Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Hlava motoru Škoda 105/120
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=25380
Stránka 1 z 1

Autor:  Tomas T [ 8.2.11, 05:48 ]
Předmět příspěvku:  Hlava motoru Škoda 105/120

Měl bych takovej dotaz o kolik se může maximálně snížit hlava (aby tam šlo sériové těšnení a aby motor neodešel hodně brzo) u Š105 ? a u Š120 ?tam je to jiné né ?díky za rady :)

Autor:  škodovka [ 8.2.11, 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava motoru Škoda 105/120

No to zalezi v jakym stavu mas motor...esli mas vule na pistnich cepech nebo ojnicnich loziskach bych hlavu nechal tak jak je :)
jinak osobne...do normalniho provozu a pro normalni jezdeni bych ji snizil tak o pul mm max o 1 vic jak o 1mm bych ji nesnizoval urcite ani na zdravem motoru ;)

Autor:  tomvm [ 8.2.11, 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava motoru Škoda 105/120

Můžeš vzít 105tku i 120cku o 2 mm. Dostaneš se na kompresi mírně pod 10. Což je sériová 120LS,130,136 ;)
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=43

Autor:  fatal [ 8.2.11, 13:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava motoru Škoda 105/120

Co se týče těsnění, tak nesmíš překročit tloušťku spodní strany, aby ti mělo co těsnit. :wink: Čím více to snížíš, tím větší problémy - vysoké tlaky, zeslabená hlava, problémy s nastavením ventilů, klika dostává na frak.

Autor:  p.s. [ 8.2.11, 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava motoru Škoda 105/120

měl sem 120 ku mko u tý se dělala komplet GO motoru hlavu sem měl sundanou o 2mm a když se dávala pryč motor měl nalítáno 95000km a šlapal jak švýcary :)

Autor:  Tomas T [ 8.2.11, 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava motoru Škoda 105/120

a co myslíte jakou bych měl použít klikovou hřídel ?měl bych nechat sériovou nebo tam dát lepší aby vydržela tlaky ? nechci abych se s tim musel potom zas babrat tak když už bude rozebranej tak se udělá i klika,pánve,ojnice,vačka,....karbec z čeho bych měl použít kliku,pánve (samozřejmě nové a z jakého typu ?),ojnice a vačku ?co myslíte že bych tam hodil vačku z Fava 254/254 ?nebo jinou ?díky za rady

Autor:  patrik-hp [ 8.2.11, 20:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava motoru Škoda 105/120

S tím,co tam bude za výsledný výkon,jiná klika není potřeba....Ta co tam je,to jisto jistě vydrží...

Autor:  Tomas T [ 9.2.11, 05:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava motoru Škoda 105/120

slyšel jsem že když tam dám ojnice z Favorita resp. z Feldy tak že se mi taky zvýší výkon ale nechce se mi tomu věřit jaký je v nich rozdíl ?podle mě jsou jen tvrdší nebo je i jinej rozdíl v nich ? a jakou teda vačku ?

Autor:  Viky [ 9.2.11, 07:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava motoru Škoda 105/120

OJNICE? Nebyly to vahadla?

Autor:  Tomas T [ 9.2.11, 13:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava motoru Škoda 105/120

nn ten dotyčný z aukra mi to nabízel :) ale ja sem si říkal že je to kravina a co tu vačku jakou bych měl použít ?

Autor:  patrik-hp [ 10.2.11, 00:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hlava motoru Škoda 105/120

Vačku doporučuji 260 nebo jí podobnou.254 nezavrhuji,ale je to jen sériová vačka.Kdybys chtěl mít velký oči,tak do ničeho co je 280 a vejš nechoď,pokud ti není nic známo o úpravě motoru.Protože ten na to prostě bez velkýho zásahu nepojede:!: ...Mimochodem i na 260sátku bys měl mít udělanou hlavu se sacím potrubím,né jen sníženou hlavu.To není úprava to je dát hlavu pod hlavu frézky nebo pod kotouč magnetky a vzít jí dosedací plochu a pouze věřit,že o to,co mě ubere kompresní prostor tak z toho mála vytěžim o kapku víc výkonu :lol:Ano,vytěžím,ale ještě se strachem,že mě budou doprovázet detonace při každý větší zátěži protože průtok do válce bude pořád obrazně malej a stejnej.V zásadě výkon jako takový je přepočtený na objem směsi nasáté a spálené za určitý čas a nezáleží jestli máš 5000ccm nebo 500ccm.Pokud dostaneš za ten určitý čas do pětistovky tolik směsi jako do toho pětilitru,máš zaručeno,že výkon obou motorů bude naprsto shodný :wink: ...A určitě to tam nedostaneš sníženou hlavou, nebo ojnicema.Tak tolik málo teorie...Motor je krásná Fyzika.Jen je jí tam tolik,že se v ní člověk musí pomalu orientovat a naslouchat při úpravě i negativa,aby neudělal někde přešlap a ve výsledku to nebylo horší nebo stejné,když to mělo být určitě lepší,to je praxe...V zásadě tedy "málo někdy znamená více" je naprostá pravda..Tím se řiď.A věř že sériová hlava 105-120-130 snese hodně aby byla méně a získ byl mnohem více.A aby byla více,je k tomu jen malý krůček,ale to je pro závody a né pro normální provoz.Je to totiž už i o spotřebě a taky o penězích...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/