Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

rány v motoru
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=26465
Stránka 1 z 1

Autor:  jarousch [ 10.5.11, 21:33 ]
Předmět příspěvku:  rány v motoru

Zdravím,

mám problém s motorem 120LS, nasadil jsem vačku od p. Krejbicha (zároveň provedena výměna rozvodů - ČZ a palivové čerpadlo za novější typ s horizontálním výstupem) a myslel jsem si jak se mi to povedlo a cca 30 km bylo v pohodě. Pak jsem začal motor víc točit (5000) a do garáže jsem dojel s obrovským rámusem připomínajícím drnčící plech v rytmu otáček a to i na volnoběh. Takže jsem udělal rozborku a zjistil jsem následující:

rezonující plech v olejové vaně, takže jsem ho napružil, aby se opíral o dno vany stále - no nepomohlo to.

Sundal jsem řemen a není to v altíku, ani vodním čerpadle.

sundal jsem víko a provedl kontrolu rozvodových tyček, žádná není ohnutá

kontrola a seřízení ventilových vůlí na 0,30

zkontroloval jsem klikový mechanismus a nikde nejsou patrné vůle, jediný problém, který jsem zde našel je v tom, že vniřní axiální podložka přišla o nos, tudíž pravděpodobně rotuje i s klikou.

Budu rád za jakékoliv návrhy, protože už fakt netuším co to je.

p.s.: Chod motoru je pravidelný a z převodovky to nejde. Krycí plechy nevozím a plech zakrývající setrvačník se nehýbe.

Autor:  Matthes [ 10.5.11, 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: rány v motoru

Tyjo to je neprijemne s tim axialem. Nenasadil si pri montazi spatne remenici?

Autor:  jarousch [ 10.5.11, 22:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: rány v motoru

Nepříjemné to je, ale zřejmě to nebude zdroj toho hluku.

Autor:  Šemik [ 10.5.11, 22:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: rány v motoru

Já bych to na něj klidně viděl, pravděpodobně vypadl při výměně rozvodů a nyní klika nemá vymezenou axiální vůli.. může být i ohnutý, aby se mu urazil ten nos, to taky muselo nějakou energii stát.

Začal bych výměnou tohohle axiálu za nový s vymezením vůle kliky.

Autor:  jarousch [ 10.5.11, 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: rány v motoru

Tak to bude muset klika ven z bloku... ajajaj, to já nerad

Autor:  jarousch [ 11.5.11, 19:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: rány v motoru

Když jsem vrátil axiálu na své místo, tak nebyla znatelná žádná vůle. Otázka je zda axiála musí stát, ale když to tak soudruzi v MB vymysleli, tak to tak má asi být.

Autor:  Kachnis [ 13.5.11, 23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: rány v motoru

tak to vypada na ten axial, protoze kdyz se seslapne spojka, klikovka popojede cela i s remenici dozadu. zkouseli jsme to u 105RS a tam se to ani nehne, takze to je ono.

Autor:  jarousch [ 16.4.12, 23:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: rány v motoru

Tak po roce jsem se dostal zpět do garáže. Vnitřní axiála byla totálně nasračky. Zbyl z ní jen nosný plech. Je vidět že škodovácký motor sežere cokoliv. Kachnis si axiálu schoval jako trofej. Tímto ho vyzývám, aby ji vyfotil a vložil do této diskuse. Takže momentálně postupně skládám. Naštěstí klika i šálky jsou jako nové. S novou axiálou je klika bez vůle. Na pístech jsou nové kroužky Goetze a mám připravené těsnění pod hlavu od p. Victora Reinze.

Moje LS hlava má na ventilech 2 pružiny. Mám možnost je vyměnit za novější z hlavy Favorit 136. Tuší někdo zda je to zaměnitelné? A co varianta vnější Favorit + vnitřní LS? Mám tam vačku od p. Krajbicha se zdvihem 6,6mm, tak by bylo vhodné přitvrdit.

Autor:  Kachnis [ 18.4.12, 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: rány v motoru

pruziny jsou stejny, jen ty favoriti budou mene utahany, takze bych dal ty..na 105RS mam pruzinky z feldy :-). Axialu musim nekde najit..

Autor:  jarousch [ 18.4.12, 22:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: rány v motoru

Čekal bych, že síla potřebná ke stlačení Favo pružiny bude přibližně stejná jako pro vnitřní + vnější LS pružiny

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/