Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
rány v motoru https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=26465 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | jarousch [ 10.5.11, 21:33 ] |
Předmět příspěvku: | rány v motoru |
Zdravím, mám problém s motorem 120LS, nasadil jsem vačku od p. Krejbicha (zároveň provedena výměna rozvodů - ČZ a palivové čerpadlo za novější typ s horizontálním výstupem) a myslel jsem si jak se mi to povedlo a cca 30 km bylo v pohodě. Pak jsem začal motor víc točit (5000) a do garáže jsem dojel s obrovským rámusem připomínajícím drnčící plech v rytmu otáček a to i na volnoběh. Takže jsem udělal rozborku a zjistil jsem následující: rezonující plech v olejové vaně, takže jsem ho napružil, aby se opíral o dno vany stále - no nepomohlo to. Sundal jsem řemen a není to v altíku, ani vodním čerpadle. sundal jsem víko a provedl kontrolu rozvodových tyček, žádná není ohnutá kontrola a seřízení ventilových vůlí na 0,30 zkontroloval jsem klikový mechanismus a nikde nejsou patrné vůle, jediný problém, který jsem zde našel je v tom, že vniřní axiální podložka přišla o nos, tudíž pravděpodobně rotuje i s klikou. Budu rád za jakékoliv návrhy, protože už fakt netuším co to je. p.s.: Chod motoru je pravidelný a z převodovky to nejde. Krycí plechy nevozím a plech zakrývající setrvačník se nehýbe. |
Autor: | Matthes [ 10.5.11, 21:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rány v motoru |
Tyjo to je neprijemne s tim axialem. Nenasadil si pri montazi spatne remenici? |
Autor: | jarousch [ 10.5.11, 22:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rány v motoru |
Nepříjemné to je, ale zřejmě to nebude zdroj toho hluku. |
Autor: | Šemik [ 10.5.11, 22:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rány v motoru |
Já bych to na něj klidně viděl, pravděpodobně vypadl při výměně rozvodů a nyní klika nemá vymezenou axiální vůli.. může být i ohnutý, aby se mu urazil ten nos, to taky muselo nějakou energii stát. Začal bych výměnou tohohle axiálu za nový s vymezením vůle kliky. |
Autor: | jarousch [ 10.5.11, 22:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rány v motoru |
Tak to bude muset klika ven z bloku... ajajaj, to já nerad |
Autor: | jarousch [ 11.5.11, 19:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rány v motoru |
Když jsem vrátil axiálu na své místo, tak nebyla znatelná žádná vůle. Otázka je zda axiála musí stát, ale když to tak soudruzi v MB vymysleli, tak to tak má asi být. |
Autor: | Kachnis [ 13.5.11, 23:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rány v motoru |
tak to vypada na ten axial, protoze kdyz se seslapne spojka, klikovka popojede cela i s remenici dozadu. zkouseli jsme to u 105RS a tam se to ani nehne, takze to je ono. |
Autor: | jarousch [ 16.4.12, 23:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rány v motoru |
Tak po roce jsem se dostal zpět do garáže. Vnitřní axiála byla totálně nasračky. Zbyl z ní jen nosný plech. Je vidět že škodovácký motor sežere cokoliv. Kachnis si axiálu schoval jako trofej. Tímto ho vyzývám, aby ji vyfotil a vložil do této diskuse. Takže momentálně postupně skládám. Naštěstí klika i šálky jsou jako nové. S novou axiálou je klika bez vůle. Na pístech jsou nové kroužky Goetze a mám připravené těsnění pod hlavu od p. Victora Reinze. Moje LS hlava má na ventilech 2 pružiny. Mám možnost je vyměnit za novější z hlavy Favorit 136. Tuší někdo zda je to zaměnitelné? A co varianta vnější Favorit + vnitřní LS? Mám tam vačku od p. Krajbicha se zdvihem 6,6mm, tak by bylo vhodné přitvrdit. |
Autor: | Kachnis [ 18.4.12, 20:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rány v motoru |
pruziny jsou stejny, jen ty favoriti budou mene utahany, takze bych dal ty..na 105RS mam pruzinky z feldy . Axialu musim nekde najit.. |
Autor: | jarousch [ 18.4.12, 22:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: rány v motoru |
Čekal bych, že síla potřebná ke stlačení Favo pružiny bude přibližně stejná jako pro vnitřní + vnější LS pružiny |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |