Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Š 120 karbec - Vyřešeno
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=25006
Stránka 1 z 2

Autor:  MBX [ 8.1.11, 20:46 ]
Předmět příspěvku:  Š 120 karbec - Vyřešeno

Zdravim, mám problém s karburátorem a už si nevím rady. Jde o 120L z 87 roku takže už má poslední karborátor SEDR 32. Nastartuje na otočení klíčku (samo že se sitičem) i ted v teplotách okolo 0 ale potom asi za 5 sec spadnou otáčky až chcípne (plynem se to srovnává dost blbě) potom zas hned nastartuje bez problémů a furt dokola - tohle dělá se standarním nastavením. Na plyn rychle reaguje až ve vyšších otáčkách. - Jinak karburátor jsem vyvařoval a dal nové všechny těsnění, O-kroužky na stelovacích šroubkách, membránu 2.stupně a akcelerační pumpičky které obě byly styřelé a díravé.
A furt se s tím nemůžu domluvit poradil by někdo co s tím ??

Autor:  xXxTRA [ 8.1.11, 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

jsi si jistý že to způsobí karbec? zkontroluj svíčky...

Autor:  fatal [ 8.1.11, 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

Když po startu hned stáhneš sytič, jak se to chová?

Autor:  MBX [ 8.1.11, 20:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

Tak když stáhnu sitič tak se hned zmenší otáčky a tím pádem zdechne.

A na svíčky jsem se sice nedíval ale myslím že budou OK když to startuje krásně a jednou se mi podařilo nastavit karburátor že vždycky jak motor zdechal a dostal se na tipuju tak 400ot tak se otevřel 2. stupen a otáčky vyletěli někde tak nad 4000 a furt se to takhle dokola opakovalo takže svíčky asi budou v pořádku

Autor:  ferrari [ 8.1.11, 20:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

MBX píše:
zas hned nastartuje bez problémů a furt dokola

čo dookola?
MBX píše:
Na plyn rychle reaguje až ve vyšších otáčkách

A toto presne čo znamená? nemáš iba pripchatú trysku 1. komory?

MBX píše:
jednou se mi podařilo nastavit že vždycky jak motor zdechal a dostal se na tipuju tak 400ot tak se otevřel 2. stupen a otáčky vyletěli někde tak nad 4000 a furt se to takhle dokola opakovalo

Zas som nepochopil...

Autor:  fatal [ 8.1.11, 21:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

2. stupeň se nesmí otvírat dřív než je (téměř) plně otevřená klapka 1. komory, něco tam máš hodně špatně. To zdechání bych tipl na přechlastání nebo naopak málo sytou směs, čili problém v systému volnoběhu resp. sytiči.

Autor:  MBX [ 8.1.11, 21:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

to ferrari :

zas hned nastartuje bez problémů a furt dokola --- Tím myslím že když to znovu nastartuju tak zas za 5s zdechne a pořád stejný stav


Na plyn rychle reaguje až ve vyšších otáčkách --- V nižších otáčkách to prostě spíš kucká při přidání plynu až ve vyšších to začně trochu reagovat


jednou se mi podařilo nastavit že vždycky jak motor zdechal a dostal se na tipuju tak 400ot tak se otevřel 2. stupen a otáčky vyletěli někde tak nad 4000 a furt se to takhle dokola opakovalo --- To se dost blbě vysvětluje - jak otáčky klesly na hranici zdechnutí tak si motor sám přidal otáčky tím druhým stupněm a ve vyšších se 2 stupen zase uzavřel a zase to spadlo, potom se zas otevřel a tak pořád dokola

Autor:  fatal [ 8.1.11, 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

Nebylo to naopak? Protože při poklesu otáček nemá karbec jak hnout s 2. stupněm...

Hádám že nejlepší bude, když tam nahodíš jiný karb...

Autor:  MBX [ 8.1.11, 21:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

taky mě to připadá jako docela blbost s tou 2. komorou - karburátor mám poskládyný snad dobře 2 komora se bez skoro otevřené 1. neotevře - takže je možny že je to naopak jak se otevřela tak to začlo zdechat

Autor:  fatal [ 8.1.11, 21:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

Jenže ona se nemá ani hnout. Je ovládaná podtlakem braným z obou komor a když je 1. klapka zavřená nebo přivřená, tak se tam nemá jak podtlak dostat. Jo a předstih máš v pořádku? Dorazy klapek jsi seřídil správně?

Autor:  MBX [ 8.1.11, 21:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

no zapomněl jsem napsat (za to se omlouvám) že ten karburátor předtím než jsem ho rozdělal a vyčistil tak fungoval ale měl špatné přechody a motor s ním byl nějaký líný (ale jel) to asi bylo tím že byla proražená tá podtlaková membrána u toho 2. stupně a potom že nefungovala akcelerační pumpička - takže s klapkama, předstihem jsem nehýbal a před tím to s tím nastavením jelo

Autor:  ferrari [ 8.1.11, 21:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

zas hned nastartuje bez problémů a furt dokola --- Tím myslím že když to znovu nastartuju tak zas za 5s zdechne a pořád stejný stav. A na koľký krát vlastne naštartuješ?

Na plyn rychle reaguje až ve vyšších otáčkách --- V nižších otáčkách to prostě spíš kucká při přidání plynu až ve vyšších to začně trochu reagovat to by naozaj vyzeralo na pripchatú hl. trysku 1. komory


jednou se mi podařilo nastavit že vždycky jak motor zdechal a dostal se na tipuju tak 400ot tak se otevřel 2. stupen a otáčky vyletěli někde tak nad 4000 a furt se to takhle dokola opakovalo --- To se dost blbě vysvětluje - jak otáčky klesly na hranici zdechnutí tak si motor sám přidal otáčky tím druhým stupněm a ve vyšších se 2 stupen zase uzavřel a zase to spadlo, potom se zas otevřel a tak pořád dokol
Tak toto je haluz jak mraky..a jak si prišiel na to, že sa otáčky zvyšujú otváraním 2. komory?

A nemáš iba deravú hadicu podtlaku posilňovača? Alebo vypadnutú skrutku, ktorou je zakrytá voľnobežná tryska (pozor, sú 2). Lebo aj extrémne prisávanie fal. vzduchu može spôsobiť takéto problémy...

Autor:  MBX [ 8.1.11, 22:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

1. startování není problém chytne okamžitě na otočení klíčku (spíš je problém motor udržet v nastartovaném stavu aspon par minut)

2. Tu hlavní trysku 1.komory kde najdu ?? Nevím jestli jsem na nějakou třeba nezapomněl při čistění

3. To právě nevím jistě jestli se otevírala 2. komora ale jinak si to neumím vysvětlit

4. Na tu hadici od posilovače jsem se už díval protože je tak 30cm omotanná alobalem tak nevím jestli je tam někde prasklá a ty zátky jsou tam obě dvě

Autor:  ferrari [ 9.1.11, 10:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

Dáš dole víko karbu a v plavákovej komore je tryska pre 1. stupeň (cca v strede na dne plavákovej komory) a v rohu (pri difúzore 2. srupňa) hl. tryska 2. stupňa...

A odpojovač voľnobehu ti funguje?

Autor:  MBX [ 9.1.11, 10:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Š 120 karbec

Tak tá tryska je čistá

odpojovač voľnobehu ? jestli myslíš ten elektomagnetický ventil tak ten cvaká

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/