Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Projev klepání motoru https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=2603 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Vojtaa [ 25.11.06, 18:35 ] |
Předmět příspěvku: | Projev klepání motoru |
Jaký zvuk nejvýstižněji charakterizuje klepání motoru? Např u Felicií 1.3 jsem si všiml, že při rozjezdu umějí jakoby kovově zachrochtat, zacvakat (při razantnějším rozjezdu). Nebo takové cvrdlikání - čím to je způsobeno?. U mého Favoritu 136L se ale nic takového neozývá - ani když dám čtyřku při třeba 30km/h, sešlápnu plně pedál, tak není nic slyšet, akorát se do kabiny přenáší víc vibrací. Je to tak špatně-třeba špatnej předstih, nebo je to správně? |
Autor: | Jarda S. [ 25.11.06, 18:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Projev klepání motoru |
Vojtaa píše: Jaký zvuk nejvýstižněji charakterizuje klepání motoru? Např u Felicií 1.3 jsem si všiml, že při rozjezdu umějí jakoby kovově zachrochtat, zacvakat (při razantnějším rozjezdu). Nebo takové cvrdlikání - čím to je způsobeno?. U mého Favoritu 136L se ale nic takového neozývá - ani když dám čtyřku při třeba 30km/h, sešlápnu plně pedál, tak není nic slyšet, akorát se do kabiny přenáší víc vibrací. Je to tak špatně-třeba špatnej předstih, nebo je to správně? 4 ve 30 |
Autor: | David [ 25.11.06, 18:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Joo tak to vypadá na kliku. Kolik má ta felda najeto? |
Autor: | Vojtaa [ 25.11.06, 19:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tahleta má najeto 30 000km, možná jsem to popsal moc drasticky, všiml jsem si toho i u jiných, jen by mě zajímalo, co dokáže vyloudit tyto zvuky - ventily??? A k tomu Favoritu - například po nastavení předstihu se říká - pokud motor zaklepe krátce např. když dam čtyřku ve 40km/h, tak je to OK. Když klepe dlouho, tak ne. A mě zajímá, jestli to klepání jsou prostě ty vibrace motoru, nebo musí motor vydávat ještě nějaké pazvuky??? |
Autor: | Jarda S. [ 25.11.06, 20:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama |
Autor: | Vojtaa [ 25.11.06, 20:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků? |
Autor: | Bukaj [ 25.11.06, 21:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vojtaa píše: Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků? Chrastěj ventily - takový kovový cvrlikání. Když nezachrastí ani pod otáčkami (ta 40Ka na 4ku), je předstih malý, když chrastí i v "normálních" režimech motoru, je předstih moc vysoký... |
Autor: | David [ 26.11.06, 10:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bukaj píše: Vojtaa píše: Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků? Chrastěj ventily - takový kovový cvrlikání. Když nezachrastí ani pod otáčkami (ta 40Ka na 4ku), je předstih malý, když chrastí i v "normálních" režimech motoru, je předstih moc vysoký... |
Autor: | David [ 26.11.06, 10:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jednoduše netrap motor v nízkých otáčkách nedělá mu to dobře. |
Autor: | Peter50kw [ 26.11.06, 13:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pazvuky, ktore pocujes pri rozjazde pravdepodobne vychadzaju zo spoja vyfuku s katalyzatorom, pripadne spojky, naprav ale urcite nie z motora. Felicia MPI nemoze klepat, lebo ma snimac, ktory pripadne klepanie zisti a nasledne riadiaca jednotka znizi predstih. "cvrdlikani" za jazdy su rozvody (zvuk sijacieho stroja), pripadne moze byt pocut nahon tachometra. |
Autor: | Vojtaa [ 26.11.06, 16:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bukaj píše: Vojtaa píše: Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků? Chrastěj ventily - takový kovový cvrlikání. Když nezachrastí ani pod otáčkami (ta 40Ka na 4ku), je předstih malý, když chrastí i v "normálních" režimech motoru, je předstih moc vysoký... Jasně chápu. Jen mě vrtá hlavou, proč když teda je předstih nastavený správně, proč ten motor má v nízkých otáčkách zaklepat - proč výrobce neudělal tu regulaci tak, aby neklepal ani příliš v žádných otáčkách, ikdyž je nastaven správně. Ještě jinými slovy - předstih nastaven správně - motor v normálních provozních otáčkách neklepe, ale v přílič nízkých ano-proč se ten předstih automatickou regulací v těchto otáčkách ještě víc nesníží, aby ani tady motor neklepal. (Ikdyž samozřejmě, že se v takovýchto nízkých otáčkách nejezdí) U mého auta mi to přijde asi takhle : např 1) předstih správný - ve vyšších otáčkách líp jede, ale třeba na pětku při 2000ot/min už netáhne a začíná trošku občas cvrdlikat 2) předstih nastaven menší než má být - ve vyšších tolik nejede, ale ještě trochu na pětku táhne i při 2000ot/min |
Autor: | Bukaj [ 27.11.06, 09:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vojtaa píše: Bukaj píše: Vojtaa píše: Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků? Chrastěj ventily - takový kovový cvrlikání. Když nezachrastí ani pod otáčkami (ta 40Ka na 4ku), je předstih malý, když chrastí i v "normálních" režimech motoru, je předstih moc vysoký... Jasně chápu. Jen mě vrtá hlavou, proč když teda je předstih nastavený správně, proč ten motor má v nízkých otáčkách zaklepat - proč výrobce neudělal tu regulaci tak, aby neklepal ani příliš v žádných otáčkách, ikdyž je nastaven správně. Ještě jinými slovy - předstih nastaven správně - motor v normálních provozních otáčkách neklepe, ale v přílič nízkých ano-proč se ten předstih automatickou regulací v těchto otáčkách ještě víc nesníží, aby ani tady motor neklepal. (Ikdyž samozřejmě, že se v takovýchto nízkých otáčkách nejezdí) U mého auta mi to přijde asi takhle : např 1) předstih správný - ve vyšších otáčkách líp jede, ale třeba na pětku při 2000ot/min už netáhne a začíná trošku občas cvrdlikat 2) předstih nastaven menší než má být - ve vyšších tolik nejede, ale ještě trochu na pětku táhne i při 2000ot/min Holt nefunguje regulace předstihu, jak má (podtlaková a odstředivá regulace v rozdělovači. Já s tím taky bojuju a střídám dva rozdělovače - jeden v autě, druhý rozebraný na stole a zkouším optimální kombinaci pružinek pro můj motor - trocha alchymie |
Autor: | Bukaj [ 27.11.06, 09:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
David píše: Bukaj píše: Vojtaa píše: Sadra17 píše: ty vibrace sou spůsobený malýma otáčkama No jasně , ale když motor klepe - projevuje se to navenek jen vibracemi a mizivou akcelerací, nebo i výdejem různých kovových pazvuků? Chrastěj ventily - takový kovový cvrlikání. Když nezachrastí ani pod otáčkami (ta 40Ka na 4ku), je předstih malý, když chrastí i v "normálních" režimech motoru, je předstih moc vysoký... To ano, ale tady se bavíme o Fa |
Autor: | ferrari [ 27.11.06, 17:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
To neklepú ventily, to sú detonácie pri spaľovaní. A ozaj, správne nastavený motor by mal pri prudkom zaťažení v nízkych otáčkach párkrát zaklepať a zvlášž 136 ka Favo....tá je citlivá na oktány.... ...a felda má síce snímač detonačného spaľovania, ale pri extrémnom zaobchádzaní som už aj tú počul zaklepať...ale to keď niekto omylom pri 20km/h zaradí 4 ku a snaží sa prudko zrýchliť |
Autor: | Vojtaa [ 27.11.06, 22:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, přečetl jsem si pár článků o předstihu a už je mi to asi jasný. Dík |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |