Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=26565
Stránka 1 z 1

Autor:  Zabra [ 22.5.11, 09:20 ]
Předmět příspěvku:  Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání?

Ahoj, mám delší dobu problém. Při poklesu otáček se rozsvěcí kontrolka dobíjení. Nemá to nic společného s alternátorem a ani s dobíjením!!! Nejdřív byl vyměněn za nový, závada byla pořád. Byly vyměněny uhlíky ( cca 3x) závada je pořád. Před pár týdny došlo při této závadě (objevuje se hlavně při jízdě v kolonách - střídání vysokých a nízkých otáček) k totálnímu kolapsu, kdy motor sice běžel, ale nebyl schopen se dostat z volnoběžných otáček nahoru. Postupně pak byly vyměněny: lamda sonda, snímač teploty, dvě vstřikovací trysky (další vyčištěny), svíčky, zapalovací lišta, klapka. Motor nyní běží normálně, ale jen do doby, nežli se rozsvítí ta kontrolka dobíjení. Motor se pak hůře vytáčí, někdy má na volnoběh nepravidelný chod, ba i chcípne. Kontrolka, jak se zvyšují otáčky postupně hasne ale ne úplně. Alternátor přitom vydává divný zvuk, jakoby tam něco drhlo, nebo byl velmi přetížen. Normálně ale dobíjí. Bylo mi řečeno, že by to mohlo být ještě čidlo klepání, které vyhodnotí již velmi ojetý motor, tedy jeho vůle, jako detonační spalování a tak mění pokyny pro řídící jednotku a tím i zapalování. Jinak kontrolka někdy zhasně po vytočení do vyšších otáček, někdy zhasně naopak při volnoběhu, někdy zhasne do půl minuty, někdy na ní ujedu i 20 km. Je to záhada. Doufám, že to ještě vydrží do srpna. Pak, jí již čeká snad cesta poslední.
Pokud by k tomu někdo něco měl, napište, případně i na email: zan4branik@seznam.cz Díky, Honza.

Autor:  buldozerxxx [ 22.5.11, 09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání

ja muzu ze zkusenosti rict ze cidlo klepani dokaze pekne potrapit.Ja osobne jsem cidlo mnenil taky protoze mi to hazelo porad chybu a zpusobovalo,ze motor nesel vubec vytacet a proste totalni vypadek vykonu...muzes vyzkouset to cidlo odpojit a ject bez nej.sice ten motor nebude mit vykon ale aspon zjistis jesti to bez neho dela taky...(pocitam ze nekdo napïse ze to muze znicit motor ale na tu zkousku se nic nestane)..ale nejak se mi nezda ze by to mnelo neco spolecnyho s dobijenim...na tohle tema jem teda opravdu zvedavej...

Autor:  michalkatka [ 22.5.11, 18:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání

prečisti ukostrenie, ako motormanagmentu aj samotného motora...

Autor:  Zabra [ 23.5.11, 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání

Zdar, já natáhl náhradní zem. Od alternátoru k pravému podběhu, od pravého podběhu k levému. Asi na 14 dní to přestalo. Pak jsem natáhl zem i k řídící jednotce, zase to na chvilku přestalo. Asi 1 den. Pak jsem natáhl náhradní zem na blok motoru a na další místa, kdyby to někdo viděl tak by....., nevím. Je to tam furt, zbývá jen odpojit kontrolku dobíjení, popřípadě Feldu ekologicky zlikvidovat. Což asi v srpnu nastane. Zlatej Trabant :-))).

Autor:  michalkatka [ 24.5.11, 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání

Felda nemáva s ukostrením problémy, ale prever kostriaci bod kde sa ukostrujú aj budíky...

Autor:  Zabra [ 24.5.11, 12:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání

Zdar, kde jsou ty kostřící body? Jinak, dnešní skutečnost. 40 km ujeto aniž by se to projevilo, pak jedno přeřazení na 2 a už to začlo. Nejdřív asi 10 km bez přestávky to furt svítilo a bzučelo. Pak jsem asi na hodinu zastavil a vypnul zapalování. (obrátil seno) Znovu nastartoval, byl to tam hned a pak cca 25 km ujeto, aniž by to jednou zmizelo. Zkoušel jsem při tom měřit napětí na baterce, má vzestup při zvýšení otáček, ale ne přes 13 V. Prověřím ještě znovu, za jízdy (s připojeným voltmetrem). Auto je i na LPG. Při této závadě jede na LPG výborně, na benzín poškubává a nechce se mu do otáček. Rozjezd na benzín je tragédie, pokud otáčky klesnou pod 2000. Vůbec to nechce jet. Takže z křižovatky i odjinud musím točit alespoň 3 500 a velmi rychle řadit. To není nic pro mne.
Půjde pryč, snad to nevidí anebo to už viděla a teď se mstí. Jinak má najeto (po asi stočeném tachu) 235000 km (odhad správných km je asi o 100000 víc) Jezdilo to předtím v autoškole.
Ještě zkusím nechat vyměnit to čidlo klepání a pak uvidím.
Zatím dík za rady a přeji hezké dny u Felicií, (já si raději koupím něco jinýho). :) Snad.......lepšího

Autor:  michalkatka [ 24.5.11, 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání

Felicia by to mala mať na konzole volantovej tyče, tu musia ísť budíky von...

Autor:  Zabra [ 25.5.11, 05:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání

Zdar, tak jsem včera připojil k baterii voltmetr a čekal co to bude dělat, tedy co naměřím, když ta kontrolka dobíjení začne prosvěcet a ozve se ten zvuk z alternátoru. Normálně to dobíjí kolem 13,80 - 14,00 Voltů, když ta závada nastane, tak to dobíjí míň, kolem 12,40 - 12,80. Takže to nakonec bude přece jen něco v dobíjení nebo ne? Ale proč to má vliv na chod motoru, a hlavně na chod motoru na benzín, když na LPG to nedělá. To jsem zvědav... Hezký den přeje Honza. :)

Autor:  slovacek.milos [ 25.5.11, 06:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání

prostě ti to nedobíjí, dobíjení ale musíš měřit i na šroubku M6 na alternátoru může být zrezlé očko a na baterce pak naměříš 12 a na altiku 14

proč to má vliv na chod motoru?

počítej když do cívky pustíš 14 V a slehne ti jiskra 28.OOO V
když tam pustíš 12V šlehne jiskra ???? V

poikud nastane porucha napiš kolik je napětí na alternátoru + na šroub M6 a minus na obal altíku jinak se nikam nepohneš :wink:

Autor:  Zabra [ 26.5.11, 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání

Zdar, tak jsem zapojil voltmetr mezi ten + pól - šroub M6 na alternátoru a kostru na alternátoru a závada se zatím projevila jen jednou na cca 2 vteřiny (blikla kontrolka) při přeřazení z 4 na 3. Jinak jsem dobil baterii ( možná to má vliv) a to připojení na ten + šroub M6 mě vedlo ještě k tomu, že jsem udělal propojku mezi tím + šroubem a + pólem na baterii ( možná to má taky vliv). A jak píši, jen to krátce probliklo a jinak o tom už nevím! Alternátor dává za jízdy 14,15 - 14,20 V, při volnoběhu asi 13,50 - 13,70 V. Tak doufám že to už vydrží. Hezký den přeje Honza z Prahy. :)

Autor:  michalkatka [ 26.5.11, 20:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPI kontra svítící dobíjení + snímač klepání

bude niekde zalomený kábel, pri preraďovaní sa celý motor pootočí a niečo má zlý kontakt... ukostrovací kábel motora, alebo samotný silový plus s alternátora...

alebo rozobrať alternátor a podoťahovať všetky spoje...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/