Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Jakou nejlepší kompresi zvolit
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=25412
Stránka 1 z 3

Autor:  tomvm [ 10.2.11, 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Jakou nejlepší kompresi zvolit

Ahoj, když už se trochu rozjeli diskuze o KP tak bych se chtěl taky na něco zeptat. Mam seriovou škodu 105L a celkově vyhravam si s ní. Na motoru jsem vyleštil sací hliníkové potrubí a dal karburátor SEDR 2951 (š 130) jinak samozřejmě zapalování a plnění motoru v co nejlepším stavu to de. 105tka má KP 8,5 a vím že sériová 120LS nebo 130 nebo 136 má 9,7. Tak mě napadlo že bych hlavu mírně snížil a zvýšil tím větší účinost motoru. Říkal sem ti KP 9,5 tak že uberu z hlavy 1,6 mm. Motor má najeto cca 120tkm provozovaný od začátku na mogul felicia nebo super stabil, od 100tkm na MOL Dynamic Max. Motor je celkově v dobrém stavu. Zajimalo by mě jestli motor hned neodejde na klice nebo jestli nezačne nějak zlobit. Kdo se snižováním hlav má zkušenosti. Prosím piště. ;)

Autor:  fatal [ 10.2.11, 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

120LS by měla mít 9.5, ale to je jen detail. Přes KP 10 bych pro běžný provoz nešel. Při velkém snížení počítej i s problémy jako nemožnost nastavit ventily, protože nepůjdou dotáhnout matičky na červících vahadel apod. Dále je třeba si uvědomit, že při velkém snížení se dost oslabí spodní plocha hlavy a tím snížit pevnost. Motor ti při kompresi do KP 10 neodejde hned, více záleží na tom, jak to ženeš. Podle mě by snížení na 9.5 mělo být co se týče kliky a podobně v pohodě.

Autor:  darklord [ 10.2.11, 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

fatal: ked nejdu nastavit ventily tak hadam neni problem urobit si milimeter podlozku pod kozliky vahadiel nie?

Autor:  tomvm [ 10.2.11, 17:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

Díky fatale, takhle sem si odpověd představoval. ;)

Autor:  fatal [ 10.2.11, 19:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

darklord: Asi jak pro koho, podložky rovné, pevné, těsnící, na to asi nemám vybavení. Řešil jsem to jinak.

Autor:  xXxTRA [ 10.2.11, 20:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

fatal: a jestli se mohu zeptat, jak si to řešil?

Autor:  Kachnis [ 12.2.11, 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

fatal píše:
počítej i s problémy jako nemožnost nastavit ventily, protože nepůjdou dotáhnout matičky na červících vahadel apod.

pokud snizuju hlavu o tolik, tak si treba pod kozliky vahadel vystrihnu z plechu podlozky,ne :lol: , klasika plech co se mi vali po zahrade pozink ma 0,8mm, takze pri snizeni o 1,6 neni zadny problem..
jinak z praxe,pri snizeni o 1,75mm neni zadnej problem seridit ventily..spis nez nesmyslne honit kompresi, bych tu palici sundal a pohral si s kanalama, tak aby byly co nejvic pruchzi a v hlave nic neprekazelo, to same ventily, z kazdeho ventilu se da ubrat dost materialu aniz by mu to nejak uskodilo..kompresi max 9,5, vic nema smysl kdyz nevackujes

Autor:  fatal [ 13.2.11, 00:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

xXxTRA píše:
fatal: a jestli se mohu zeptat, jak si to řešil?

No můžeš, ale ponechám to zatím bez odpovědi. Někteří by mě tu za to ještě dva roky drbali.

Kachnis píše:
vic nema smysl kdyz nevackujes

To je tady docela rozšířený názor, můžeš mi vysvětlit proč?

Autor:  deekay [ 13.2.11, 00:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

Ja mam kompresny pomer 10,4:1 a na95ku to jazdi bez klepania ale pre istotu davam 100okt.

Autor:  Nepér [ 13.2.11, 18:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

Já 11.2 (pro 278/265° vačku je doproučeno 11.0-11.2) ale ještě jsem s tím nejel, nemám zapojenou vodu, sání ani výfuk :D
No a když to na N95 nepojede, tak holt budu u pumpy za exota a brát nějakej rychlej benzín.

Autor:  Kachnis [ 13.2.11, 19:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

fatal píše:
To je tady docela rozšířený názor, můžeš mi vysvětlit proč?

osobne v tom nevidim prinos, sice se zvysuje ucinnost motoru,ale to je prinosem jen k urcite hranici a vzhledem k ostatnim dotazum tazatele bych si tipnul, ze si s motorem nebude hrat nejak do hloubky, jak to delame my fanatici :), takze na motor co ma uz Xdesitek tisic za sebou bych proste nad 10 nesel,no..
muzes nam napsat jak jsi vyresil ty vahadla? nikdo Te drbat nebude, jen das do placu dalsi mozne reseni, pokud se nekomu nebude libit, nemusi to realizovat, tak nebud skrt :wink:

Autor:  fatal [ 13.2.11, 20:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

Tak s rozumným limitem 10:1 s tebou sice souhlasím, ale furt jsi mi nevysvětlil proč ne, když nevačkuješ...

A řešení si fakt nechám pro sebe, známe zdejší osazenstvo. :)

Autor:  Jarda S. [ 13.2.11, 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

já ani nevim kolik mam :D vim že mam seriovou 10:1 a hlavu tušim o 0.6 dole

Autor:  Kachnis [ 13.2.11, 20:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

fatal píše:
Tak s rozumným limitem 10:1 s tebou sice souhlasím, ale furt jsi mi nevysvětlil proč ne, když nevačkuješ...

no treba kvuli zapalovani, ktery si s tim nemusi umet poradit.. chybi cidlo "klepani" ktery sadra ma a proto muze psat co chce :)

Autor:  fatal [ 13.2.11, 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jakou nejlepší kompresi zvolit

A jiná vačka ti vyřeší klepání? :shock:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/