Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
problém s mazáním https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2452 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Tomass [ 12.11.06, 19:26 ] |
Předmět příspěvku: | problém s mazáním |
Mam motor z fačka danej do rapidu, kterej pracuje fakt dobře, jedinej problem je, když jedu delší trasy a motor se pořádně ohřeje, tak při volnoběhu svítí kontrolka mazání, někdy to jenom problikává, ale spíš to jenom svítí, dávam tam polosyn. 10w-40(mam jí za dobrou cenu , máte někdo stejnej problem nebo tudle smůlu mam jenom já ??!Jinak ten motor vypadá docela čistě, na to že má přes 100tis. Nechal jsem si tam změřit veškerý tlaky co jenom šli a prej je všechno v pořádku. Otáčky jsou nastavený cca na 900 až 950 ot. jestli to někomudělá taky a ví jak vyřešit tento promlém, tak mi prosím poraďte. díky |
Autor: | Jarda S. [ 12.11.06, 19:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
to dělá jinej skln motoru |
Autor: | Thobiash [ 12.11.06, 19:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: problém s mazáním |
Tomass píše: Mam motor z fačka danej do rapidu, kterej pracuje fakt dobře, jedinej problem je, když jedu delší trasy a motor se pořádně ohřeje, tak při volnoběhu svítí kontrolka mazání, někdy to jenom problikává, ale spíš to jenom svítí, dávam tam polosyn. 10w-40(mam jí za dobrou cenu , máte někdo stejnej problem nebo tudle smůlu mam jenom já ??!Jinak ten motor vypadá docela čistě, na to že má přes 100tis. Nechal jsem si tam změřit veškerý tlaky co jenom šli a prej je všechno v pořádku. Otáčky jsou nastavený cca na 900 až 950 ot. jestli to někomudělá taky a ví jak vyřešit tento promlém, tak mi prosím poraďte. díky Taky mi to problikává, ale jen chvilku a když to fakt ale FAKT proženu. Má Sadra pravdu-nechal jsem to s origo Fa plechovou vanou. Přemejšlel jsem dát tam 120kovou Al vanu, co si o tom myslíte? |
Autor: | ferrari [ 12.11.06, 19:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja som tam dal 120 tkovú Al vaňu (a samozrejme 120 tkový sací koš čerpadla). Totiž pri ponechaní pôvodnej vane nastanú 2 problémy: - olej sa málo chladí (neviem prečo dávali na Favo plechovú vaňu - motor vpredu=lepšie chladenie? cena? odolnosť voči nárazu?nižšie otáčky ako 120tka?) - aj keď máš olej na max. vplyvom iného sklonu motora nie je sací koš čerpadla v najnižšom bode vane = hladina môže byť nízka Jednoznačne by som tam dal vaňu Al, hlavne keď zvyknete motor "preháňať"... |
Autor: | Thobiash [ 12.11.06, 20:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: Ja som tam dal 120 tkovú Al vaňu (a samozrejme 120 tkový sací koš čerpadla). Totiž pri ponechaní pôvodnej vane nastanú 2 problémy: - olej sa málo chladí (neviem prečo dávali na Favo plechovú vaňu - motor vpredu=lepšie chladenie? cena? odolnosť voči nárazu?nižšie otáčky ako 120tka?) - aj keď máš olej na max. vplyvom iného sklonu motora nie je sací koš čerpadla v najnižšom bode vane = hladina môže byť nízka Jednoznačne by som tam dal vaňu Al, hlavne keď zvyknete motor "preháňať"... Dám na tvoji radu a jdu do Al vany-netušíš co stojí nová? A novej sací koš? Dík. Jo a ještě něco: kolik tam leješ oleje? |
Autor: | Jarda S. [ 12.11.06, 20:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Thobiash píše: ferrari píše: Ja som tam dal 120 tkovú Al vaňu (a samozrejme 120 tkový sací koš čerpadla). Totiž pri ponechaní pôvodnej vane nastanú 2 problémy: - olej sa málo chladí (neviem prečo dávali na Favo plechovú vaňu - motor vpredu=lepšie chladenie? cena? odolnosť voči nárazu?nižšie otáčky ako 120tka?) - aj keď máš olej na max. vplyvom iného sklonu motora nie je sací koš čerpadla v najnižšom bode vane = hladina môže byť nízka Jednoznačne by som tam dal vaňu Al, hlavne keď zvyknete motor "preháňať"... Dám na tvoji radu a jdu do Al vany-netušíš co stojí nová? A novej sací koš? Dík. Jo a ještě něco: kolik tam leješ oleje? hliníku olej nic neudělá |
Autor: | ferrari [ 12.11.06, 20:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Thobiach - netuším čo stojí nová, mňa nestála použitá nič a na vrakáči isto kúpiš staršiu tak za stovečku... Ozaj, koľko oleja...no, nalial som jednoducho 4l oleja (to bol motor bez kvapky oleje, keďže bol rozobratý) a to beriem ako max. - urobil som si značku na mierke....ako min. beriem tak 1 cm pod max. vyšlo mi to tak, že je to spodok mierky (= asi 1 cm od spodu mám max.) |
Autor: | Thobiash [ 12.11.06, 20:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: Thobiash píše: ferrari píše: Ja som tam dal 120 tkovú Al vaňu (a samozrejme 120 tkový sací koš čerpadla). Totiž pri ponechaní pôvodnej vane nastanú 2 problémy: - olej sa málo chladí (neviem prečo dávali na Favo plechovú vaňu - motor vpredu=lepšie chladenie? cena? odolnosť voči nárazu?nižšie otáčky ako 120tka?) - aj keď máš olej na max. vplyvom iného sklonu motora nie je sací koš čerpadla v najnižšom bode vane = hladina môže byť nízka Jednoznačne by som tam dal vaňu Al, hlavne keď zvyknete motor "preháňať"... Dám na tvoji radu a jdu do Al vany-netušíš co stojí nová? A novej sací koš? Dík. Jo a ještě něco: kolik tam leješ oleje? hliníku olej nic neudělá |
Autor: | Jarda S. [ 12.11.06, 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
když vemeš starou vyčistíš jí tak nemáš rozdíl mezi tou starou a fungl novou |
Autor: | Thobiash [ 12.11.06, 20:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: Thobiach - netuším čo stojí nová, mňa nestála použitá nič a na vrakáči isto kúpiš staršiu tak za stovečku... jj vanu koupim na vrakáči, jen mě to zajímalo, ale koš radši koupim novej. V knížce píšou, že olejová náplň Fa motoru je min. 3,5l a max.4,5l-já tam leju těch 3,5l nebo o chlup víc, ale když to má jinej sklon, tak bych ho tam měl dát asi víc, nebo? |
Autor: | Jarda S. [ 12.11.06, 20:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
vanu bych možná i našel a oleje tam dej 4 l je to přeně mezi |
Autor: | Thobiash [ 12.11.06, 20:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: vanu bych možná i našel a oleje tam dej 4 l je to přeně mezi jj zlatá střední cesta... |
Autor: | ferrari [ 12.11.06, 21:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Thobiash píše: ferrari píše: Thobiach - netuším čo stojí nová, mňa nestála použitá nič a na vrakáči isto kúpiš staršiu tak za stovečku... jj vanu koupim na vrakáči, jen mě to zajímalo, ale koš radši koupim novej. V knížce píšou, že olejová náplň Fa motoru je min. 3,5l a max.4,5l-já tam leju těch 3,5l nebo o chlup víc, ale když to má jinej sklon, tak bych ho tam měl dát asi víc, nebo? To daj, aspoň tie 4l...inak by ma zaujímalo, prečo má Favo max. 4,5l oleja a Š105-130 4l...Ja sa každopádne riadim vaňou (myslím, že od nej hladina pleja závisí) - neviem prečo by mal mať favo motor viac oleja, keď je to v podtstae rovnaký motor ako 105-130 (až na hlavu)... |
Autor: | Thobiash [ 12.11.06, 21:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: Thobiash píše: ferrari píše: Thobiach - netuším čo stojí nová, mňa nestála použitá nič a na vrakáči isto kúpiš staršiu tak za stovečku... jj vanu koupim na vrakáči, jen mě to zajímalo, ale koš radši koupim novej. V knížce píšou, že olejová náplň Fa motoru je min. 3,5l a max.4,5l-já tam leju těch 3,5l nebo o chlup víc, ale když to má jinej sklon, tak bych ho tam měl dát asi víc, nebo? To daj, aspoň tie 4l...inak by ma zaujímalo, prečo má Favo max. 4l oleja a Š105-130 4l...Ja sa každopádne riadim vaňou (myslím, že od nej hladina pleja závisí) - neviem prečo by mal mať favo motor viac oleja, keď je to v podtstae rovnaký motor ako 105-130 (až na hlavu)... Jo tak já děkuju za rady, ale Tomass začal tohle téma dotazem, takže problém problikávání kontrolky mazání je danej sklonem motoru a měla by pomoct Al vana (Š120) a víc oleje (cca 4l)-shrnul jsem to správně nebo k tomu ještě někdo něco má? Ještě jednou díky všem. |
Autor: | Bukaj [ 12.11.06, 23:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě k množství oleje: Motory 742 a 781 se liší pouze tou vanou a košem čerpadla a nějakými dalšími drobnostmi... ...takže bych do Fa motoru ve škodovce (s Al vanou a 120kovým košem) lil tolik oleje, kolik se má lít do 742 - tj 2,5/3,5l oleje min./max.... ...prostě o litr míň, než píšete |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |