Autor |
Zpráva |
EnergyStar
Příspěvky: 3
|
Vypínání ventilátoru - felicie
Zdravím,
měl bych dotaz. Nechal jsem u své felicie (1.3 benzín, r.v.1999) vyměnit teplotní čidlo a termostat. Jenže nyní (venku je kolem 10 stupňů) se i během klidné jízdy mimo město ventilátor zapne kolem 90 stupňů (což je asi v pořádku) a celou cestu, třeba i dvě hodiny, stále běží. Čekal bych, že u nenáročné jízdy s nízkou okolní teplotou se motor uchladí sám. Po zastavení a vypnutí motoru ventilátor skoro ještě 10 minut běží a pak se konečně vypne. Budík teploty pak ukazuje něco kolem 80 stupňů. Je toto normální chování? Přijde mi, že dříve se starým čidlem mi toto nedělalo.
Díky.
|
20.10.10, 08:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Tak to ti tam dali špatný čidlo. Normální to neni, možná tak v létě.
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
20.10.10, 09:28 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
dají se zaměnit (po mechanické stránce jsou stejná) čidla ze 120 a fav/fel, jenomže 120 spíná někde na 88°C pokud si správně pamatuju, a fav/fel až při 97°C...jelikož chlazení u felicie je přetlakové oběžné, tak je v něm vyšší pracovní teplota než u 120 a proto to pak běží furt...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
20.10.10, 09:58 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18271
|
Tady se mi nezdá jedna důležitá věc. U Felicie je čidlo teploty na "chladné" straně chladiče, takže ani čidlo ze 120 by nemělo držet ventilátor sepnutý za jízdy, teplota kapaliny na výstupu chladiče není běžně přes 80stC, obzvláště v tuto roční dobu.
|
20.10.10, 14:38 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Já na starém fáčku taky dal ze škodovky 120ky. Ale mě to daly ženské u nás v obchodě. Na každé křižovatce a při větších vedrech jsem měl větrák pořád puštěný. Pak jsem se podíval a na čidle byla vyražená teplota myslím 85 nebo 88°C, už přesně nevím. Tak jsem to reklamoval a vyměnili mi ho za favo. To má myslím 95°C. Ale vizuelně jsou opravdu stejné, liší se jen uvnitř, asi bimetal.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.10.10, 14:40 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Vypínání ventilátoru - felicie
EnergyStar píše: Zdravím,
měl bych dotaz. Nechal jsem u své felicie (1.3 benzín, r.v.1999) vyměnit teplotní čidlo a termostat. Jenže nyní (venku je kolem 10 stupňů) se i během klidné jízdy mimo město ventilátor zapne kolem 90 stupňů (což je asi v pořádku) a celou cestu, třeba i dvě hodiny, stále běží. Čekal bych, že u nenáročné jízdy s nízkou okolní teplotou se motor uchladí sám. Po zastavení a vypnutí motoru ventilátor skoro ještě 10 minut běží a pak se konečně vypne. Budík teploty pak ukazuje něco kolem 80 stupňů. Je toto normální chování? Přijde mi, že dříve se starým čidlem mi toto nedělalo.
Díky.
můžeš mít i zanesenej chladič ale ten se projevuje spíš ve městě
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
20.10.10, 16:57 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
vytáhni to čidlo a hod to po psovi taky jsem bral tyto čidla, změnil jsem dodavatele a OK miloš
|
20.10.10, 17:32 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ja mám 88° čidlo úmyselne a som spokojný, to že vetrák beží častejšie mi vôbec nevadí...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.10.10, 19:55 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
správne to patrí na 742.1xx
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.10.10, 05:33 |
|
|
EnergyStar
Příspěvky: 3
|
Dneska jsem to dal do jiného servisu a teď mi volali, že by bylo potřeba vyměnit chladič, že u toho čidla mi trošku protíká chladící kapalina (o tom jsem věděl) a že ten termostat co mi měnili, tak že mi tam dali z něho jen půlku. Takže to vypadá na další výdaje
|
22.10.10, 13:08 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
pokud chceš tak vim o novým chladiči za 300,-
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
22.10.10, 13:59 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Sádra: A jéje, už zas
Co si mám představit o tom, že dali jen půlku termostatu ?
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
22.10.10, 16:21 |
|
|
EnergyStar
Příspěvky: 3
|
Vyměnili mi jen to víčko s termostatem a těsnění podle faktury.
Budu to muset nechat předělat a asi nechat vyměnit cely termostat.
|
25.10.10, 09:52 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
nemyslim si, vymenili len to co sa pokazilo, ta druha plastova cast domceku byva v poriadku.
Ta sa meni hlavne ked sa kupi termostat (zo skodovky) ako kompletny set. teda aj s cidlom teploty a gumickami...
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
25.10.10, 13:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|