Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Bosch monomotronic - problemy, studeny start https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=24882 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | cmelak008 [ 28.12.10, 21:37 ] |
Předmět příspěvku: | Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
Ahojky, Mam feldu, bmm , rv96, 50kW Mam problem s tim ze v zime dochazi k problemum se starty studeneho a tepleho motoru. Problem je obcasny a v teple se prakticky nevyskytuje. Zacalo to tim, ze pri startu se seslapnutym pedalem, nebo pri okamzite akceleraci ze zaveje (prekonani prekazky) a nasledneho chcipnuti se motor prechlastal, pomuze odpojeni vstriku a vyfouknuti benzinu, zapojeni a nasledny start. Problem resim tim, ze nastartuji motor a necham to chvili bezet. Pri seslapnuti plynu je citit ze motor v nakem valci vynechava a klepe. V okamziku, kdy ma plyn plynuly najezd odjizdim. Ted se ktomu pridruzilo, ze kdyz motor teply, nebo kdyz startuji kratce po vypnuti, nemohu nastartovat. Motor se neprechlastava, svicky jsou po vyndani temer suche. Pomuze zase odendani vzduchoveho fitru, odpojeni zdruzeneho konektoru vstriku a cidla teploty nasavaneho vzduchu a po naslednem zapojeni, krasne nastartuji, dotahnu blok vzduchoveho filtru a odjizdim. Nejdriv jsem si rikal, ze je neco s nasavanym vzduchem, ale ted se spise priklanim k vadnemu vstrikovacimu ventilu nebo cidlu teploty nasavaneho vzduchu, pri jeho odpojeni a zapojeni se to v kazdem pripade krasne rozjede. Projizdel jsem web a soucasti bmm samostatne uz prakticky neexistuji, prestalo se to vyrabet a je to silene drahe. Nevite, kde se da rozume sehnat dily na bmm ??? Dekuju vsem za rady a pomoc |
Autor: | xXxTRA [ 29.12.10, 03:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
v prvni rade bych zkusil seridit ventily... jinak pokud muzes, vyzkousej jiny vstrikovac, ja bych nekde mozna nahradni nasel, ale ten nedam |
Autor: | slovacek.milos [ 29.12.10, 07:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
já bych na to čel vagem kdo ví co ti to hlásí za tepoty, či jiné údaje, v bloku měřených hodnot a co máš v paměti závad, pokud ti to nejde nastartovat na klapce je suchu a oko nevidí jiskru tak blbne spravidla i snímač otáček, pokud je to motor na který se totálně sralo, tak musíš začít dokonale u všech skupin, motor výměna oleje, chladící kapaliny, seřízení ventilů, měření komprese, revize VN nové svíčky, měření odporů, čistění a mazání rozělovače, revize elektriky, koster, spojů, kontrola palivové soustavy, výměna pal filtru, měření tlaku paliva, pak vag a kontrola všech akčních členů, zejména čidla teploty na sání, snímač otáček a lambáda, klapka, spínač volnoběhu, věřím že tvůj motor je kopa hnoja, hnízdiště vos a čmeláků miloš miloš |
Autor: | Ondras83 [ 29.12.10, 18:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
vag, novej snimac otacek a cidlo chl. pakaliny, jesi to je to stary, tak sou jeste cidla vzadu na parohach (neim, jesi to meli i feldy, ale facka jo) jako prvni mrkni na VAG a udelej starej start (a nebudu psat, co to je, je to tady na foru snad v kazdym prispevku k BMM...) a nestartuj to se seslapnutym plynem |
Autor: | michalkatka [ 29.12.10, 21:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
takže každá striekačka sa štartuje bez plynu, aj BMM.... |
Autor: | varok [ 1.1.11, 14:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
A díly na BMM se nedají sehnat? To se divím. Vstřikovací jednotku nevím, podle mě jde sehnat nová, ale je tak drahá, že se to nevyplatí kupovat. Jinak všechny díly k motoru i čidla jsou normálně k dostání. Vyměnil bych váhu vzduchu, nejsem si ale jistý, jestli ji má i BMM. Potom čidlo teploty chl. kapaliny. Víčko a palec rozdělovače, nejlépe i kabely ke svíčkám a od zap. modulu k rozdělovači. Pokud to nepomůže, tak jedině na vag, jak radili předemnou. |
Autor: | Capricorn [ 1.1.11, 15:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
varok: Váhu vzduchu BMM opravdu nemá A nemá jí ani MPI. BMM počítá zatížení jen podle otáček motoru (snímač otáček) a natočení klapky (potenciometr). MPI k tomu přidává i MAP senzor tj. snímač tlaku vzduchu v sacím potrubí. |
Autor: | Jarda S. [ 1.1.11, 15:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
váhu vzduchu nemá žádná felicie, ty měří nepřímo- BMM podle úhlu otevření klapky a teploty vzduchu a z otáček |
Autor: | Capricorn [ 1.1.11, 15:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
Sadro teplota je jen korekce, ale základ pro určení zatížení u BMM je podle otáček a úhlu klapky. |
Autor: | varok [ 2.1.11, 15:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
Aha, jsem se díval na obrázek favorita a v knížce je napsané nějaké čidlo teploty vzduchu. Je ve foltrboxu u BMM, tak jsem myslel, že je to ta váha vzduchu. |
Autor: | slovacek.milos [ 2.1.11, 15:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
Capricorn píše: Sadro teplota je jen korekce, ale základ pro určení zatížení u BMM je podle otáček a úhlu klapky. korecke teploty je ale řádná třeba u 1.4 MPi když se ti prošlehne čidlo tak je teplota asi 13O a jak motor trochu schlídne už ho nenatočíš miloš |
Autor: | Capricorn [ 2.1.11, 15:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
Miloši u 1,4 MPI jestli si to pamatuju dobře tak pokud chybí signál o teplotě vzduchu tak se jako náhradní použije hodnota závislá od hodnot teploty chladící kapaliny. Když chybí obě tj. jak tlak vzduchu tak teplota tak motor jede v nouzáku jen podle otáček a úhlu klapky, ale jet by měl. Ty spíš myslíš když vysadí snímač teploty chladící kapaliny ne? Klidně mě oprav jestli se pletu. Faktem je že mám co se Fábie týká víc spíš teoretický znalosti než praktický i když onu 1,4 MPI už jsem si taky párkrát osahal co se oprav a diagnostiky týká. |
Autor: | cmelak008 [ 2.1.11, 18:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
Ahoj, Moc dekuju vsem za prispevky. Co se tyce problemu a oprav, tak asi za prve na to vyrazim s Vagem, akorat jsem zbastlil nakej prevodnik tak uvidime. Zatim se taky priklanim ke vstrikovaci, asi ho potom vymenim. Jinak motor je skontrolovanej, ma novej rozvodak, pretesnenou hlavu, ventlily ok. Mel jsem to asi ve trech servisech a nebyli schopni nic udelat. Umej akorat neco vyndat a nahradit novym dilem. Musim si to proste opravit nejak sam. Holt s veteranama uz nikdo neumi . Maj bohuzel taky problem s tim, ze nemaji nahradni dily bmm na experimentovani. Co se tyce nahradnich dilu, tak mam zatim takovou zkusenost, ze cidla teplot, otacek, lambda jsou zatim k dostani, ovsem velky problem je se soucastmi bmm. To znamena sehnat na netu rozume cpu a takovou tu vrchni konzoli (vstrik, klapka, regulator tlaku, cidlo teploty vzduchu) je prakticky nemozne. Prej pro to jezdej do nemecka a slovenska (tam kde bylo srotovne). Proto bohuzel nemohu prilis experimentovat a musim jit trochu na jistotu. Akorat se mnou licituje nakej manik z vrakace a chce za starej vstrik litr, to jeste nevim, v jakym je stavu, asi ho poslu do pr.. Diky Cmelak |
Autor: | cmelak008 [ 2.1.11, 19:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
Ahojky, Jeste bych se chtel zeptat, jak se projevuje kolisani tlaku v palivovem okruhu, kdyz je treba vadny regulator tlaku nebo zaneseny palivovy filtr ?? Zdravi Cmelak |
Autor: | Jarda S. [ 2.1.11, 19:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Bosch monomotronic - problemy, studeny start |
ve škodovce by to měli mít ovšem cena je přes 10 za celou klapku se vstřikem |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |