Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 00:56



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 opakovaně prasklá hlava 
Autor Zpráva

Příspěvky: 7
Bydliště: Blansko
Příspěvek opakovaně prasklá hlava
Zdravím,
mám Š 105 s motorem ze 120 s pohonem na LPG. V poslední době s mi stává, že asi po roce provozu mi praskne hlava nebo se aspoň provalí těsnění. Motor tam mám už 3-etí a stále se závada opakuje (motor jsem měnil většinou z jiného důvodu).
Neví někdo čím by to mohlo byt ? Měnil se vžhy jen holý motor - karburátor, rozdělovač jsou původní.
Teď mi zase začíná startovat na 3 válce - voda z výfuku,.... Po zahřátí OK.

Předem dík za radu.


Naposledy upravil romulus dne 1.12.06, 21:52, celkově upraveno 1



1.12.06, 09:28
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Zkus definovat jak praskne? Kde? Nehoníš ten motor moc? Nelil si tam studenou vodu do teplýho motoru?

Jestli to startuje na 3 válce, tak se mrkni na ventily a nastav je na 20 a 25 setin, ty se dost při provozu na LPG zaklepávají.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


1.12.06, 09:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
a co přesahy válců, změř, pokud je máš utopené tak se ti vyfukuje těsnění a pokud je máš ven tak kroutíš hlavu, a dotáhls hlavu po ujetí 500 km a vyměnils chladící kapalinu, ta nová ti na těsnění udělá antikorozní povlak a ta stará ti ho sežere miloš


1.12.06, 10:30
Profil

Příspěvky: 7
Bydliště: Blansko
Příspěvek 
Přesahy válců jsem vždy měřil - ok, jednou byly zaráz ale tam stejně vyjel píst a udělal pěknou drážku do válce, tak tam šel jiné motor. Prasklá bývá mezi písty, jednou byla jinde ale přesně si už nepamatuju kde, po výměně těsnění jsem kapalinu neměnil, studenou vodu jsem tam nelíl. Občas ju trošku honím - sem tam kolem 5 000 otáček, někdy malinko víc - cestu dom mám asi 6 km do kopce (před tím 10 km rovinka) , studené motor ale nikdy nehodím.
Mohlo by to být špatným seřízením motoru ? Bohatá směs plynu + velké předstih - zvýšení tlaku v motoru ?
Chystám se sundat hlavu a kóknout co se zas děje ale předtím bych chtěl vědět na co se ještě podívat - čím by to třeba ještě mohlo být. Většinou byly problémy s 3 válcem.
Ještě dotaz k těsnění - jednou jsem měl u starýho motoru těsnění, který mělo ještě jednu díru právě u 3 válcu. Je to už ale nějaké rok, tak si nepamatuju podrobnosti.


1.12.06, 10:52
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
romulus píše:
Přesahy válců jsem vždy měřil - ok, jednou byly zaráz ale tam stejně vyjel píst a udělal pěknou drážku do válce, tak tam šel jiné motor. Prasklá bývá mezi písty, jednou byla jinde ale přesně si už nepamatuju kde, po výměně těsnění jsem kapalinu neměnil, studenou vodu jsem tam nelíl. Občas ju trošku honím - sem tam kolem 5 000 otáček, někdy malinko víc - cestu dom mám asi 6 km do kopce (před tím 10 km rovinka) , studené motor ale nikdy nehodím.
Mohlo by to být špatným seřízením motoru ? Bohatá směs plynu + velké předstih - zvýšení tlaku v motoru ?
Chystám se sundat hlavu a kóknout co se zas děje ale předtím bych chtěl vědět na co se ještě podívat - čím by to třeba ještě mohlo být. Většinou byly problémy s 3 válcem.
Ještě dotaz k těsnění - jednou jsem měl u starýho motoru těsnění, který mělo ještě jednu díru právě u 3 válcu. Je to už ale nějaké rok, tak si nepamatuju podrobnosti.


Kdyz moc utahnes hlavu, muze se ti "ohnout" blok. Poznas to podle nesouososti hlavnich lozisek klikovky. Jednou jsem videl i propadnuti stredniho loziska o 0.7mm. Prilis silnym utazenim hlavy muzes odepsat jakykoliv blok a predevsim na to trpi bloky pred rokem 84, novejsi maji zesilenou konstrukci. Obecne se da rict, ze nejvic prasaren si da libit motor 105/1988, ma nejvic materialu v bloku i v hlave a maly vykon. Takovy jen tak neznicis, i kdyz LPG to zpusobit muze (prehrivani spalovaciho prostoru).

Osobne mam motor 120LS schovany v garazi a na LPG likviduju motor 105/1986 :-) 88ku jsem nesehnal.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


1.12.06, 12:19
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Nevím co ti poradit. Prasklý hlavy co sem viděl byly vždycky někde kolem ventilů, ale ne mezi válci. Jaký máš předstih? Máš seštelovaný ventily? Jestli to honíš na 5000ot/min, tak třeba v kombinaci s plynem se to může přehřívat? Jeden známej měl taky plyn, to auto moc nešetřil a těsnění a hlavu sme měnili několikrát. Ale já s tím problém nikdy neměl (taky ale nejezdím na 5000ot).

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


1.12.06, 13:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 7
Bydliště: Blansko
Příspěvek 
V jedné odpovědi je : Jestli to startuje na 3 válce, tak se mrkni na ventily. ? Důvod ?
Ventily a plyn jsem nechával seřizovat před zimou ale kdoví jak to seřídili. Než sundám hlavu mrknu na to a pokud to bude blbě tal seřídím a uvidím.
Nevím ale kdy se k tomu dostanu. Doufám že co nejdřív.


1.12.06, 13:46
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
už jsem viděl všemožně seřízený plyn, hadice od motoru vražená ve směšovačí, hadice od plynu ve filtru, základní předstih 30 stupnů, ale aby to byl důvod k praskání hlavy to jsem neslyšel, pokud je hlava snížená tak vím že umí prasknout do roku 94 jsem dělával generálky motorů, pokud máš rovný blok, přesahy, správná montáž, ještě bývá zavápněná hlava a vadné čerpadlo, ale to se projevuje že vlétě se ti roztaví fajky u svíček, jinak nevím, asi stím motorem vyvádíš psí kusy miloš


1.12.06, 14:54
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
už jsem viděl všemožně seřízený plyn, hadice od motoru vražená ve směšovačí, hadice od plynu ve filtru, základní předstih 30 stupnů, ale aby to byl důvod k praskání hlavy to jsem neslyšel, pokud je hlava snížená tak vím že umí prasknout do roku 94 jsem dělával generálky motorů, pokud máš rovný blok, přesahy, správná montáž, ještě bývá zavápněná hlava a vadné čerpadlo, ale to se projevuje že vlétě se ti roztaví fajky u svíček, jinak nevím, asi stím motorem vyvádíš psí kusy miloš


To jsi toho asi Milosi slysel malo, premanentni prehrivani sedla ventilu, sacich nebo vyfukovych kanalu muze klidne prasklinu zpusobit, v miste prehrati dochazi k pnuti vlivem tepelne roztaznosti. Litinova hlava se dokaze tak zdeformovat, ze ohne blok. Hlinikove hlavy tohle nedelaji, protoze jejich tuhost je srovnatelna s blokem motoru. U LPG je tohle mnohem vetsi problem nez u benzinu, jednak kvuli oktanovemu cislu a jednak kvuli tomu, ze LPG se muze spalovat ve vetsim rozsahu pomeru smesi (motor se neda "uchlastat"), takze na LPG bude treba pres leto jezdit i auto, ktery je totalne rozstelovany, muze to klidne podpalovat ventily a kdesi cosi.
Proste LPG je sajrajt a uz na to jezdit nebudu..... leda bych mel motor s hlinikovou hlavou, ten by to moh vydrzet dyl. ;-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


1.12.06, 15:15
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 7
Bydliště: Blansko
Příspěvek 
Kolega v práci má Š120 s LPG - 10 let - u motoru měnil akorát filtr, svíčky, olej, možná těsnění pod hlavou ale to si nésu jisté možná ani to ne, kladívka v rozdělovaču, palec, seřizoval ventily a předstih + odtrh. Jezdí s tím do práce - deně kolem 45km.


1.12.06, 17:23
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Nerad bych tady rozpoutal diskuzi na téma: LPG ano či ne. Nám auto taky jezdilo na plyn asi 150000km a žádný problém. A to byla snížená hlava asi o 1mm. U druhýho teda ventily utíkají z hlavy nehorázně rychle, tak je budu muset zastavit tvrzenýma sedlama.

Jinak ty ventily když visí, tak to právě startuje na 3 válce. Vím o čem mluvím, v poslední době je dělám každej měsíc. Jestli ti visí, tak je dej na 20 a 25 setin (o 5 víc než je napsáno).

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


1.12.06, 21:38
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 7
Bydliště: Blansko
Příspěvek 
Hned jak mě to vyjde tak se na ně mrknu. Doufám že to tentokrát hlava nebude, začala se mi ztrácet i voda - už jsem opět myslel na nejhorší ale našel jsem netěsnost u chladiče. To jsem opravil tak su zvědavé jestli se ještě bude ztrácet. V oleji zatím voda néni - motor se taky zatím nepřehřívá.

_________________
Pokud nastaruju tak dojedu.


1.12.06, 21:50
Profil ICQ

Příspěvky: 76
Bydliště: Svratka, Zdár nad Sazavou
Příspěvek 
pri spalovani lpg jde vzdycky trochu para z vyfuku :wink: jinak ja jeste nenajel na lpg bez sundani hlavy vic nez 70tis. km, byl to favorit..... ted na rapu mam 60tis. tak jsem zvedav, ale uz mi prijde lenivejsi na 1.4ku :-/ ale hlava mi nikdy nepraskla, jen se pokroutila....

_________________
MTX 7-06 Roadster a Rapid 146X LPG - super auto na 40tis. km/rok

www.mtxroadster.wz.cz


2.12.06, 04:45
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
viky motor na LPG uchlastáš při startu normálně pokud nemáš dobré tlaky a sytičem tam toho napereš moc, akorát nemáš mokré svíčky, pokud jeztí motor trvale na bohatou směs tak to funguje tak, spalováním LPG vzniká kyselá voda a oxid uhličity, kyselé vody je moc, teče do oleje, kyselost oleje se zvedne na takovou mez, že ti koroduje motor a zničí ti kompozice, zvedá se hlučmost a pak to jde jenom z kopce, ale jak tu jsou příspěvky další při normálním ježdění se takové věci nestávají, co jsem měl hlavy, tak bylo všechno ze studené vody po přehřátí miloš


3.12.06, 09:28
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
viky motor na LPG uchlastáš při startu normálně pokud nemáš dobré tlaky a sytičem tam toho napereš moc, akorát nemáš mokré svíčky, pokud jeztí motor trvale na bohatou směs tak to funguje tak, spalováním LPG vzniká kyselá voda a oxid uhličity, kyselé vody je moc, teče do oleje, kyselost oleje se zvedne na takovou mez, že ti koroduje motor a zničí ti kompozice, zvedá se hlučmost a pak to jde jenom z kopce, ale jak tu jsou příspěvky další při normálním ježdění se takové věci nestávají, co jsem měl hlavy, tak bylo všechno ze studené vody po přehřátí miloš


Jojo, nechci tady rozpoutavat nejakou teoretickou bitvu. Co se tyka bohatosti (nebo "chudosti") smesi na LPG tak jsem spis mel na mysli za chodu motoru a ne pri startu, ale asi sem se blbje vyjadril. Jinak mam podezreni, ze to "utikani" ventilu, jak se tu o nem zminoval Martin ma primou souvislost s kvalitou a nastavenim pouziteho zarizeni na LPG. Jinak prasklou hlavu na ohnutem bloku jsem videl vsehovsudy 2x.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.12.06, 07:45
Profil ICQ YIM
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 83 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz