Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Vodná pumpa
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2570
Stránka 1 z 1

Autor:  JohnDeere [ 22.11.06, 15:41 ]
Předmět příspěvku:  Vodná pumpa

Čaute.. tú dierku má každá pumpa??? a ak mi cez ňu vyteká chladiaca kvapalina stačí iba vymeniť tesnenie? A sú všetky pumpy zámenné?? Tie novšie majú iné lopatkové koleso (širšie) a ináč vyriešené tesienie.
[/img]Obrázek

Autor:  Matthes [ 22.11.06, 16:09 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, staci vymenit to kulaty gumovy tesneni s perem a bude to ok :)

Autor:  Martin [ 22.11.06, 16:21 ]
Předmět příspěvku: 

Někdy je taky potřeba vyměnit to sedlo nebo jak se to jmenuje. Ta čelní plocha už může být špatná.

Pumpy měly dva druhy lopatek - vyšší a nižší. Ta nižší se používala někdy do roku 84, pak soudruzi usoudili, že to málo chladí a udělali lopatky větší. Zároveň je ale i větší díra v motorovém bloku, takže velký lopatky do malý díry nenacpeš. Menší lopatku do větší díry lze použít, já jsem tak jezdil celý loňský rok, ale jak bylo tepleji a jelo se víc jak 20km, tak to furt vařilo. Tehdá jsme zkusili úplně všechno, měnili jsme těsnění pod hlavou, termostaty a byla to taková blbost. Nakonec jsem koupil navou hřídel i vrtulkou a celý tento rok úplně v pohodě. Takže dát to tam jde, ale jenom jako nouzovku.

Autor:  JohnDeere [ 22.11.06, 16:25 ]
Předmět příspěvku: 

Neviem aký typ mám ja.. ale medzi telesom pumpy a blokom nieje taká asi 5mm podložka ktorá na otcovej 120-ke je. Takže by to mohla byť už tá s väčšími lopatkami nie?

Autor:  Bukaj [ 22.11.06, 16:27 ]
Předmět příspěvku: 

JohnDeere píše:
Neviem aký typ mám ja.. ale medzi telesom pumpy a blokom nieje taká asi 5mm podložka ktorá na otcovej 120-ke je. Takže by to mohla byť už tá s väčšími lopatkami nie?


Tak ta je s většími lopatkami určitě, ale dělaly se s velkými lopatkami i s tou podložkou.

Autor:  JohnDeere [ 22.11.06, 16:34 ]
Předmět příspěvku: 

Tak potom ok.. na jar vymením to tesnenie... teraz som tú dierku upchal:).. dúfam, že tá voda nedodrbe ložišká... v maznici mám tuku dosť, tak dúfam, že tam vodu nepustí. Z tej dierky totiž dosť vytekalo.... a počas chodu to kvapká na remenicu kľukovky a robí mi to bordel v motorovom priestore.. všetko ofrká :twisted: Do istej miery je to spôsobené určite chladiacou kvapalinou, lebo som to namiešal skoro do -40 a predtým som nepostrehol žiadne vytekanie.

Autor:  ferrari [ 22.11.06, 17:30 ]
Předmět příspěvku: 

Martin píše:
Někdy je taky potřeba vyměnit to sedlo nebo jak se to jmenuje. Ta čelní plocha už může být špatná.

Pumpy měly dva druhy lopatek - vyšší a nižší. Ta nižší se používala někdy do roku 84, pak soudruzi usoudili, že to málo chladí a udělali lopatky větší. Zároveň je ale i větší díra v motorovém bloku, takže velký lopatky do malý díry nenacpeš. Menší lopatku do větší díry lze použít, já jsem tak jezdil celý loňský rok, ale jak bylo tepleji a jelo se víc jak 20km, tak to furt vařilo. Tehdá jsme zkusili úplně všechno, měnili jsme těsnění pod hlavou, termostaty a byla to taková blbost. Nakonec jsem koupil navou hřídel i vrtulkou a celý tento rok úplně v pohodě. Takže dát to tam jde, ale jenom jako nouzovku.


Ale nemoho ti to variť iba kvôli nízkej vrtuľke....škodovice do 84 jazdili bez problémov...

Autor:  Martin [ 22.11.06, 17:37 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, jenže já jsem měl nízkou vrtulku a větší díru v bloku, takže to honilo vodu naprd. Do roku 84 měli nízkou vrtuli, ale i nižší díru v bloku.

Autor:  Peter50kw [ 22.11.06, 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

Ja som ma r.v. 1979 a kym som tam nedal vyssiu vrtulku, boli problemy s chladenim. Sudruhovia v MB vedeli, preco zmenili vrtulku.

Autor:  Vojtishek [ 22.11.06, 23:36 ]
Předmět příspěvku: 

Me na moji r.v.87 odesla vodni pumpa a tak jsem na rychlo sehnal,pouze tu starsi s mensima lopatkama a take mela vetsi remenici a odjezdil jsem na tom cele leto bez jedineho vareni...

Autor:  Martin [ 23.11.06, 08:31 ]
Předmět příspěvku: 

Když se jelo do těch 30ti kilometrů tak nic, ale jak byla delší cesta a vedro, tak to vyvařilo. A to sem jel po rovince mimo obec, takže zhruba 90km/h a nestíhalo to chladit.

Autor:  Vojtishek [ 23.11.06, 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

tak to jsem važně neměl jediný problém s chlazením ani delší trasy a to jsem jezdíval i 200km,bez nějakého zastavení delšího 10 minut

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/