Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Porouchaná lambda?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=24904
Stránka 1 z 1

Autor:  Johny_Servis [ 30.12.10, 19:08 ]
Předmět příspěvku:  Porouchaná lambda?

Ahoj

VAG mi napsal v paměti závad chybu 00537 (Lambda regulace - překročení horní hranice). Jde o to, že napětí lambdy je hned po startu studeného motoru i 1,5V (maximální hodnota má ale být 1V) jak se motor zahřeje, tak už napětí skokově kolísá v rozmezí 0-1V a reaguje přesně tak jak má.
- Vyhřívání sondy je v pořádku
- Motor (i studený) nemá žádné tendence chcípat, trhat atp... (běží normálně)

Dílenská příručka říká:
- Je-li zobrazena závada lambda sondy a vyhřívání sondy je v pořádku, rozpojit svorkovnici lambda sondy
-Zapnout zapalování
- Změřit napětí multimetrem mezi kontakty 3 a 4 svorkovnice kabelového svazku
Požadovaná hodnota: min. 450mV (Já takhle naměřil 1.5V)
- Vypnout zapalování

Je-li dosaženo požadované hodnoty:
- Vyměnit lambda-sondu

Moc nechápu tu formulaci "Je-li dosaženo..." jakože je-li napětí větší jak 450mV (viz. výše) tak je lambda špatná?
Já to napětí změřil na tom kabelu co jde Z řídící jednotky - dělám to doufám správně? (viz. "...kontakty 3 a 4 svorkovnice kabelového svazku...")

Je zajímavé, že posledních 14 dnu jsem měl napichlé 3 další felicie a všechny měly tuto závadu a všechny motorově běží normálně.
Proč je teda to napětí tak vysoké? (to by znamenalo mega-bohatou směs - to je ale logické že v mrazu při startu potřebuje bohatou směs - proč to ale píše do paměti závad?)

díky

Autor:  big.jedla [ 30.12.10, 20:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

asi jde o problém ve vyhřívání sondy...

ze začátku když je studená tak na ní je to vysoké napětí, jak se zahřívá tak začíná regulovat správně

v dílenské příručce se zřejmě mluví o napětí pro vyhřívání té sondy, píšeš min.450mV takže pokud naměříš více než 450mV tak napětí pro vyhřívání je správné ale vyhřívání nefunguje správně => chyba ve vyhřívání v sondě

Autor:  Johny_Servis [ 30.12.10, 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

Ne ne vyhřívání je v pořádku - to je na kontaktech 1 a 2 svorkovnice k lambdě a má tam být napětí jako na aku. To sem naměřil v pořádku.
Těch 1,5V jsem naměřil na signálním vedení

Autor:  Viky [ 30.12.10, 20:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

Muzes mit spatny vytapeni a dlouho trva nez se cidlo nahreje. Jinak mne lambda sjede na 120ce na pacovni hodnoty asi po 15 az 20s. Jinak je tam taky pres 1,3V.

Aaa.... dalsi prispevky. Kdyz neni sonda natopena, muze to vysoky napeti mit.

... mas topenou sondu? Jestli mas netopenou, tak reaguje az pri vyssi teplote, tzn. je opotrebena.

K tomu topeni.... napeti tam muze bejt, ale tece tam proud? Muze bejt preruseny.

Autor:  Johny_Servis [ 30.12.10, 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

Měřil jsem také odpor topného obvodu sondy za studena - ukázalo to 2,4ohm (dílenská příručka říká, že při pokojové teplotě má mít odpor 2,7 - 3ohm, pak odpor s teplotou prudce roste) - já to měřil v mrazu, takže to podle mě odpovídá.
Proud tedy MUSÍ být cca. 6A, vyhřívání je prostě OK - regulační napětí po chvilce spadne do správne meze 0-1V a správně reguluje - to je taky OK
Ale v paměti stále vysí závada a po jejím vymazání se objeví znova

Autor:  Viky [ 30.12.10, 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

Kdyz to chodi tak bych na to sral.

Autor:  buldozerxxx [ 30.12.10, 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

mno ja nevim ale ja osobně kdyz lambdu odpojim tak se nic neděje..jezdi to pořad stejně...mužu jezdit klidně s odpojenou... :-)..na vagu je lambda normlane v pořadku..tak nevim asi mam nějakej special :-)

Autor:  kwiko [ 30.12.10, 21:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

Jirka zikal ze lambda naskoci do chyb az neskor...

Autor:  Ondras83 [ 30.12.10, 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

bylo to MPIcko?...

me u vsech MPI, co mam na vag-comu, tak mi vsechny ukazujou 1V a neskacou, ale vsechny chodej normalne...nevim, co toje, pritom BMM funguje jak ma...

Autor:  michalkatka [ 31.12.10, 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

kurňa :!: to nevieš že lambda potrebuje svoju "pracovnú teplotu" zohrievanie môže trvať 30sek ale v týchto zimách kľudne aj 2-3min...

to je ten zápach benzínu, alebo riedidla tesne po štarte, lambda ešte nereguluje a RJ úmyselne podľa tabuľky núdzového režimu strieka paliva viac ako je treba, ak sa zohreje a začne tak zápach zmizne...

Autor:  michalkatka [ 31.12.10, 13:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

delete

Autor:  Johny_Servis [ 31.12.10, 14:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

michalkatka: Chápu že se musí lambda nahřát, ale PROČ se to zapíše do paměti závad? ŘJ moc dobře ví jaká je teplota vzduchu, tak by s tím měla počítat a vedět, že v zimě se bude zpočátku regulační napětí vyšší a proto tento stav ignorovat. Jinými slovy to ukazuje na nedotaženost programu v ŘJ.

Autor:  big.jedla [ 2.1.11, 20:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

nebo řídicí jednotka ví za jak dlouhou dobu má lambda správně regulovat a když třeba je to déle než 15minut, nebo teplota motoru je já nevím 50stupnu a lambda stále nereaguje tak jednotka ví že vyhřívání nefunguje jak by mělo, protože normálně by už dávno měla ukazovat správně
(to hádám)

Autor:  Johny_Servis [ 3.1.11, 23:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Porouchaná lambda?

Jinak jsem to zkoušel měřit přes VAG aj na octavii 1.6/74kW a opět to sdamé - první cca. minutu bylo regulační napětí vyšší a pak kleslo - ale paměť závad byla čistá - už to tam mají asi soudruzi ze škoda wagen pořešené

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/