Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Emise, předstih - diagnostika BOSCH
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=26484
Stránka 1 z 3

Autor:  v.kalandra [ 12.5.11, 19:22 ]
Předmět příspěvku:  Emise, předstih - diagnostika BOSCH

Ahoj, chci se zeptat.... Nechal jsem si seřídit zapalování a karburator na emisním analyzatoru BOSCh v jednom servisu....
Skoda 1000MB, zakladni predstih 5°, ten jsem uz predtim nastavil na stojicim motoru bez stroboskopu.
Prijel jsem na stanici, tam to pichli na Bosche, ten jim ukazal předstih 30°. Docela mně to překvapilo, ale ten technik mi řekl, že u stojiciho motoru je to jiny, než za běhu. Tak jsem to neřešil.
Docela mně ale překvapilo, že tu VN sondu dal na kabel k 4. válci.

Neměl ten kabel dát na první válec?? Není možným, že by mu to pak ukazovalo těch 30° a odpovidalo by to mym nastavenym v klidu 5° ??

Pak mi to seridil asi na 15° za běhu ten předstih, o čemž sem nikde nic nevyčetl, nevim proč tam dal zrovna tolik.
Může mi to někdo objasnit? nebo je to jen jiny cislo, protože to je brany asi od 4. válce? Měl to připojeny na indukční cívku nn, a pak ten VN na 4. valec.

Díky za objasnění.... Jen chci jeste dodat, ze motor jede pěkně, neškube a nic... Takže nevim jestli to udělali špatně, jen mně to trochu zaríží

Autor:  darklord [ 12.5.11, 19:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

Tak on 4 valec a 1 valec je uplne jedno, kedze ryska na remenici je v uvrati 1 a 4 valca.

Autor:  v.kalandra [ 12.5.11, 19:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

to jsem netušil :oops: takova ostuda :sick:

A dovedeš nějak vysvětlit, že tam dal těch 15° ? Nespletl to s jinyma autama treba? Nebo co to prakticky znamena na chod toho motoru?

Autor:  darklord [ 12.5.11, 19:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

15 stupnov v akych otackach?

Autor:  v.kalandra [ 12.5.11, 19:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

Mno to si nejsem jistej. Ale na volnoběh myslim. Ale co zvysoval otacky, tak mne to prislo, ze se to moc neměnilo ten predstih. asi by měl že??

Autor:  darklord [ 12.5.11, 19:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

http://www.embecko.inczech.net/mb/rozdily_mb_02.htm

tych 15 by som si vedel predstavit tak pri 2500 otackach aspon

Autor:  v.kalandra [ 12.5.11, 20:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

Koukam do toho radoby protokolu... podle mne ty hodnoty asi nebudou uplně pravda.
Predstih mam pri otackach ruznejch neměnej 15,5°KH.
Obsah CO je 4,602% na volnoběh a 6,600% na 2500ot.

Autor:  Jarda S. [ 12.5.11, 20:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

at si každej říká co chce, ono nastavení motoru podle emisí (předepsaných) nejni to pravý

Autor:  v.kalandra [ 12.5.11, 20:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

Mno tak on to byl starsi clovek a rikal ze na techdle autech se vyučil :-D Ale ja mu to rikal uz predtim, at to neserizuje na dobry emise, ze o to mi nejde. Mne slo spis o to, aby ten motor pěkně běžel a necukal (predtim mi totiz cukal pri pridani plynu). Na emise to jsem mu predem řekl, že o ty mi nejde, že chci pěknej chod....

Autor:  21lucas [ 12.5.11, 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

seridil na emise a pak seridil aby to jelo > klasika

Autor:  v.kalandra [ 12.5.11, 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

jakoze to seridil na dobry emise, a s tim predstihem by to nejelo, tak mu přidal na tech 15° jo?
Nevim, ja do toho moc nevidim, proto jdu za zkusenyma ;-)
Ale je fakt že to jelo pěkně domu, neškubalo, a chytlo to pěkně bez plynu a bez sytice teply. Tak nevim no

Autor:  v.kalandra [ 12.5.11, 20:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

i kdyz to ne. protoze si pamatuju ze prvni delal rozdelovac a ten karburator na ten sahal jako posledni uplně.
Mne jde ted hlavně o to, aby to tomu motoru nějak neškodilo, nebo co to muze mit za nasledek když je ten predstih větší....

Autor:  v.kalandra [ 12.5.11, 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

Ted mne napadlo, jestli on ten predstih nedal vetsi, protože tenkrat bylo predepsany 5st, ale zase byl benzin s nižšim oktanovym cislem?
myslim to tak, že dneska je 95okt, a tak je potřeba hodit jiskru dříve, než se zapálí?
To je asi ale uplna blbost co? :-D To mně ted zrovna napadlo

Autor:  Šemik [ 12.5.11, 20:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

Velký předstih může způsobit totální destrukci pístní skupiny.
Ale - jede to dobře? klepe to? startuje to dobře jak za studena tak za tepla? Teplota nestoupá moc rychle? Jestli se to chová naprosto předpisově, je to známkou toho, že je to dobře naladěné.
Grafy jsou jedna věc, praxe druhá. Zvlášť po letech, kdy je vše provozně opotřebeno a jestli tam máš ten malý rozdělovač, kde něco nastavit je hrůza :)

A ano, větší OČ snese větší předstih.

Autor:  v.kalandra [ 12.5.11, 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Emise, předstih - diagnostika BOSCH

no za tepla paradni start, za studena jsem jeste nezkusil. žádný cukání nepozoruju ani nejaky divny chovaní... Jinak ano, rozdělovač mám ještě ten malej no... A jak to je s tim předstihem, měl by se měnit v zavislosti na otačkach, že? A jak, cim vyssi, tim vic stupnu? nebo opačně??

Co se tyka te teploty.... MOZNA se mi to vic zahriva, ale fakt jen mozna. protoze plnej kotel jsem tomu dal cestou zpatky a ta teplota mi vylezla trochu vic, nez jsem zvyklej. Ale porad jeste v normě. Mozna jen shoda nahod....
kazdopadně děkuji všem za cenné rady :-) i když tomu moc nerozumim, rad bych :lol:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/