Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

přehřívaní favorit 136
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=26137
Stránka 1 z 2

Autor:  mataw [ 12.4.11, 20:43 ]
Předmět příspěvku:  přehřívaní favorit 136

Zdravim jen bych potreboval jeste poradit zda nekdo nevi čím by to mohlo bejt ze se mi přehríva favo 136l 1989 r. v. je tam go motoru voda nikam nemizi novej chladič nový ,taky nova vodní punpa ,novy čidlo na ventilator + termostat jen na víčku u nadobky nemam ten ventil (byl nejakej divnej v tom smyslu ze se rozpad :-( ) je mozny ze by to zpusoboval on dela to jen kdyz zastavi se na delsi domu npř křížovatka a td a hlavne vetrak ani nesepne a varím lita voda i ukazatel na přístrojove desce ukazuje jeste pod hranicí cervenou jo a to cidlo sem skousel faka v poradku budu rad kdyz mi jeste nekdo da radu dik

Autor:  Mírák [ 13.4.11, 11:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

Jesli ti to vaří a teplota vypadá v poho (na budíku), tak to netlakuje. V expanzce to víčko musí udržet tlak. Vyšší tlak = vyšší bod varu vody. Něco jako papiňák. Vyměn víčko.

Autor:  Matthes [ 13.4.11, 11:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

To by me zajimalo, jak vicko muze za prehrivani motoru. Otazka je, jestli je horkej chladic, pokud jo a nebezi vetrak, tak je to jasny. Vymen spinac v chladici (no mojl odejit i vetrak) a zapoj ho pres rele. Pokud je studenej chladic a vari to, tak je nekde neco ucpany nebo blbne termostat. Foukat do vody a zavzdusnovat se to muze taky...

Autor:  Mírák [ 13.4.11, 11:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

Tak jesli umim číst, tak píše, že nemá ten ventil ve víčku expanzky. Bez toho jaksi chlazení nefunguje. Voda v autě lehce přesáhne 100°C, ale nevaří, jelikož je tam vysoký tlak, držený právě tím víčkem.

Autor:  varok [ 13.4.11, 11:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

Navíc psal, že termospínač na chladiči i termostat má nový. Jestli je v pořádku i ventilátor a běží nepsal.

Autor:  Matthes [ 13.4.11, 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

Ze je novej neznamena ze funguje...

Autor:  Mírák [ 13.4.11, 11:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

Nevim co tu řešíte, tez toho tlakovýho víčka expanzky to prostě nešlape. Achjo. Jak do dubu tyvoe...

Autor:  Matthes [ 13.4.11, 17:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

To jako chces rict, ze favo ma pracovni teplotu pres 100°C a potrebuje mit natlakovany okruh? Omg toto.

Autor:  Mírák [ 13.4.11, 17:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

V okruhu chlazení je při provozu přetlak. Ano. Voda může běžně dosáhnout klidně teploty 120°, v hlavě třeba. A nevaří jen díky přetlaku. Možná bys o tom měl něco pročíst. Chjo. Chvíli sem guglil abych se o svý pravdě utvrdil. Zkus to taky.

Autor:  Matthes [ 13.4.11, 18:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

Zajimavy, ze jsem jezdil pilu se 136 a poddimenzovanym chladicem bez vicka a nebyl s tim problem.

Autor:  Mírák [ 13.4.11, 18:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

A proč tam to víčko je? Aby ti tam nelezli myši? Aby ti tam nepršelo? A proč v tom je ten ventil? Kdyby foukalo? Proti bouřce?

MATAW: Prostě tam to víčko, s funkčním ventilem dej, a uvidíme. Jasný?

Autor:  mataw [ 13.4.11, 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

tak vicko sem tam dal a uvidim diky bohu zadna drahota 35 kč jo a jinak vetrak a jeho spínač slapou skousel sem oba dva

Autor:  crossman [ 13.4.11, 22:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

Teda skontroluj funkciu termostatu, prípadne rovno vymeň, 4€ nie je tak veľa.

Ďalej skontroluj spínač ventilátora, či spína a kedy, pri akej teplote. Spínač zopne ventilátor pri teplote 95-99°C pokiaľ to neurobí, je zlý a je ho potrebné vymeniť. Test je jednoduchý- ak budík na prístrojovke ukáže teplotu približne nad stredom bieleho poľa, tak by sa mal zapnúť ventilátor.

ďalej otestuj funkčnosť ventilátora. Pokiaľ spojíš káble zo spínača ventilátora, tak by sa mal roztočiť. Pokiaľ sa neroztočí, je to jasné.

Nakoniec nezabudni na víčko expanznej nádobky. Pokiaľ motor varí, tak by si mal cítiť (vidieť) unikať paru a kvapky vody spod víčka. Pokiaľ to tak nieje, tak je v prdeli.

A ešte jedna vec- čidlo teploty vody... pokiaľ ukazuje, že motor vrie a si schopný podržať hadicu od termostatu do chladiča v ruke, ukazuje píčoviny a vymeň ho...

Ak bude toto všetko OK, tak motor variť nebude. Ak bude, tak je zrada inde, nie v chladiacom systéme.

nemusím dodávať, že v systéme by si mal mať dostatok vody

Autor:  michalkatka [ 14.4.11, 15:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

viečko s pretlakovým ventilom bod varu posunie vyžšie, ale aj bez viečka to musí fungovať dobre, iba odpar vody je rýchlejší...

ja by som skontroloval hadice, pokiaľ sa motor zohreje tak rukov hadicu neudržíš, pokiaľ bude tak horúca aj tá čo odchádza s chladiča dole mal by sa pustiť vetrák, keď nie niekde je chyba...

tie čidlá niesú nič moc, často sa stáva že staršie 95° spína až niekde za 100°....

Autor:  HonzaX [ 24.8.11, 08:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: přehřívaní favorit 136

Zajímalo by mne, jak byl problém nakonec vyřešen - pomohlo to nové víčko na nádobce? Mám totoiž podobný problém - jakoby spínač ventilátoru spínal pozdě. Za tepla v koloně (apod.), leze teplota nahoru, pak začne prudce stoupat voda v nádržce, začíná to bublat a v tu chvíli sepne spínač ventilátoru a rychle se to odchladí a je to v pohodě. Akorátže než to sepne, přeteče ta nádržka, takže musím jezdit pořád s minimálním množstvím chladicí kapaliny, aby toho uteklo co nejmíň. Termostat i spínač větráku mám novej, při normální jízdě je teplota o.k.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/