 50kW, ktery chci dat misto te 135. Ma vyznam davat na motor BMM hlavu z 50kW MPi?Bude to v necem lepsi a projevi se to nejak znatelne treba na vykonu, kroutaku, zivotnosti, spotrebe, popr. jinak?Je v necem lepsi hlava MPi nez BMM-obe 50kW verze? Pro uplnost dodavam ze tam zustane z duvodu jednoduchosti karbec a rozdelovac. Vim,ze 50kW Fava 136X mely jinou charakteristiku rozdelovace-mam shanet rozdelovac ze 136X,nebo staci jen nejak upravit ten puvodni anebo ho nechat tak jak je bez uprav? Nechci z toho motoru udelat sportak,spise me zajima prubeh kroutaku v nizsich a strednich otackach,abych nemusel jezdit kazdy kopec za 3 s plynem az na podlaze a kazda druha 105 a trabant me do kopce neudelali jako ted . Je tam ta rychlejsi prevodovka-pomer tusim asi 3,8 (a zustane tam). Diky moc za rady Petr PS:Jeste dotaz na p. JIRIHO CECHA-jak je to s tim jeho avizovanym (cca 1-2 roky zpet)programovatelnym zapalovanim?Uz je hotove?Mam zajem! |
Autor: | Roman [ 23.2.06, 08:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
menit hlavu je nesmysl - hlava z MPi bude sice malinko lip dilensky zpracovana, ale rozdil nepoznas - rozdil je snad jen v tom ze ma vetsi prumery driku ventilu, ale co z toho zejo jinak kratky prevodovky u fa a fe byly s pomerem 4,16 resp. 4,22, - 3,8 ma fe 135 MPi a o malinko vic ma dlouha spajska na facko |
Autor: | michalkatka [ 23.2.06, 08:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hlava 1.3 BMM/MPi |
Pokaľ viem Favorit 135 má kompesný pomer 8,8 : 1 a Favorit 136 9,8? : 1 a líšia sa piestami a vačkou, takže hlavy vymeniť ani nemá význam, rieši sa to stiahnutím hlavy ale aby sa upravil komresný pomer, ak máš pôvodný motor na konci životnosti ( ak máš zlé tlaky, netesnia ti krúžky atď ... ) uvažuj nad výmenou celého motora s tým že karbec si dáš svoj... alebo ak máš aj RJ, výfuk na lambdu a všetko ostatné čo je k tomu treba... |
Autor: | michalkatka [ 23.2.06, 08:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hlava 1.3 BMM/MPi |
Ešte dotaz, ktorý to je model 1,3 BMM/MPi, to sú dva rozdielne nezamenitelné systémy. Bosch Mono-Motronik je vstrekovanie (mono ) do sania pre všetky valce spoločne. MPi je vstrekovanie pre každý valec osobitne. |
Autor: | Petr [ 23.2.06, 10:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj, hlava Favo a Felda BMM maji ventily prumer 8 mm a Felda MPi ma ventily prumer 7 mm a kuzelove pruziny. Mensi prumer driku ventilu u MPi klade mensi odpor proudici smesi-motor se lepe plni.Nevim sice o kolik, ale dle meho to bude v radu max. nekolika malo %, (mozna jen desetin %) a take je ventil lehci-ma mensi setrvacne hmoty. Netroufnu si ale odhadnout, jaky vliv to bude mit v praxi na vykon,spotrebu a ostatni parametry v praxi.Myslim si, ze to mozna v praxi ani nepoznam.Vi to nekdo-ma s tim nekdo praktickou zkusenost? Vim, ze BMM a MPi jsou 2 uplne rozdilne systemy, ale k tomuhle motoru z Feldy prijde prave kvuli jednoduchosti puvodni sani a karbec, ktere v tom Favu mam(vyhledove uvazuju o LPG,ale pritelkyne se toho boji ).Nejde mi o max.vykon, ale o kroutak v normalnim provoznim rezimu otacek(nizke a stredni) a spotrebu. Ten motor Favo 135 pod vickem ventilu sice skoro vubec nekouri-je OK, ale ma kaput rozvody, vuli v rozdelovaci, tece z nej olej a ma nizkou kompresi 8,8-vymena pistu(=asi vybrus ), nebo snizeni hlavy a musel bych menit vacku-z te 50kW BMM.Motor z Feldy mam vyndany-chci ho komplet udelat, vymenit a rovnou jezdit-tzn. 1 den budu nepojizdny. Kdyz budu delat nejdriv Favomotor tak musim ten motor vyndat, udelat, nandat a celou dobu budu stat-to prave nechci. Az tam bude ta Felda tak si s tou 135 muzu hrat jak dlouho budu chtit. |
Autor: | kwiko [ 23.2.06, 10:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja mam v plane podobnu upravu, lenze tato vymena nieje legalna. Alebo to mas nejako premyslene? Nieje jednoduchsie predat motor 791.13x a kupit 781.13x? |
Autor: | michalkatka [ 23.2.06, 11:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
je to náročnejšie na robotu, ale kamarát do bloku Fa 135 40kW BMM narval všetko z Fe 50 kW BMM všetko to pekne išlo, ak máš karburátor malo by to ísť v pohode, ale ak chceš zmenu prípravy zmesy z karburátora na BMM príp. MPi možno by by ti vedeli v Škode dať tlačivo o zámene typov, tak ako pri karosériach... potom by ti to museli na DI zapísať. |
Autor: | Petr [ 23.2.06, 11:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vim, ze by me s tim z STK vyhodili, ale to si zaridim...kamarad svari Al a frezuje, takze legalni nebo nelegalni vubec neresim... Motor jsem neukradl, ale poctive koupil, ma najeto asi 50 tis. a hlavne tim nikoho tim neposkodim a sam si pomuzu, takze cerne svedomi vubec nemam, spis dobry pocit z lepsiho motoru. Kdyz bude nejhur tak vezmu flexu a cislo zmizi i s typem motoru a na STK at se treba zblazneji a vyrazi mi uredni cislo-tohle je ale az nejhorsi varianta a verim ze k ni nedojde. Taky bych mohl nechat blok z Fava 135 a nandat do nej veci z Feldy, ale ty prace, penez a hlavne casu(potrebuju jezdit a ne stat)...Prebrousit kliku, protoze uz ty saly nikdy netrefim presne tak jak byly a za chvili to bude zrale na GO, podlozit vlozky Cu podlozkami, atd, proste piplacka na kterou nemam cas ani naladu. Ono vubec kdyz ctu co skodovka dneska milostive a blahosklonne povoli za prestavbu a co ne, tak bych za to toho kdo to povoluje s chuti nakopal do pr.... , nebo by pekne uklouznul v koupelne ...a myslim, ze bych nebyl zdaleka sam! Co kdybychom ho treba pozvali na nejaky skodasraz a tam si s nim pekne a "pratelsky" popovidali Proc treba do 105/120 nedoporucuji motor z Fava?! Kvuli nedostatecnemu mazani?! Kecy a vymluvy, nic jineho...jen aby uz ty stary auta zmizely a oni prodali vic tech novych za nekrestanskovyderacske ceny! Kazdy jen trochu zrucny mechanik si s timhle dokaze poradit a saci kos nejak rozumne upravi, nebo da jiny. A pokud si tam i pres to ten motor dam, tak me prvni technik na STK vyhodi obloukem s tim ze to v MB nedoporucuji a on mi to proto nepovoli! A pritom by to tomu autu tak pomohlo-mit tam treba misto 105 Favo! Nejen ze by to aspon trochu jelo, ale i by to mene zralo a melo lepsi emise, tzn. vydelali bychom na tom druhotne vsichni...krome vyrobce a proto to nepovoli! V povinnem ruceni problem neni, od 105 do Fava/Feldy 1.3 spadaji tahle auta do jedne sazby. Podle meho je to jen a jen zlovule ze strany Skody MB! |
Autor: | vici [ 23.2.06, 19:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak ja ti zkusim odpovedet k veci. co jsem zatim videl tak hlavy BMM 50kW (felicie) a MPI 50kW jdou ve finale stejne, jen u pozdejsich MPI se pouzivaly ventily s mensim prumerek driku a s jednou pruzinou. to je cela odlisnost. a to podle me nesto ji za to abys to menil, poznat to nebude. spis bych ale doporucil tu tvoji hlavu nechat trosicku snizit aby ses dostal na kompresni pomer 10:1 tak jak ma MPi50kw (tam je to dosazeno jinymi vyssimi pisty proti BMM 50kw) rozdelovac dle meho nazoru kup novy, pro 136X oznaceni konci ........880 (135/136 ..........860) ale pozor! rpzdelovac kup pouze CESKOU original vyrobu! |
Autor: | Petr [ 24.2.06, 11:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
To Vici: Diky za radu,asi tam teda necham tu hlavu z BMM, bude to jednodussi. S temi slabsimi ventily u MPi mas pravdu-byly az tusim od r.98. Pises, ze hlava MPi ma uz jen 1 ventilovou pruzinu-to maji obe verze 40 i 50 kW? U BMM mela 40 jedno pero a 50 dve pera. Jak poznam MPi hlavu 40 od 50? Nekde jsem cetl, ze 40 ma mensi prumer sani a pozna se to podle toho, ze ma srazene hrany kanalu na prumer saciho potrubi a 50kW verze zadne srazeni nema. A taky jsem mel za to, ze ma 50 MPi dve pruziny na 1 ventilu, ale to asi nebude pravda. Cim vsim od sebe tedy poznam MPi hlavy 40 a 50 kW? |
Autor: | Jiří Čech [ 25.2.06, 19:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hlava 1.3 BMM/MPi |
Petr píše: Zdravim vsechny skodovaky a mam par dotazu. Mam celkem zachovale Favo 135LS z roku 1990, ale motor je dost chcipak. Mam do nej komplet motor z Feldy BMM 50kW, ktery chci dat misto te 135. Ma vyznam davat na motor BMM hlavu z 50kW MPi?Bude to v necem lepsi a projevi se to nejak znatelne treba na vykonu, kroutaku, zivotnosti, spotrebe, popr. jinak?Je v necem lepsi hlava MPi nez BMM-obe 50kW verze? Pro uplnost dodavam ze tam zustane z duvodu jednoduchosti karbec a rozdelovac. Vim,ze 50kW Fava 136X mely jinou charakteristiku rozdelovace-mam shanet rozdelovac ze 136X,nebo staci jen nejak upravit ten puvodni anebo ho nechat tak jak je bez uprav? Nechci z toho motoru udelat sportak,spise me zajima prubeh kroutaku v nizsich a strednich otackach,abych nemusel jezdit kazdy kopec za 3 s plynem az na podlaze a kazda druha 105 a trabant me do kopce neudelali jako ted . Je tam ta rychlejsi prevodovka-pomer tusim asi 3,8 (a zustane tam). Diky moc za rady Petr PS:Jeste dotaz na p. JIRIHO CECHA-jak je to s tim jeho avizovanym (cca 1-2 roky zpet)programovatelnym zapalovanim?Uz je hotove?Mam zajem! Není hotové a otázkou je, jestli kdy bude... Mám teď jiné starosti a ne zapalování... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |