Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Ranné štartovanie Favorit 92 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=24691 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Rados [ 8.12.10, 18:05 ] |
Předmět příspěvku: | Ranné štartovanie Favorit 92 |
Nazdar. Keď idem ráno na fačku , tak bez pridania plynu nenaštartujem. Keď naštartujem tak mi zopne sytič , ale nie vždy. Keď potom sytič vypne otáčky mi klesnú na 500. Karbec som vyčistil a volnobeh som sktrukou nastavil na 900. Keď sa motor zahreje na prevádzkovú teplotu všetko je ok. Naštartujem aj bez plynu na prvý šup a otáčky su hneď 900. Neviete poradiť? Už som vypucoval celý karbec a nič. netuším kde je chyba. |
Autor: | Capricorn [ 8.12.10, 19:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
Studený motor ti v tomto počasí respektive teplotě musí naskočit na 2200 +/- 200 otáček a hrdlo I. stupně karburátoru musí být úplně uzavřeno vzduchovou přívěrou. Jinak pokud máš volnoběh při teplém motoru v pořádku a problém je jen se studeným motorem tak nemá žádný smysl nastavovat šroub dorazu klapky jelikož tím se nastavují volnoběžné otáčky pouze pro teplý motor. Na nastavení volnoběžných otáček studeného motoru je samostatný šroub. Dokud motor nedosáhne provozní teploty tak funkci dorazu klapky přebírá sutpňovitá vačka a šroub pro zvýšený volnoběh studeného motoru. Nejlepší bude když si projdeš vyhledávání a trochu si to pročteš jelikož je to tady x-krát popsané a taky bych ti doporučil stáhnout si knížku od autorů Andrt-Malina na kterou odkaz tady na fóru taky najdeš. |
Autor: | Rados [ 8.12.10, 20:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
kde sa nachádza šrob na nastavenie klapky za studeného motoru. A dakujme za literaturu už študujem |
Autor: | gokralik [ 8.12.10, 20:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Před startováním prošlápneš plyn a pak startuješ bez plynu? Nebo prošlápneš a pak ho musíš sešlápnout, aby motor naskočil? On totiž karburátor potřebuje sytič aktivovat tím sešlápnutím a z tvého příspěvku jsem nějak nepochopil, jestli to tak děláš. Ten šroub je u stupňovité vačky, po pravé straně karburátoru (ve směru jízdy), má (měl by) na sobě pečeť, kterou musíš nejdříve rozdrtit kombinačkami. |
Autor: | Rados [ 8.12.10, 20:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
Sadnem do auta klúčik dám do polohy ked sa mi rozsvietia budiky. Zošlapnem spojku začnem štartovať a ako štartujem troška pridam plyn a chytí P.S. mal by som pred štartovaním zošlapnúť plyn? a až potom štartovať? |
Autor: | Capricorn [ 8.12.10, 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
Nj tak v tom případě musíš před startem ještě sešlápnout plyn aby se sytič aktivoval jak už napsal gokralik. To je nutný předpoklad a na ten jsem pravda zapomněl Tak nějak už automaticky počítám s tím že by tohle měl majitel vědět. |
Autor: | Rados [ 8.12.10, 20:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
sytič a štartovanie by som mal. (Zajtra skúsim) Tou skrutkou si už len doladím studený volnobeh a malo by to byť ok. kolko je optimálny volnobeh pri studenom motore |
Autor: | Capricorn [ 8.12.10, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
Vždyť všechno to máš napsané v té knížce kterou jak už jsi napsal máš staženou. Jak popis práce respektive funkce sytiče tak i jeho natavení. |
Autor: | Rados [ 8.12.10, 20:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
hladám. ďakujem chlapi dám vedeiť či predšlapávanie plynu pomohlo. |
Autor: | CrazyMan [ 8.12.10, 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
mělo by jít slyšet takové mírné cvaknutí |
Autor: | Rados [ 9.12.10, 21:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
tak. Ked som pred naštartovaním raz stupil na plyn a potom naštartoval tak som naštartoval celkom good, ale po vypnutí sytiča otáčky boli velmi nízke skoro to zhaslo. Budem musieť doladiť studený volnobeh a malo by to frčať. Dakujem |
Autor: | gokralik [ 9.12.10, 23:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šroubem volnoběhu (zezadu karburátoru) nastavuj jen při teplém motoru. Sytič třeba může vypnout příliš brzy a pak nemusí ten zatuhlý motor volnoběh utáhnout. Nejdříve zkontroluj, jestli se šroub dotýká vačky na všech místech, prostě jestli nejde v nějaké poloze šejdrem. Pak se dá ještě povolit těleso bimetalu a pootočit s ním, aby sytič nevypínal příliš brzy. |
Autor: | varok [ 10.12.10, 07:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
Když nastartuješ zmrzlý motor, s tím, že před nastartováním prošlápneš plyn. pedál, tak by měl naskočit asi na 2000ot./min. jak psali kluci. Pokud naskočí motor a otáčky jsou stěží 1500, je možné přidat šroubem zvýšeného volnoběhu. Je v přední části karbecu, jemně po levé straně, při pohledu zepořecu od chladiče. Ten šroub se musí dotýkat té stupňovité vačky a celý mechanismus musí jít lehounce. |
Autor: | Rados [ 10.12.10, 14:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ranné štartovanie Favorit 92 |
čítal som v príručke od Malinu že regulačný šrob sa nastavý na predposledný najväčší stupeň stupňovitej vačky. Otáčky by mali dosahovať 2200 až 2400 ot/min. Ešte som to nenastavoval idem na to zajtra , ale mne to po štarte vyskočí na 1500 a potom klesne na 500. Keď sa motor zohreje tak drží tých 900. Keď rozdrtím tu pečať musím šrob znova zapečatiť po nastavení? Chcel by som sa Vás opýtať na iný problém. Dnes ráno som štartoval ako ste mi poradili. Naštartoval som na prvý šup a tak som vystúpil začal som ometať auto keď mi to náhle skapalo . Vrátil som sa späť do auta skúsil som naštartovať ešte 2x skoro chytilo a potom nič. Štartér točil ako divý ale nechytil a nechytil. (Benzín mám. Skúšal som AC pumpu napumpovať ,ale nepomohlo. Po viacerých pokusoch som vyšlahal baterku a teraz ju nabíjam) Nemali ste skúsenosti s niečim takým ? ďakujem |
Autor: | gokralik [ 10.12.10, 14:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
No tak to bude problém nejspíš někde na té vačce. Mimochodem ta hodnota (2200-2400) je myšlena u teplého motoru, u studeného je to samozřejmě méně. Já mám po startu cca 1500-1800 (záleží na zimě a na LPG je to zkreslené) a motor to taky v klidu přežije. Možná máš příliš bohatou směs, jak vypadají svíčky? Taky může být prasklá membrána v obohacovači, pak do motoru teče hodně benzínu... ale to se projevuje spíš špatnými teplými starty. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |