Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 16:26



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 ???Abnormalna zavada. Pomoc??? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 397
Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
Příspěvek ???Abnormalna zavada. Pomoc???
Uz mesiac sa trapime s jednou abnormalnou zavadou na bratovom Fa 135GLX karb r.v. cca93. Robi to toto: Rano nastartuje s obtiazami, ide do prace, za 10km mu zacne vyvierat intenzivne voda, ale teplomer neukazuje, ze by motor varil. Vyvrie asi 1.5L, zastavi na pumpe, doleje pocka a ide dalej asi 15km a nic. Kúri, nevrie, neprehrieva, motor ide normalne. Poobede cestou z prace vsetko ok, nevrie, kuri, ide. Rano zase vyvrie.
Je tam znizovana hlava o 1mm, nove tesnenie - kazdy by tipoval na to aj ja. Ale mexanik co to robil hovoril, ze videl za zivot iba 2 hlavy puknute na Fa. Okrem toho neveri, ze po zahladeni a GO hlavy+nove tesnenie by to bolo zle. Keby bola puknuta hlava, tak by to tlacilo tlak stale predsa... Hadice su ok, vsetky kontrolovane, novy termostat. Bez termostatu to nevyvieralo tak sme dali novy a robi to zas. Vodna pumpa tlaci vodu, je teda OK. Menili sme aj viecko na expanznej a robi to aj tak...
Nejake napady? Ak je to hlava tak to nestoji za namahu, bo za 2OOO ma druhy motor komplet. Poradte. Ani moj mexanik nevie co to je a sce dat dole hlavu. Ale teraz platil brat 2OOO za znizenie a GO hlavy, tak dat dalsiu a motor je slaby.. to radsej inu 136ku...
Tak a mozte lustit tento rebus... Vela stastia a diki.

_________________
742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky


30.10.06, 08:22
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 180
Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
Příspěvek 
Ja by som spravil to čo chce urobiť ten mechanik... dole hlavu a poriadne ešte raz skontrolovať hlavu aj tesnenie (možno brat trafil na zlý kúsok tesnenia)... nič iné ma nenapadá

_________________
Š 125L r.v.89


30.10.06, 09:51
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
Tiez by som suhlasil s mechanikom. Rozdiel medzi motormi 135 a 136 je subjektivne minimalny, skor je to MPi vs. ekotronik(40kw) , ale ak niekoho bavi menit motor....

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


30.10.06, 20:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
No, ak sa nerobilo nič iné, iba tá hlava, tak by som veru aj ja tipol na problém s tesnením (alebo niekto znížil hlavu nejak blbo) - možno nedobre dotiahnutá hlava. Výmena tesnenia tak 150 Sk + ca 4 hodinky práce. Ak si dal dole 1mm, atk teraz máš komp. pomer 9,7 = 136 ku. Ak je motor dobrý a nežerie olej, nešpekuloval by som s výmenou...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


31.10.06, 17:51
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
ptal jsem se jednoho v Hodoníně co dělá hlavy jako strojař pořád dokola, tak puklou hlavu na fáčku ještě neviděl a dělá to mnoho let miloš


Naposledy upravil slovacek.milos dne 31.10.06, 19:42, celkově upraveno 1



31.10.06, 19:34
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
už jsem si vzpoměl, takovou závadu jsem jednou slyšel, byl prasklý válec asi 1 cm nahoře u hlavy, ale na vlastní oči jsem to neviděl, je možné že se ti po zahřátí prasklina zatáhne, já bych vypustil chladící kapalinu, sdělal přetlakovou zátku a ráno nastartoval, jak ti pujde výfuk z nádobky, tak hlava dole a hledat miloš


31.10.06, 19:40
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
já už viděl prasklej píst ale u potkanýho motoru :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


31.10.06, 19:54
Profil ICQ

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
No a mě rupla hlava na formanu, najeto asi 250 tisíc, LPG a najednou se zastavil a bylo to. Praskla hlava, voda do oleje, ztratil kompresi a už nejel.

_________________
Mazda 323, červená


31.10.06, 20:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Mozes mat netesnost na vodnom cerpadle. Inak by som to tipoval na tesnenie hlavy - mozes mat aj utopene vlozky.


31.10.06, 22:28
Profil

Příspěvky: 128
Příspěvek 
podla mna tam bude nieco s hlavou bud nedotiahnuta alebo ponorená vložka

pišeš, že po čase vyvreje voda a po doliatí ide v pohode.
Zrejme tam bude malá netesnost ktorá sa odstrání po zohriatí motora, a po vychladnutí sa znovu objaví
daj dole hlavu a tesnenie bude ako kniha ak je to netesné bude tam stopa po netesnosti, nezabudaj zmenil si kompressny pomer
ak nebude premeraj valce, ale idealne by bolo ich pretesnit


2.11.06, 16:39
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Vašku prosím tě tys viděl tu prasklou hlavu na tom formanu? a kde ta prasklina byla ?, nenakukal ti to jen opravář? napiš miloš


2.11.06, 18:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Příspěvek 
povím vám hned několik věcí čím to může být za prvé vadné těsnění pod hlavou za druhé špatně snížená hlava podle vlastní zkušenosti můžu říct že může bejt snížená moc nahrubo nebo naopak najemno snižoval sem hlavu na 135L a musel sem jí nakonec snížit o 1.7mm než sem vychytal ten povrch nesmí to bejt ani moc ani málo nedá se popsat jak to udělat ale dělalo to přesně tohle a za další může bejt ohnutá hlava i když prasklou nelze vyloučit a viděl sem to na valstní oči byla prasklá mezi ventilama na druhym válci takže ať chceš nebo ne musí hlava dolu a zkoumat a zkoumat holt nějakej ten koník navíc něco stojí a neni vždy procházka růžovou zahradou


3.11.06, 23:06
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Moznost - netesnost chlazeni
Uz jsem videl tuto zavadu: na nejakem velice teplem miste chladiciho okruhu (mezi hlavou a vstupem chladice) muze byt miniaturni netesnost. Kdyz se motor ohreje, tece tamtudy voda, dokud se tlak nevyrovna s vnejsim tlakem, ale neni to videt, protoze se odparuje. Pri chladnuti si to vlivem podtlaku nasaje vzduch. Muze to byt napriklad na spoji hlava-termostat. Naslo by se to umelym natlakovanim chladiciho okruhu. Pokusne muzes po zastaveni motoru sundat vicko nadrzky a dat ho tam az budes startovat, tim zjistis, jestli to skutecne je tim nasavanim vzduchu.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.11.06, 20:40
Profil ICQ YIM
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
michale to teda zírám, to jsem ještě nikdy neslyšel o tom povrchu, nechal jsem si dělat hlavu na R19, to se toho brusiče v pondělí přeptám, to znám případy hlava přebroušená pilníkem, vrtačkou, vibračkou a vcelku všechno jelo, pokud nebyla prohlá a na to ti stačí pravítko a lístkové měrky miloš


4.11.06, 20:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Příspěvek 
no fakt nekecám musela se snižovat na třikrát než se povedl ten správnej povrch poprvé mi to vytlačilo těsnění když se to zahřálo a podruhé byla zase moc nahrubo takže tam nebyla taková těsnost ale ono to byl taky extrém 135 dostal 280-tku vačku snížila se mu takhle hlava dostal 136-tkové písty duralový řemenice odlehčil se setrvačník zvětšily se kanály v hlavě a slícovalo se to s potrubím a kompletně se přetryskoval karburátor takže tam rozhodně nebyly sérioví tlaky ale opravdu se mi to stalo schválně se zeptej jo a snižovalo se to na CNC


5.11.06, 12:18
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz