Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Ulomený podtlak na karburátoru
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=24554
Stránka 1 z 3

Autor:  Šmejky [ 28.11.10, 14:57 ]
Předmět příspěvku:  Ulomený podtlak na karburátoru

Zdravím přátelé.

Když jsem z důvodu záměny topení na favoritu vyndaval karburátor, stalo se mi, že se mi zezadu ulomil domeček podtlaku. Nevím, jak to nazvat... Plastová kostka, na ní je našroubovaná čepička, ve které je na pérku kolíček. Do této kostičky vedou dvě podtlakové hadičky. Je to levý roh karburátoru vzadu u hadic s vodou.

kostičku jsem zalepil a ještě před zalepením i po to fungovalo a funguje následovně.

Fáze č.1 : Když je motor studený, podle mě by měla být klapka otevřená, tak, jako jsem jí míval otevřenou původně. Nyní je zavřená. Auto nastartuje a chcípá. Když se mírně ohřeje, že se motor jakž takž udrží a nechcípne, mohu z karburátoru odpojit jakýkoliv konektor a nic se neděje.

Fáze č.2: S postupným zahřátím motoru se mi začne otvírat klapka a v určitou chvíli se otáčky vyhoupnou na hranici klasického volnoběhu při studeném motoru. To už pak drží tak dlouho, než se to opět přehoupne a otáčky klesnou na volnoběh při ohřátém motoru - fáze 3. To už je ale v pořádku.

Zvláštní je, že když drží otáčky, jako by měl držet za studena,čili nyní ve fázič.2, najednou, když odpojím kontakt, motor zhasne.

A taky nevím, jak hluboko má být zašroubovaná ta čepička na té kostičce, co jsem ulomil a přilepil zpět.

Autor:  Capricorn [ 28.11.10, 15:22 ]
Předmět příspěvku: 

No podívej podle toho jak to popisuješ si ulomil "klobouček" z objemového ovladače, který má na starosti ochuzení směsi ihned po startu studeného motoru a taky snížení otáček.

Máš na mysli toto viď? http://www.autobyznys.cz/detail2410/kar ... y-karb-fav případně z jiného pohledu... http://www.autotypautodily.cz/cz-detail ... vorit.html

Pokud chceš zjistit jak celý "sytič" pracuje tak si stáhni Andrta (stačí zajít na www.uloz.to a zadat Andrt Favorit a vyjede ti odkaz na stažení) a studuj nebo použij vyhledávání. Je to tady milionkrát dopodrobna popsané a ne že bych nechtěl ti poradit, ale psát to znovu by jaksi nemělo smysl.

Jinak výměna objemového ovladače i jeho nastavení není vůbec složitá záležitost.

Autor:  Šmejky [ 28.11.10, 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

Capricorn píše:
No podívej podle toho jak to popisuješ si ulomil "klobouček" z objemového ovladače, který má na starosti ochuzení směsi ihned po startu studeného motoru a taky snížení otáček.

Máš na mysli toto viď? http://www.autobyznys.cz/detail2410/kar ... y-karb-fav případně z jiného pohledu... http://www.autotypautodily.cz/cz-detail ... vorit.html

Pokud chceš zjistit jak celý "sytič" pracuje tak si stáhni Andrta (stačí zajít na www.uloz.to a zadat Andrt Favorit a vyjede ti odkaz na stažení) a studuj nebo použij vyhledávání. Je to tady milionkrát dopodrobna popsané a ne že bych nechtěl ti poradit, ale psát to znovu by jaksi nemělo smysl.

Jinak výměna objemového ovladače i jeho nastavení není vůbec složitá záležitost.


Ano, to je přesně ono. Tento člen jsem ulomil, v těle karburátoru mi zůstala kostička a ten váleček mi zůstal viset na té tyčince co je patrná z obrázku. Důkladně jsem to kolem dokola zalepil dvousložkovým lepidlem. Bohužel nevím, zda zrovna v tom spoji to může mít vliv.

Mockrát děkuji za odkazy. Vyhledávání jsem použil, našel něco podobného, ale ač to tu možná je též popsané, nevěděl jsem, jak se to přesně jmenuje, abych dle tohoto názvu vyhledával. Neznalost neomlouvá, já vím. Díky moc.

Autor:  Dundee [ 28.11.10, 22:18 ]
Předmět příspěvku: 

Je lepší to vyměnit. Mám tady nějaký starší karbece, tak bych ti mohl jeden kus poskytnout, ale funkčnost si budeš muset ověřit sám.

Autor:  Šmejky [ 28.11.10, 23:24 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="Dundee"]Je lepší to vyměnit. Mám tady nějaký starší karbece, tak bych ti mohl jeden kus poskytnout, ale funkčnost si budeš muset ověřit sám.[/quote

Kolik bys za něj chtěl? Musel bys mi ho poslat poštou. Asi ale nejdřív zkusím koupit ten samotný člen a pak se kdyžtak ozvu. Díky.

Autor:  Dundee [ 28.11.10, 23:25 ]
Předmět příspěvku: 

Myslel jsem ten plastovej bazmek, celej karbec pustit nemůžu (musim ze tří poskládat jeden funkční). A pošlu ti ho zadax.

Autor:  MATTESS [ 28.11.10, 23:57 ]
Předmět příspěvku: 

A pořád bude citovat předchozí příspěvek.... :roll:

Autor:  Matthes [ 28.11.10, 23:59 ]
Předmět příspěvku: 

Spis se bude snazit :lol:

Autor:  Nepér [ 29.11.10, 00:38 ]
Předmět příspěvku: 

Mně odešel taky, nějak jsem to zkoušel v práci vakuovou pumpou (ne vole, neprodávám v sex shopu) a zdálo se, že to funguje ale na karburátoru se neotevíral. S novým se to po startu nedusilo. Tím chci říct, že se může zdát dobrý ale i malá netěsnost ho vyřadí z funkce.

Autor:  Šmejky [ 29.11.10, 07:16 ]
Předmět příspěvku: 

Dundee píše:
Myslel jsem ten plastovej bazmek, celej karbec pustit nemůžu (musim ze tří poskládat jeden funkční). A pošlu ti ho zadax.


O.k. posílám SZ

Autor:  Šmejky [ 23.12.10, 23:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ulomený podtlak na karburátoru

Mám ho vyměněný, koupil jsem nový. Ale otáčky vylítnou na sytič až později, ne hned po startu. Jak to mám poštelovat?
Já vím, určitě se to tu již psalo, ale alespoň odkaz by mi pomohl. V té chytré knížce viz. výše odkaz v tomhle tématu, je to na mě moc složitě a zdlouhavě. Dokonce tu knížku mám doma. Když jsem vkládal nový objemový ovladač, měl jsem vyšroubovaný ten dlouhej imbus, co je na konci toho plastového vodítka. Dle měření šuplérou jsem jej dal ale na původní místo od výrobce. Ten původní starej ovladač měl při porovnání ten šroubek zašroubovaný více, může to být tím? Že sytič drží otáčky až po nějaké době místo od začátku po nastartování?

Autor:  Šmejky [ 25.2.11, 22:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ulomený podtlak na karburátoru

Poradí mi prosím někdo? Sytič mi otevírá až když motor je lehce zahřátý, ale to už drží i bez něj..

Autor:  Nepér [ 28.2.11, 23:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ulomený podtlak na karburátoru

To se neotevírá sytič ale vlivem zahřátí motoru stoupají otáčky... asi.
S tím novým podtlakovým ovladačem škrtící klapky se to chová jak?

Autor:  Šmejky [ 1.3.11, 00:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ulomený podtlak na karburátoru

po nastartování nedrží volnoběh. Ten začne držet na cca 500 otáček až po pár minutách a jakmile se motor zahřeje a začne stoupat teplota, otáčky vylítnou na nějakých 1500 a opět po nějaké době, kdy se ještě více zahřeje motor, klesnou na běžné provozní otáčky a pak už je vše v pořádku.

Autor:  Nepér [ 1.3.11, 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ulomený podtlak na karburátoru

A ta přívěra se po nastartování pootevře? Pokud to chytne ale pak nedrží otáčky, bývá vadný ten podtlakový ovladač, přívěra zůstane zavřená a motor se dusí bohatou směsí.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/