Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 20:54



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW 
Autor Zpráva

Příspěvky: 25
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW
Již delší dobu sháním Octavii combi 1,9 TDI 66 kW a stále více zjišťuji, že více je na trhu motorů o výkonu 74 kW. Zajímalo by mě, jak si stojí motorizace 74 kw PD ve srovnání se starší 66 kW? Jde mi zejména o spotřebu, spolehlivost a porovnání hlučnosti obou verzí.


5.5.11, 20:08
Profil
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW
TDi 66kW myslis starou rotacku? No to je traktor, to prezije atomovy vybuch.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


5.5.11, 20:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW
Je to prosté - 66kW je klasická rotačka, tenhle motor jentak něco nezkurví. Systém PD je sice krásný a promakaný, ale pokud se tenhle posere (což se občas stává) tak se nedoplatíš. Pokud vím správně, jeden vstřik stojí okolo 24 000CZK. Hlučností je na tom PD určitě líp.

Za mě bych bral 66kW verzi, s kódem motoru AGR - nenaklápěcí turbo. Jen je na to myslím 3000CZK ekodaň

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.5.11, 20:17
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW
vstřiky se daji zrepasovat za cca 12000,- s tim že máš lepší a přidaji ti nějakej výkon

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


6.5.11, 05:27
Profil ICQ
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek Re: Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW
Šemik: PD je na tom s hlučností líp, ale až po zahřátí. Studený pédéčko bude minimálně stejně hlučný jako rotačka.

No jinak za mě bych radši sháněl klasickou 66 kW verzi. Přijde mi to jako menší potenciální pokladnička. Oproti PD jsou na ni levnější vstřiky, turbo se dá taky sehnat levněji.
1,9 TDi 66 kW existuje s motory AGR, to je starší verze, nemá to naklápěcí lopatky turba, je na to ekopoplatek 3 000 Kč, nebo ALH, která je od ekodaně osvobozena a má stavitelnou geometrii turba. Obě verze mají ve většině případů dvouhmotnostní setrvačník, což je taky potenciální zdroj problémů.

Na svezení bude lepší verze PD 74 kW, nejen kvůli vyššímu výkonu, ale i díky šestistupňové převodovce.

Takhle od stolu jde radit těžce, stejně nejvíc záleží na stavu konkrétních srovnávaných aut. Ale prostě 66 kW by teoreticky měla vydržet víc.

Jo a pozor na verze 4x4, hlavně s tím pédéčkem je jich na trhu převaha. Osobně bych se tomu vyhnul, Haldex spojka vyžaduje údržbu navíc, po letech bývají s tím systémem problémy, navíc máš u čtyřkolky menší kufr a těžší auto.

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


6.5.11, 19:49
Profil ICQ

Příspěvky: 1357
Bydliště: Teplice
Příspěvek Re: Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW
6q má ale jen 4x4 PD 74kW pokud se nepletu, jinak to měla jen 96kW verze

_________________
Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km


6.5.11, 19:51
Profil
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek Re: Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW
No já si to právě nepamatuju přesně, jak to bylo s těmi motory a převodovkami, ale PD 74 kW začala v Octavii určitě jenom ve verzi 4x4 a s šestikvaltem. Nejsem si jistej, jestli se dala koupit i jenom s předním pohonem.
96 kW jo, tam je to jasný.

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


6.5.11, 19:55
Profil ICQ

Příspěvky: 322
Bydliště: Slavičín
Příspěvek Re: Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW
Tak PD motory dojely spolehlivostí na přemrštěně dlouhé intervaly výměny oleje,v jednom časopise udělali rozbor oleje a v 17 tis. bylo po něm (při spalování dochází ke větší produkci sazí o proti verzi 66,proto olej dříve degraduje),přitom longy tam předepisujou snad na 35 tis. Km ,potom prej trpí tesnění kolem vstřikovačů a může docházet k ředění oleje palivem.Předepisované 5W - 30 mají problém taky s umazáním ložisek turba (díky nízkému výkonu za tepla - 30). Jinak hlučnost je rozhodně větší než u klasiky a spotřeba taky,zhruba o litr.Potom je také dobré vzít v úvahu dvouhmotový setrvačník,který taky není zadarmo a u 66 Kw verzí byl snad až v těch úplně posledních.Stejně člověk musí počítat,že starší verzi neseženeš s reálně najetýmá kilákama pod 200 tis. Km ,dobré kusy zkončí v rodině u kamaráda,známích,ale rozhodně ne v bazaru :wink: Jinak PD je tuším téměř ve všech Tour ( + ty 4x4),protože stará verze už neplnila nové emisní normy.

_________________
Škoda favorit GLXI Solitaire 94,
250 000 Km,BMM 50 Kw LPG
Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw)
škoda Felicia 1,3 MPi
http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html
http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html


6.5.11, 20:43
Profil
von GLEXR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1246
Bydliště: Písek, v Plzni bylo krásně
Příspěvek Re: Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW
Ještě k úplně prvnímu příspěvku v tomto vláknu - na trhu není ani náhodou víc 74 kW verzí. Neprodalo se jich ani náhodou tolik co motorů staré koncepce. Že jich možná víc vidíš po bazarech znamená jen to, že jsou to daleko větší ležáci.
Pěkná 66 nebo 81 kW verze zmizí během půl dne. (A není se čemu divit, protože narazit na ve všech ohledech slušnou Octavii Combi s dieselovým motorem chce hodně velkou dávku štěstí.) Narozdíl od PD, kterých se kupci více bojí, hlavně z výše psaných důvodů.
Takže hledej dál.

_________________
1) Fiat Doblo 263 Maxi Combi 1,6 JTD
2) Sarah - Škoda 105 S
3) Fiat Ducato 2,0 JTD - Arbeitwerk

Škoda 742 Forever Team


6.5.11, 21:18
Profil ICQ

Příspěvky: 322
Bydliště: Slavičín
Příspěvek Re: Octavia 1,9 TDI 66kw vs. 74 kW
Věchno je to o údržbě a přístupu kupujících.Kamarád prodával 66 Kw voňavku o kterou se z láskou staral s poctivými 200 tis. a nemohl to prodat,stočil na 120 tis. a na druhý den byla pryč,po půl roce mu kupující volal a děkoval za dobrou koupi,jak mu autí pěkně bez problému slouží :lol: .Jinak cimbu psal ve světě motorů jak čipovali oktulu 66 Kw,s kterou najeli 700 tis. a prej,že snad ještě jezdí.Takže nemět strach s Km,ale zaměřit se na stav auta a jak o něj bylo postaráno.

_________________
Škoda favorit GLXI Solitaire 94,
250 000 Km,BMM 50 Kw LPG
Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw)
škoda Felicia 1,3 MPi
http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html
http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html


6.5.11, 21:26
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz