Autor |
Zpráva |
Bazi87
Příspěvky: 5
|
Felicia MPI - vysoká teplota vody
I po přečtení několika témat jsem stále nenašel odpověď na můj problém...
Včera v Buchlovských kopcích jsem si všiml teploty vody na 120°C. Po zastavení na bezpečném místě (cca 1 minuta po zpozorování), dolití cca 2 litrů vody (pak už jsem dolévat nemusel) a průběžném topením na max. se mi dařilo držet vodu kolem 90-100°C až do Brna. Nicméně nevím, kde je chyba. Teď jsem zkoušel termostat a nejspíše je otevřený pořád. Skoro ihned po nastartování se začínala ohřívat hadice do chladiče i chladič samotný. Olej je čistý a ve vodě taky nevidím žádné svinstvo. Přesto teplota stále roste nad 90°C.
Druhá věc je, že mi neseplo čidlo ventilátoru… (měsíc staré). Cca týden (500 km) se mi voda držela stále na cca 100°C dle teploměru. Ale přisuzoval jsem to špatnému čidlu teploty. Je to totiž jediná věc na chl. okruhu, která nebyla za poslední rok měněna nebo vyčištěna.
Napadá mě pár věcí, které by mohly být špatné…
Vodní pumpa? (jak to ale diagnostikovat) – Hadice z termostatu stříká vodu do exp. nádobky, tak snad O.K.?
Termostat? - Může mít stále otevřený termostat vliv na rostoucí teplotu nad 90°C?
Víčko od exp. nádobky? – Plechová část se mi oddělila od plastového uzávěru.
Tak kdo bude tak ochotný a bude vědět a poradí mi?
|
1.11.10, 11:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
Ztrácí se voda během jízdy? Kouří auto bíle? Otevřený termostat by právě teplotu motoru snižoval. Špatné víčko expanzky nedovoluje vytvořit vyšší tlak v soustavě, voda by tudíž vařila už při 100°C a ne při cca 110°C jak je tomu u systému bez přetlaku, ale tato samotná věc by nárůst teploty nezpůsobovala. Vodní čerpadlo je zase dost nepravděpodobná závada. Spíš bych to viděl na těsnění pod hlavou.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
1.11.10, 13:06 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Asi tak nejako podobne.
Ale poskodeny termostat moze (skoro urcite) ciastocne blokovat prietok vody. Tak by som to skontroloval ako prve
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
1.11.10, 13:32 |
|
|
Bazi87
Příspěvky: 5
|
Po konzultaci s kamarádem jsme dospěli k podobnému názoru jako má kwiko. Bude to asi termostat, který je zaseklý někde v poloze "mezi". Teda pokud je to možné... To by vysvětlovalo okamžitý průtok přes termostat a nadále i postupně se zvyšující se teplotu a nesepnutí ventilátoru. Při malém průtoku se asi stihne voda ochladit v chladiči na hodnotu, která není kritická.
Motor nekouří, voda se neztrácí. Bohužel jsem teď v Brně ve škole a do dílny je to daleko... Tak to bude muset ještě do víkendu vydržet.
|
1.11.10, 15:33 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
nejdřív vyměň termostat a pak to řeš dál
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
1.11.10, 18:10 |
|
|
AirVolk
Příspěvky: 6
|
Re: Felicia MPI - vysoká teplota vody
Ahojte.
Mám podobný problém....Felícia 1.3 MPI 50kw.....Voda sa mi drží na 110C a ventilátor mlčí. Kúrenie naplno a to v zime a vzduch ktorí to fúka dnu je horúci až páli ruku....
Vymenil som termostat, čidlo teploty vody a spínač ventilátora. Ventilátor som skúsil či je dobrí vykrátením svorky , ktorá ide na spínač. Ventilátor je v poriadku.
Keď sa mi už aj ventilátor naozaj pri vysokej teplote zopne, tak po 10 sekundách zase vypne a vodu nedochladí. Podľa škodováckej príručky by mal dochladiť na 88/89 stupňov.
Auto bolo aj v servise a merali mi tesnenie pod hlavou valcov a vraveli, že je dobré.
Čo ďalej skúšať? Mám vymeniť chladič, alebo čerpadlo ? Dá sa to nejak zmerať či dáva dobrí výkon to čerpadlo ?
Milan.
|
20.3.18, 21:07 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
Je pěkné, žes vyměnil hromadu věcí kolem, ale u Feldy se většinou povolí matky na budíku a pak to ukazuje nesmysly...zkontroloval bych to jako první.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.3.18, 21:15 |
|
|
AirVolk
Příspěvky: 6
|
Re: Felicia MPI - vysoká teplota vody
Budík bude najskôr dobrí, pretože od toho čo budík ukazuje nezávisí teplota vzduchu, ktorí fúka dnu do interiéru. AK budík ukazuje blud bude kúriť felda normálne. Ale mne ten teplí sálaví vzduch spáli kožu ak to tam držím. Takže tá teplota bude na budíku skôr dobrá.
|
20.3.18, 21:29 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
Felďácké topení umí divy. Zkus změřit přímo motor laserovým teploměrem.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.3.18, 21:54 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Felicia MPI - vysoká teplota vody
Tepla voda v topeni neznamena tepla voda v chladici. Cerpadlo bych hadal ze bude OK když to topi, takze muj tip je pricpanej velkej okruh. Takze.... jak horkej je chladic, když je horkej motor?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
20.3.18, 21:55 |
|
|
AirVolk
Příspěvky: 6
|
Re: Felicia MPI - vysoká teplota vody
No ten chladič budem musieť skúsiť zajtra.....Teraz už to nezistím. Zatiaľ dík za tip...Potom napíšem. Ale čo sa týka hadíc vstup a výstup na chladiči , tak boli poriadne horúce....
|
20.3.18, 22:31 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Felicia MPI - vysoká teplota vody
Taky se nabízí otázka jestli je tam čidlo co tam má být (jsou jiné pro 1.3, 1.6 i 1.9) a taky jestli je tam budík co tam má být (jsou jiné pro BMM a MPi)
Kouknout se diagnostikou, jestli jednotka udává přibližně stejnou hodnotu jako budík by taky nebylo od věci..
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
20.3.18, 22:36 |
|
|
AirVolk
Příspěvky: 6
|
Re: Felicia MPI - vysoká teplota vody
Na počítač som to nedal, ale niečo tam nehraje. Teplota ktorú ukazuje nie je reálna, pretože pri 110 by vytlačil vodu. A voda mi nevrie. Ventilátor v pravidelných intervaloch pri státí zopína a vypína. Čidlo teploty je tam už tretie. Pretože som to skúšal. bolo tam pri kúpe s modrým prúžkom. Ten som vymenil za nový taký istý. Teraz je tam zo žltým, lebo servisák vravel, že do 1,3 mpi 99 má ísť žltý. Ovšem nič sa nezmenilo. Teplotu to ukazuje 110, voda nevrie a ventilátor zopína v rozsahu 110-100. Podľa palubovky.
|
23.3.18, 13:15 |
|
|
CrazyMan
Příspěvky: 3328 Bydliště: Studénka
|
Re: Felicia MPI - vysoká teplota vody
voda nebude vřít bo je pod tlakem... chladící okruh je jak papinův hrnec hoď to na ten počítač, nebo budeš měnit jak ocas díly a furt to bude naprd... nakonec to bude blbě ukazující budík a vevalíš do teho Ečiek jak cyp
_________________ VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw
|
23.3.18, 18:03 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Felicia MPI - vysoká teplota vody
prostě to chce vag a lejzrový teploměr ten řekne co a jak
|
23.3.18, 18:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|