Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

hra s tryskami
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2551
Stránka 1 z 2

Autor:  JohnDeere [ 20.11.06, 00:59 ]
Předmět příspěvku:  hra s tryskami

čaute.. pozeral som včera rozdiel medzi krburátormi v modeloch od 105 až do 136, myslíte že keby sa pomenili nejaké trysky v karburátore za väčšie prípadne za trysky, ktoré prislúchajú konkrétnemu modelu že by ten motor mohol ísť lepšie?? A sú tie trysky vôbec zámenné? a nejako číslované? (rozdiel medzi hlavnou tryskou pre druhý stupeň 125 a 130 len tak naoko asi nespoznám :lol: ) Mám doma dva pohodené karb. tak by som sa s tým pohral (ak sa budem náhodou niekedy cez zimu nudiť) a skúsil čo to spraví.. čo vy na to?

Autor:  Viky [ 20.11.06, 07:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: hra s tryskami

JohnDeere píše:
čaute.. pozeral som včera rozdiel medzi krburátormi v modeloch od 105 až do 136, myslíte že keby sa pomenili nejaké trysky v karburátore za väčšie prípadne za trysky, ktoré prislúchajú konkrétnemu modelu že by ten motor mohol ísť lepšie?? A sú tie trysky vôbec zámenné? a nejako číslované? (rozdiel medzi hlavnou tryskou pre druhý stupeň 125 a 130 len tak naoko asi nespoznám :lol: ) Mám doma dva pohodené karb. tak by som sa s tým pohral (ak sa budem náhodou niekedy cez zimu nudiť) a skúsil čo to spraví.. čo vy na to?


Trysky zamenne jsou, jejich hodnota je na kazde z nich napsana. Nejsou ale vymenne difuzory, takze ne vsechno jde. Nicmene mival jsem na S130 nouzove karburator S120 osazeny hlavni trysku II.st cislo 135 misto 130, takze de-facto byla druha komora osazena jako 120LS a prvni normalne. 160 tachometrovych se z toho dostat dalo, takze to asi bylo celkem v poradku.

Prepokladam ze podobna zmena by na S120 zvysila mirne vykon.

Autor:  Bukaj [ 20.11.06, 09:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: hra s tryskami

Viky píše:
JohnDeere píše:
čaute.. pozeral som včera rozdiel medzi krburátormi v modeloch od 105 až do 136, myslíte že keby sa pomenili nejaké trysky v karburátore za väčšie prípadne za trysky, ktoré prislúchajú konkrétnemu modelu že by ten motor mohol ísť lepšie?? A sú tie trysky vôbec zámenné? a nejako číslované? (rozdiel medzi hlavnou tryskou pre druhý stupeň 125 a 130 len tak naoko asi nespoznám :lol: ) Mám doma dva pohodené karb. tak by som sa s tým pohral (ak sa budem náhodou niekedy cez zimu nudiť) a skúsil čo to spraví.. čo vy na to?


Trysky zamenne jsou, jejich hodnota je na kazde z nich napsana. Nejsou ale vymenne difuzory, takze ne vsechno jde. Nicmene mival jsem na S130 nouzove karburator S120 osazeny hlavni trysku II.st cislo 135 misto 130, takze de-facto byla druha komora osazena jako 120LS a prvni normalne. 160 tachometrovych se z toho dostat dalo, takze to asi bylo celkem v poradku.

Prepokladam ze podobna zmena by na S120 zvysila mirne vykon.


...a spotřebu.
Já teďka poslední dobou dost laboroval s karburátory a tryskami (snad v každém karbecu z 8mi, co mám doma jsou jinak osazené trysky a vzdušníky a i jiné difuzory)
jediné karby, které jsou stejné, jsou ty stotřicítkové.
Ze stodvacítek tu mám nějaké EDSR i SEDR (3 a 2) a každý je jiný! (např difuzory: 20-22; 20-23; 22-23).
Zatím mi ve š 120 nejlíp tahal EDSR (20-23), otryskovaný jako š 130 a s vyměněným tlumítkem za novější (větší). Ale co spotřeba???

Autor:  Thobiash [ 20.11.06, 10:11 ]
Předmět příspěvku: 

Já sem si s tím taky hrál ještě na 120 (SEDR), když jsem ale osadil jen první stupeň nebo jen druhej (nebo moje vlastní varianty), dělalo to kraviny. Osvědčilo se mi otryskování podle tabulky (Opravy automobilů...) např.: stodvacítku jako eLeSo, 130 jako 135 atd. Samozřejmě, že jsem tam nacpal trysky/vzdušníky a lá 136 :) . Že by se nějak "rapidně" zvedla spotřeba sem nesledoval, podle mě stejně nejvíc záleží na způsobu jízdy a to u mě nemá cenu rozebírat :D .

Autor:  Bukaj [ 20.11.06, 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

Thobiash píše:
Já sem si s tím taky hrál ještě na 120 (SEDR), když jsem ale osadil jen první stupeň nebo jen druhej (nebo moje vlastní varianty), dělalo to kraviny. Osvědčilo se mi otryskování podle tabulky (Opravy automobilů...) např.: stodvacítku jako eLeSo, 130 jako 135 atd. Samozřejmě, že jsem tam nacpal trysky/vzdušníky a lá 136 :) . Že by se nějak "rapidně" zvedla spotřeba sem nesledoval, podle mě stejně nejvíc záleží na způsobu jízdy a to u mě nemá cenu rozebírat :D .


Ale 136ka má vdušníky a trysky menší, než 130 :!: :?: :?
Mám jeden karbec ze 136ky doma a místo 115 má 112, místo 145 má 140, ... a nemá ekonostat (v AZNP snižovali emise a spotřebu)

Autor:  Thobiash [ 20.11.06, 12:16 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Thobiash píše:
Já sem si s tím taky hrál ještě na 120 (SEDR), když jsem ale osadil jen první stupeň nebo jen druhej (nebo moje vlastní varianty), dělalo to kraviny. Osvědčilo se mi otryskování podle tabulky (Opravy automobilů...) např.: stodvacítku jako eLeSo, 130 jako 135 atd. Samozřejmě, že jsem tam nacpal trysky/vzdušníky a lá 136 :) . Že by se nějak "rapidně" zvedla spotřeba sem nesledoval, podle mě stejně nejvíc záleží na způsobu jízdy a to u mě nemá cenu rozebírat :D .


Ale 136ka má vdušníky a trysky menší, než 130 :!: :?: :?
Mám jeden karbec ze 136ky doma a místo 115 má 112, místo 145 má 140, ... a nemá ekonostat (v AZNP snižovali emise a spotřebu)


Obrázek

Autor:  Bukaj [ 20.11.06, 13:54 ]
Předmět příspěvku: 

Hm, tak to mám doma asi karbec ze 135ky, ale sundal jsem ho z motoru 136 :?
A opravdu nemá ekonostat - leda, že by měl měněné víko :o
...A s těmi difuzory taky nekecám :? :)

Teda kecám :oops:
Koukal jsem se ještě jednou a zjistil jsem toto:
Ten karbec z té 136ky má na víku číslo 3222. Nevíte, co je to zač?

A k těm difuzorům:
SEDR ze 120 má skutečně 20-24
SEDR ze 130 22-24
SEDR z bůhvíčeho 22-23
EDSR ze 105 21-22
EDSR ze 120 22-23

Tak se omlouvám... :oops:

Autor:  Thobiash [ 20.11.06, 14:29 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Hm, tak to mám doma asi karbec ze 135ky, ale sundal jsem ho z motoru 136 :?
A opravdu nemá ekonostat - leda, že by měl měněné víko :o
...A s těmi difuzory taky nekecám :? :)

Teda kecám :oops:
Koukal jsem se ještě jednou a zjistil jsem toto:
Ten karbec z té 136ky má na víku číslo 3222. Nevíte, co je to zač?

A k těm difuzorům:
SEDR ze 120 má skutečně 20-24
SEDR ze 130 22-24
SEDR z bůhvíčeho 22-23
EDSR ze 105 21-22
EDSR ze 120 22-23

Tak se omlouvám... :oops:


To je v poho :wink: aspoň je vidět kolik netušenejch variant karblů do těch našich strojů existuje :) . Třeba se v tom karblu někdo hrabal už před tebou :?:

Autor:  Bukaj [ 20.11.06, 14:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ten karbec byl v roce 18997 kupovanej fungl novej i s novým :!: motorem 136 do Garde, v tomto roce přestavěném na Rapida.
To auto ale potom nikdo neudržoval.
Původně to chtěl jen známý připravit na TK, ale nakonec to dopadlo tak, že jsme ho rozebrali na ND, protože bylo tak shnilé, jak jsem ještě žádnou škůdku neviděl :cry: .
A v tom zánovním motoru nebyl snad žádný olej :shock: , měl zkroucenou hlavu a strženej jeden ze závitů v bloku motoru pro šroub hlavy...

Tak mne tak napadá, dalo by se to nějak levně opravit, ten závit v hliníkovém bloku? :?:

Autor:  Thobiash [ 20.11.06, 15:05 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Ten karbec byl v roce 18997 kupovanej fungl novej i s novým :!: motorem 136 do Garde, v tomto roce přestavěném na Rapida.
To auto ale potom nikdo neudržoval.
Původně to chtěl jen známý připravit na TK, ale nakonec to dopadlo tak, že jsme ho rozebrali na ND, protože bylo tak shnilé, jak jsem ještě žádnou škůdku neviděl :cry: .
A v tom zánovním motoru nebyl snad žádný olej :shock: , měl zkroucenou hlavu a strženej jeden ze závitů v bloku motoru pro šroub hlavy...

Tak mne tak napadá, dalo by se to nějak levně opravit, ten závit v hliníkovém bloku? :?:


Tak to je záhada. Ten strženej závit :arrow: leda vyříznout větší, co pak ale s tim šroubem :shock: :?:

Autor:  Jarda S. [ 20.11.06, 17:19 ]
Předmět příspěvku: 

Bukaj píše:
Tak mne tak napadá, dalo by se to nějak levně opravit, ten závit v hliníkovém bloku? :?:


levně to asi nepude leda si od někoho pučit soupravu na opravu závitů :wink:

Autor:  Martin [ 20.11.06, 17:47 ]
Předmět příspěvku: 

Tak šlo by to celkem jednoduše převrtat a vyříznout větší závit a vyrobit závitovou tyč, která by měla na jedné starně rozměr závitu co tam má být a na druhé straně ten větší, co je v bloku. Chtělo by to udělat tak, aby se ta část s větším závitem zašroubovala celá do bloku a ven vyčníval jen ten správný závit. Kterej závit to přesně je?

Autor:  ferrari [ 20.11.06, 19:46 ]
Předmět příspěvku: 

Ja som testoval na Š125 SEDR120, SEDR130 a aj EDSR120, napísal som aj článok, ale Kybergreg to musí pretransformovať do HTML (inak už to má dva týždne). Ako najlepší sa mi javil EDSR120...a meniť trysky - musíte súčasne aj vzdušníky, inak to bude naprd...

Autor:  Bukaj [ 20.11.06, 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

To se ví, že pojmem "přetryskovat" myslíme jak trysky, tak vzdušníky :wink:

A k tomu bloku motoru - vrtat tam tak velkou ďuru, aby se tam dala narvat závitová redukce se mi nechce, bojím se ztenčovat ten hliníkový masiv zrovna v tom nejblbějším místě - přesně ten prostřední šroub :(
Myslel jsem spíš vyříznout kapánek větší závit a sehnat odpovídající šroub.
Co si o tom myslíte :?:

Autor:  Martin [ 20.11.06, 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

No já jsem myslel o jeden rozměr větší závit, a pak udělat tyč, která bude mít na jednom konci větší závit a na druhým ten co tam má být, ale nevím o který závit se jedná. Jestli to je na hlavu, tak tam by to asi nešlo, v hlavě nejspíš bude menší díra než o stupeň větší závit?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/