Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Snížení hlavy bez úpravy jednotky
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=25625
Stránka 1 z 2

Autor:  Prasík [ 28.2.11, 16:57 ]
Předmět příspěvku:  Snížení hlavy bez úpravy jednotky

Ahoj všichni. Mám takový možná blbý dotaz. Rozhodl jsem se, že se pustím do leštění sacích a výfukových kanálu v hlavě motoru. To by neobnášelo žádné jiné úpravy. Ale díval jsem se na videa, že se leští i "spalovací prostor". Prostě spodek hlavy, kde vyůst'ují ventily a svíčka. Uvědomil jsem si, že bych tím snížil tlak ve válcích, což bych chtěl nějak vyrovnat. Známý říkal že by byl schopný mi tu hlavu snížit třeba o 0,2 mm, aby se tlak dostal na původní hodnotu. Samozřejmě že 0,2mm je jen v mojí hlavě, nikde jsme si nevypočítal že to má být zrovna tolik. Ale myslíte si, že kdybych snížil hlavu například o zminovaných 0,2 mm, že bych musel upravovat řídící jednotku?

Dodávám že mám felicii BMM. Děkuju všem za názory :wink:

Autor:  tomvm [ 1.3.11, 12:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

Prasíííku :D neim na co je dobry lestit spodek hlavy spalovaciho prostoru...jestli sem to dobře pochopil asi myslis ventily zespodu a kolem ventilů žejo. A určitě to nebudeš leštit až tolik aby ti ubylo tolik materialu. Když chceš leštit tak udělej pořádně sací a výfukové kanály a potrubí. To aspon je k něčemu. :P

Autor:  fatal [ 1.3.11, 14:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

Leštění spalováku není až tak marné, čím méně nerovností tím menší přestup tepla do hlavy. A dobré je strhnout všechny hrany, na které se ve výrobě kašlalo.

Autor:  Prasík [ 1.3.11, 18:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

tomvm Joo myslel jsem přesně to co říkáš ;) jen jsem se nemohl vymáčknout :D. Sací svodyuž mám vyleštěné jak psí gule.... ted už si jen zajedu pro hlavu at to mužu spasocat a vyleštit i sací a výfukové kanály v hlaveě :) V jedné chytré knížce jsem se dočetl že MPI 1,3 od 8/98 dělali už rovné sací kanály a 7mm dříky ventilů. 8) Tak jsem si říkal že bych udělal rovnou i "spalováku" jak píše FATAL

Tak pokud říkáš že to nebude mít velký vliv na kompresní poměr, tak je to fajn ;) Já jen že když sjem leštil ty sací kanály, tka jsem vydoloval docela slušné množství materiálu :D

Autor:  tomvm [ 1.3.11, 20:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

Ale o tech 0,2 mm hlavu srazit můžeš. Doporučuje se po každým sundání hlavu zarovnat ;) mírně se pokroutí... když vezmeš hlavu o tech 0,2 mm tak se ti KP zvýší o 0,1-0,2 a když trochu ubereš leštěním tak to bude přibližně stejné ;) takže přesně jak si říkal. ŘJ určitě neupravuj ;)

Autor:  Prasík [ 2.3.11, 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

Ok, Tak díky za radu 8)

Autor:  Prasík [ 4.3.11, 15:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

Mám ještě jeden takový hodně blbý dotaz, ale nedá mi to :). Psal jsem si s jedním borcem, který má felinu 1,3MPI a říkal že má sníženou hlavu o 0,6mm, ale jednotku neupravoval. Jezdí mu to normálně. Musí se teda vubec ta jendotka upravovat? Pozná nějak změněný KP? :) díky

Autor:  fatal [ 4.3.11, 15:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

Jednotka to nepozná, nemá na to čidlo. Ale má čidlo klepání, lambdu, takže když to vlivem navýšení komprese začne klepat, jednotka ubere předstih a možná i ubere/přidá vstřik, to ale nevím jistě. Pokud tam lije 99 oktanů, tak možná jednotka o nějaké změně ani netuší...

Autor:  Prasík [ 24.5.11, 19:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

Ahoj,.. jsem tady zase a opět s jedním dotazem na hlavu motoru. :) Pořídil jsem si na vrakáči hlavu, kterou upravuju, je označena třemi číselnými kody.. První 0,1003-339,6, to je shodné jako u mého auta, další je 433,7, také shodný ale poslední 5663-2 se liší poslední dvoukou. U mé felicie 1,3 BMM je místo dvojky 14. Nevíte někdo co tohle číslo znamená?? Na stránkách excelu je u tohoto typu hlavy také napsané jiné dvojčíslí.

Předem díky :)

Autor:  Ondras83 [ 24.5.11, 21:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

mel jsem na svoji feline lesteny kanaly, ventily i spalovaky, hlavu snizenou o 0,4 bez upravy jednotky a chodilo to skoro stejne jako normalni...motor byl teda zivejsi, ale ja sral na spotrebu a honil to jak nadmutou kozu...jezdil jsem na LPG

Autor:  Ondras83 [ 24.5.11, 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

neres blbosti, to co s tou hlavou ted delas je uplne naprd, nepoznas nic

spis tam rovnou prskni MPIcko

a vubec, tyhle vstrikovaci motory bez uprav mapy nema cenu delat...bud vsechno, nebo spis nic

spis si dej bacha, aby ti neshnily lemy, nechcal z toho olej a netekla do kabiny voda ;) :)

Autor:  Prasík [ 25.5.11, 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

O 0,4? Já uvažuju že to udělám o 0,2. Nooo s tím že nic nepoznám máš nejspíš pravdu, ale bude mě to hřát na srdci že jsem pro to něco udělal :D. Jinak plechařinu mám vyvyřenou, ošetřenou.. s tím jsem si hrál minulý rok :)

Ale přiznám se že jsem trochu zklamaný z toho co říkáš.. doufal jsem aspon v malý posun kupredu 8)

Autor:  Prasík [ 25.5.11, 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

Jinak se bojím snižovat to víc, aby motor nezačal klepat jak mi psal "FATAL". Nechci do toho čepoval 99oktanák. O plynu jsem někde četl že se KP může zvýšit více aby se využil potenciál plynu.

Autor:  Ondras83 [ 26.5.11, 11:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

nic klepat nebude, original MPI ma vyssi kompresi, nez budes mit po tom 0,2 snïzeni. Dej zabrousit ventily, at to ma aspon tlaky...

me ta felda chodila jinak, nez ostatni, ale to bylo spis tim, ze byla rozchozena a provozni otacky nesly pod 2000 rpm...

kdyz to vidim dneska, tak to stejne na 1,6tku nemelo

Autor:  Prasík [ 26.5.11, 12:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Snížení hlavy bez úpravy jednotky

Asi to teda zkusím o těch 0,4 jak si měl :) Snad to bude šlapat. Horší než před to snad být nemůže :D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/